Auto Motor Sport testar Model X
Moderator: Redaktion
Auto Motor Sport testar Model X
Auto Motor Sport testar Modell X i nr 2 2016. Någon som läst testet ännu? Vill inte köpa tidningen innan jag vet att det är en seriös test.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Re: Auto Motor Sport testar Model X
Läste som hastigast en kompis tidning igår. Inget riktigt test utan en snabb provkörning. Men det var i positiva ordalag i alla fall.
Intressant. Låter som att man får köpa en tidning.
PS. Vad blir Ny Tekniks infallsvinkel? Dom kör in i ett garage med måsvingarna uppfällda?
PS. Vad blir Ny Tekniks infallsvinkel? Dom kör in i ett garage med måsvingarna uppfällda?

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Dem är klart positiva, det måste alltså vara gjort av Svenskarna och inte en provkörning från dom tyska kollegorna.
Jag tvivlar på att de ens har sett den själva. Bilderna till artikeln har jag sett förut, texten är närmast ett referat av Elons presentation och pressmaterial.
Läste den lite som hastigast i affär, snålhjåp varianten. Jag låter bli att uttala mig om de verkligen har kört bilen eller ej, det viktiga var att de var väldigt positiva. Riktiga tester bör ju bli i vinterväglag osv och det lär väl dröja ett tag innan det finns bilar i Sverige för detta ändamål, tyvärr.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ska vi vänta på en provkörning i Sverige på vinterväglag får vi nog vänta på nästa säsong.Laban skrev:Läste den lite som hastigast i affär, snålhjåp varianten. Jag låter bli att uttala mig om de verkligen har kört bilen eller ej, det viktiga var att de var väldigt positiva. Riktiga tester bör ju bli i vinterväglag osv och det lär väl dröja ett tag innan det finns bilar i Sverige för detta ändamål, tyvärr.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.