Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5660
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

zelest skrev:
.../ Mörkerkörning hem till Örebro sen, med typ 8 timmar bakom ratten sen jag fick körkortet för 1.5 månad sen. /...
Du kanske kan ta ledigt från jobbet den 21:e, sova över på typ hotell i Norrköping och köra hem dagtid den 21:e istället... ;)

Edit: Fast innan du bestämmer dig för något sånt är det väl bra ifall man på något sätt skulle kunna veta att det inte blir uppskjutet en gång till...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

SwedishAdvocate skrev:
Du kanske kan ta ledigt från jobbet den 21:e, sova över på typ hotell i Norrköping och köra hem dagtid den 21:e istället... ;)
Mjo, har t.o.m släkt i Norrköping, så tanken har slagit mig faktiskt. :)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
SwedishAdvocate
Inlägg: 5660
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

zelest skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Du kanske kan ta ledigt från jobbet den 21:e, sova över på typ hotell i Norrköping och köra hem dagtid den 21:e istället... ;)
Mjo, har t.o.m släkt i Norrköping, så tanken har slagit mig faktiskt. :)
Fast innan du bestämmer dig för något sånt är det väl bra ifall man på något sätt skulle kunna veta att det inte blir uppskjutet en gång till... :?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
BosseBil
Inlägg: 33
Blev medlem: 15 dec 2021 01:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BosseBil »

Efter att ha läst en del här och rigoröst gått igenom varenda revirs av varenda elbil senaste månaden blev det ett köp av en M3 LR Blå metallic. Igår stod det februari på leveransen, men idag mars, så jag håller tummarna för en 22 årsmodell och tidig leverans i mars så man slipper kasta bort massa pengar på förmånsvärdet för hela månaden om man får en sen leverans.
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Då börjar det närma sig uthämtning... Spännande. Är det vanligt att upphämtningstiderna blir flyttade? Man blir ju svettig så fort man får ett SMS i dessa väntans tider. :)
Jag skall hämta i Malmö på fredag.
Användarvisningsbild
Zmeklund
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 apr 2019 19:01
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zmeklund »

BosseBil skrev:
Efter att ha läst en del här och rigoröst gått igenom varenda revirs av varenda elbil senaste månaden blev det ett köp av en M3 LR Blå metallic. Igår stod det februari på leveransen, men idag mars, så jag håller tummarna för en 22 årsmodell och tidig leverans i mars så man slipper kasta bort massa pengar på förmånsvärdet för hela månaden om man får en sen leverans.
Kul! Jag hade preliminärt februari vid beställning, efter beställning blev det maj. Några dagar senare blev det december. Jag hämtar min med bakhjulsdrift dagen innan julafton.

Kul med fler Tesla-ägare.
Användarvisningsbild
Zmeklund
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 apr 2019 19:01
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zmeklund »

zelest skrev:
Skitdag!

Fick mitt andra sms nu om försening, uppskjutet igen. Först 13:e, sen den 17:e och nu den 20:e. Istället för 1.5 timmar tåg blir det nu över 3 timmar tåg och sen slå ihjäl 2 timmar i Norrköping. Dubbla bortkastade tågbiljetter. Mörkerkörning hem till Örebro sen, med typ 8 timmar bakom ratten sen jag fick körkortet för 1.5 månad sen. För att toppa det hela fick jag även sms idag om att USB-C, trådlös laddning och dragkrok förmodligen uteblir vid leverans. :cry:
Kul med fler i Örebro som blir ägare av Tesla. Vad har du för någon på g? Jag hämtar min med bakhjulsdrift i Stockholm den 23e.

Har du precis tagit körkort och är 18år?

Planera så det funkar. Om du har råd med den bilen kan du nog ta ledig/ta in på hotell eller annat för att se till så det blir säkert. Inte värt strul med hälsan pga. Stress kring något så kul som den Tesla.

Ses på nya Supercharger i Örebro när den öppnar? Har aldrig besökt en sån än. Kommer komma någon gång denna eller nästa månad.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Zmeklund skrev:
Kul med fler i Örebro som blir ägare av Tesla. Vad har du för någon på g? Jag hämtar min med bakhjulsdrift i Stockholm den 23e.
Ja, man ser ju en del Teslor i stan, men verkar ont om Örebroare här. :D
Zmeklund skrev:
Har du precis tagit körkort och är 18år?

Planera så det funkar. Om du har råd med den bilen kan du nog ta ledig/ta in på hotell eller annat för att se till så det blir säkert. Inte värt strul med hälsan pga. Stress kring något så kul som den Tesla.
Hah! Om man ändå vore 18 år igen... Väntade ca 20 år innan jag tog kortet, så närmare 40 än 20. :lol:
Men ja, det blir nog att övernatta och åka dagen därpå. :)
Zmeklund skrev:
Ses på nya Supercharger i Örebro när den öppnar? Har aldrig besökt en sån än. Kommer komma någon gång denna eller nästa månad.
Absolut! Den är efterlängtad. :)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

Idag kom SMS:et
Bokat den 26:e 11.40 i Malmö :)
1 månad från beställning till leverans, känns som man hade tur.
Tesla Model 3 -21
hestjan
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 nov 2021 12:32
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hestjan »

Sarlacc skrev:
Idag kom SMS:et
Bokat den 26:e 11.40 i Malmö :)
1 månad från beställning till leverans, känns som man hade tur.
Vad beställde du? :)
Tesla Model Y LR Svart/Svart
AK72
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 dec 2021 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AK72 »

Tjena

Som så många har jag lusläst det mesta som går att hitta kring Tesla men framför allt model 3. Efter att inte har kunnat få bilen med den önskade specifikationen förrän i februari, hittade jag den turligt nog som lagerbil för 14 dagar sedan och skall således hämta den i Norrköping den 23:e december.

Blev en silver/gråmetallic med performance paket. Ser fram mot att gå över till 100% el och installerade en laddbox i hemmet tidigare i veckan så nu är allt förberett.
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Barajag skrev:
Verkar som att bilen troligtvis är laddad allt mellan 30-50% vid leverans, vilket betyder att vi behöver ladda iaf 1ggr på hemvägen. Tänker att det nog är bra att ladda i ex Uppsala om inte Märsta, vi ska mot Borlänge.

Har tagit hem appen A better routeplanner men har inte riktigt kommit underfund med alla olika laddningsstationer. Har för mig man skulle undvika ionity eller hur det nu stavas, någon mer?

Tips på var vi ska ladda smidigast?
Har inga brickor än, Mer-appen har jag.
Hämtar du ut bilen en tid när inte så många är där så kan du förklara situationen och be om att få använda deras Supercharger en stund. Den är gratis om du får låna den. Tar du E4:an hem har du utöver Uppsala också Gävle Bro som har gott om Superchargers. Man förbrukar mer än man räknat med när man är ny till bilen, har jag upptäckt.
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

hestjan skrev:
Sarlacc skrev:
Idag kom SMS:et
Bokat den 26:e 11.40 i Malmö :)
1 månad från beställning till leverans, känns som man hade tur.
Vad beställde du? :)
Model 3 standard pärlvit med drag och dubbdäck.
Tesla Model 3 -21
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Jag ska äntligen hämta min nu på fredag här i Göteborg. Jag hade ett annat ärende i krokarna så jag gled förbi Tesla vid grindarna idag och det var full aktivitet. Kom leverans av mer bilar när jag var där som de lastade av. Var säkert ett 50-70 tal 3 och Y som verkade stå på parkeringen för leverans.

Blir nog svårt att sova natten till fredag.

:)
Användarvisningsbild
Zmeklund
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 apr 2019 19:01
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zmeklund »

zelest skrev:
Zmeklund skrev:
Kul med fler i Örebro som blir ägare av Tesla. Vad har du för någon på g? Jag hämtar min med bakhjulsdrift i Stockholm den 23e.
Ja, man ser ju en del Teslor i stan, men verkar ont om Örebroare här. :D
Zmeklund skrev:
Har du precis tagit körkort och är 18år?

Planera så det funkar. Om du har råd med den bilen kan du nog ta ledig/ta in på hotell eller annat för att se till så det blir säkert. Inte värt strul med hälsan pga. Stress kring något så kul som den Tesla.
Hah! Om man ändå vore 18 år igen... Väntade ca 20 år innan jag tog kortet, så närmare 40 än 20. :lol:
Men ja, det blir nog att övernatta och åka dagen därpå. :)
Zmeklund skrev:
Ses på nya Supercharger i Örebro när den öppnar? Har aldrig besökt en sån än. Kommer komma någon gång denna eller nästa månad.
Absolut! Den är efterlängtad. :)

Aha spännand, när du tar körkort köper du en bil du knappt kommer behöva köra. Hihi.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Hämtar min bil på fredag och fick häromdagen SMS från DnB om att jag skulle signera finanskontraktet.

Vad har jag för val här, vill ju se bilen innan jag signerar leveransgodkännande/finanskontraktet? Har ju dock redan betalat kontantinsatsen. :D
fraggan
Inlägg: 156
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

lav1 skrev:
Hämtar min bil på fredag och fick häromdagen SMS från DnB om att jag skulle signera finanskontraktet.

Vad har jag för val här, vill ju se bilen innan jag signerar leveransgodkännande/finanskontraktet? Har ju dock redan betalat kontantinsatsen. :D
känns ju väldigt konstigt att du ska göra det. När jag hämtade min första bil så fick jag signera det på plats när jag hämtade bilen. Fick dock signera först och sen inspektera bilen.

Jag har också betalat handpenningen men fortfarande inte blivit tilldelad någon bil :/ konstigt att man betalar den om man inte har en bil tilldelad. får jag ingen nu så får jag vänta till feb/mars och jag vill inte ligga ute med 35k tills dess.
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

Tesla ville tydligen inte jobba den 26:e. Tyckte först att det blev perfekt en söndag.
Fick SMS om tekniskt fel inträffat och fick nya tider. 22,23 och 28:e.
Siktar på den 22:a.
Har inte fått några SMS om att dragkrok eller USB saknas.
Tesla Model 3 -21
r_b
Inlägg: 22
Blev medlem: 02 nov 2021 16:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av r_b »

Jag hämtar imorgon, hoppas fabriken lagt extra mycket kärlek på min just. Hehe!
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 07 mar 2016 21:12
Ort: Långaryd
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Edis »

Två årsedan man hängde i denna tråden senast, men efter en spontan försäljning av min 2020 LR så beställde jag i helgen en ny 3:a, en grå LR med vit inredning och dragkrok, dyker förhoppningsvis upp i februari, men man kan ju inte låta bli att spana lite på lagersidan ibland.

Lämnade min 3:a igår och saknar den redan, men ska bli enormt intressant att känna av skillnaden mellan årsmodellerna.

Är lite avis på er som får bilarna närmaste veckorna! Kan bara gratulera Er!! :D
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2799
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NEO »

Edis skrev:
Två årsedan man hängde i denna tråden senast, men efter en spontan försäljning av min 2020 LR så beställde jag i helgen en ny 3:a, en grå LR med vit inredning och dragkrok, dyker förhoppningsvis upp i februari, men man kan ju inte låta bli att spana lite på lagersidan ibland.

Lämnade min 3:a igår och saknar den redan, men ska bli enormt intressant att känna av skillnaden mellan årsmodellerna.

Är lite avis på er som får bilarna närmaste veckorna! Kan bara gratulera Er!! :D
Dag och natt! Speciellt isolering, rattvärme, elbaklucka och förbrukning.

Bara att glädja sig :D
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

lav1 skrev:
Hämtar min bil på fredag och fick häromdagen SMS från DnB om att jag skulle signera finanskontraktet.

Vad har jag för val här, vill ju se bilen innan jag signerar leveransgodkännande/finanskontraktet? Har ju dock redan betalat kontantinsatsen. :D
Jag fick det sms:et på morgonen leveransdag. Jag signerade det efter jag tittat på bilen.
Emolga
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 sep 2021 19:41
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Emolga »

Idag fick vi också SMS:et om att boka leveranstid! Valde 23 dec, hämtar ut i Malmö. M3LR, vit/vit med drag som förmodligen saknas. Vilken julklapp ändå! :D
Tesla M3 2021 LR. Beställd 3 sept. Tilldelad VIN 16 nov. SMS leverans 15 dec. Upphämtning 23 dec.
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Emil »

Efter att Tesla skjutit upp planerad leverans två gånger och nu bara kan leverera när jag är iväg över jul/nyår så går jag miste om den :cry: Trodde de skulle sluta med kvartals-hetsen.

Så om någon vill ha en vit/vit LR med drag och fälgar så dyker den nog upp när som helst! :roll:
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dafro »

Får du inte ta den när du är tillbaka menar du, eller valde du att hoppa av?
27,8 kWp solceller
Skriv svar