Gummilisten dom sitter längst ner på bakrutan har släppt i hörnet. Det är den listen som ”tätar” mot bakluckan. Inte den listen dom tätar mot bagageutrymmet. Ca 40 cm av listen sitter löst. Se bild.
Har begärt service och fått offert. Tesla vill byta hela bakrutan till en kostnad av ca 8000kr. Vad jag kan se så är bakrutan tät mot karossen innanför den lösa gummilisten. Verkar dyrt och onödigt att byta hela rutan. Någon dom varit med om liknande som kan ge råd. Kan jag limma fast listen själv? Vilket lim i så fall?
Lös gummilist bakruta. Laga själv?
Moderator: Redaktion
Lös gummilist bakruta. Laga själv?
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Re: Lös gummilist bakruta. Laga själv?
Jag har haft samma fel och dom ville byta ruta först men det slutade med att de bara bytte listen. Det gick på garantin för min del.Elix747 skrev:Gummilisten dom sitter längst ner på bakrutan har släppt i hörnet. Det är den listen som ”tätar” mot bakluckan. Inte den listen dom tätar mot bagageutrymmet. Ca 40 cm av listen sitter löst. Se bild.
Har begärt service och fått offert. Tesla vill byta hela bakrutan till en kostnad av ca 8000kr. Vad jag kan se så är bakrutan tät mot karossen innanför den lösa gummilisten. Verkar dyrt och onödigt att byta hela rutan. Någon dom varit med om liknande som kan ge råd. Kan jag limma fast listen själv? Vilket lim i så fall?
Re: Lös gummilist bakruta. Laga själv?
Tack. Då skall jag förslå det till SC och se om det går att få till.Syncronauten skrev:
Jag har haft samma fel och dom ville byta ruta först men det slutade med att de bara bytte listen. Det gick på garantin för min del.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km