Det är enklare att lämna scientologerna än klippa kedjan till Silicon Valleys algoritmer.
Steve Jobs gick bort 2011, men digitala överstepräster som Mark Zuckerberg, Elon Musk och Jeff Bezos har gått i hans fotspår och är idag betydligt mer inflytelserika än någon religion.
Facebook har med sina 2,9 miljarder användare fler anhängare än kristendomen och islam. De är också betydligt mer förmögna än alla samfund tillsammans, bara de tre nämnda herrarna är tillsammans goda för 5 500 miljarder kronor, mer än Sveriges BNP.
Märklig inställning att antyda att Facebook användare är "följare" av M.Z. Elon Musk har ju dessutom följare som inte har med Tesla att göra öht.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Jag gillar ingen av de där och jag hade även svårt för Jobs. Jag är väl inte sekt-kompatibel helt enkelt.
+1 på den. Har varken FB eller Twitter, jag undviker Apple och jag kan inte heller påstå att Elon Musk är min stora förebild i livet. Det är nog svårt att få mig att följa någon form av masshysteri. Och ju mer alla springer åt samma håll desto mer stretar jag emot.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14