Nu börjar vi prata elfordon! En sån här kan jag tänka mig: http://www.idg.se/2.1085/1.646883/dronare-jobbet, http://www.ehang.com/ehang184
Lång näsa till köerna och avgifterna på Essingeleden , kan vi vänta oss lite snabba politiska beslut så detta blir verklighet snart? Troligen inte va?
Men tänk, va coolt!
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Nu börjar vi prata elfordon! En sån här kan jag tänka mig: http://www.idg.se/2.1085/1.646883/dronare-jobbet, http://www.ehang.com/ehang184
Lång näsa till köerna och avgifterna på Essingeleden , kan vi vänta oss lite snabba politiska beslut så detta blir verklighet snart? Troligen inte va?
Men tänk, va coolt!
100km/h maxhastighet och 23 min flygtid. man får inte ha allt för långt till sin destination iaf
men sjukt coolt, fast jag hade nog börjat hålla mig inomhus om folk helt utan flygkunskaper ska börja cruisa runt i sådana, inte allt för ovanligt att vanliga små droner ramlar ner.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tyvärr så tror jag å det bestämdaste att ingen vill att "Svensson" skall ha möjlighet att flyga runt lite hur som haver. Redan nu är det ju fullt med folk på jorden som har svårt för att följa regler och rekomendationer....
Men som rikemansleksak så må den kunna få en god framtid. Futtiga ca 20 minuter flygtid gör att den ej konkurrerar med befintliga helikoptrar för proffsbruk. Men det kan ju iaf relativt enkelt via batteriutveckling ändras... så kanske kan det bli nått.
/Mina 10 ören ///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Här känns ju autonomsdriving motiverat... Det är ju annars totalt struntprat att du skulle få flyga denna utan flygcertificat. Självklart kan den vara lättare att flyga än en helikopter så det kanske funkar.
Efter nästan 20000 timmar i luften i en massa olika aerodyner kan man inte annat än småle , eller kanske hellre gapskratta! Redan på 50-talet och tidigare, spånade bl a Hans Ostelius om "var mans flygdon"! Omkring år 2000 skulle inga längre åka på marken!
Utopier är kul ,men kommer alltid att förbli utopier. Lyckligtvis! En mardröm att ha kreti och pleti fara omkring däruppe!
Tror detta kan vara en del av framtiden. Inget du flyger själv, utan mer som än flygande taxi. Du kallar på den via en app och talar om vart du skall så fixar automatiken resten. Batterier utvecklas hela tiden så
1 timmes flygtid kan nog vara tänkbart runt 2020. Sedan finns naturligtvis ett habegär att man vill äga en.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Kan bli snyggt på kvällen när flera batterier börjar brinna
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En sån drone skulle man ge mycket för att ha. Fast man behöver nog nån timmas åkning eller så och givetvis att den är superchargerkompatibel. Helt klart en sammhällsrevolutionerande del av framtiden.
Men lite närmare i framtiden däremot så är cockpiten en sån som jag skulle vilja se som glider runt i våra städer på monorail uppe i luften, på pelare. Tänk en sådan fast på en sådan här räls ungefär: https://www.facebook.com/viralvidss/vid ... 640834543/
Dom åker ju utför där, men tanke är såklart att dom går på el i stan med ett litet teslabatteri i varje "bil" så man kan rulla fram till nästa hållplats vid strömavbrott eller annat trassel.
Av och påstigning såklart alltid på separata banor så man aldrig behöver vänta på någon på väg till sin slutdestination. Styrda via appar. Det är min vision av PRT.
23 min i 100 km/h. Säg att man kommer 3 mil max. 14 kW ska batteriet vara tydligen. Svårt att komma på bra användningsområden men som tender på en stor yacht kanske?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
23 min i 100 km/h. Säg att man kommer 3 mil max. 14 kW ska batteriet vara tydligen. Svårt att komma på bra användningsområden men som tender på en stor yacht kanske?
Nej då, när den där är verklighet så har batteritekniken kommit mycket längre, priserna sjunkit och jag susar fram o tillbaks till jobbet genom luften medan jag surfar på TCS
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
23 min i 100 km/h. Säg att man kommer 3 mil max. 14 kW ska batteriet vara tydligen. Svårt att komma på bra användningsområden men som tender på en stor yacht kanske?
De flesta har väl ändå under 3 mil till jobbet? Kanske 90 % av alla resor är under 3 mil?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS