Resa norrut?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Resa norrut?

Inlägg av Bjelke »

Råkade tro att man kan lita på SJ och skulle åka mot Bollnäs för en stund sedan men
sorry tåget inställt och ingen ersättningsbuss eller nåt, och krydda det med ingen
support på helger och ingen som helst möjlighet till information på T-centralen… :evil: :evil: :evil:
Efter en halvtimme chat på mobilen så fick vi biljetter typ om flera timmar och dessutom med ett
byte i Gävle med 10 minuters marginal, dvs upplagt för att vi blir strandade i Gävle sent ikväll…
Så frågan blir såklart om det råkar vara någon som ska norrut ”nu” och har plats för två personer och
ett par ryggsäckar? Helst förbi Bollnäs men Söderhamn funkar i värsta fall…
Femtioelva svordomar senare…. SJ - vilket stort jävla skämt!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Re: Resa norrut?

Inlägg av themax »

Välkommen i klubben för oss som alltid råkar ut för strul med tåg. Jag har slutat åka eftersom jag 9 gånger av de senaste 10 drabbats av försening eller inställda tåg. Nu kan jag inte hjälpa dig eftersom vi åkte upp igår men hoppas det löser sig!
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Ja det ska väldigt mycket till om vi skulle åka med SJ någonsin mer, och det var nog 15 år sedan senast
minst, jag minns inte ens när det var…
Just byte i Gävle med liten marginal känns jävligt obra just nu iaf…
Härjedalingen (buss) är plan B om tåget visar minsta lilla tendens till försening…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jag var på en fest igår kväll, där flera av gästerna rest ned från Sundsvall på fredag eller lördag och skulle åka tillbaks idag.
Det var rena cirkusen. Ett par hade fått kliva av tåget i Gävle för att en timme senare fortsätta färden söderut med ett X2000 som stannade på flera stationer de normalt inte stannar för att släppa av passagerare.
Ett annat par fick ett meddelande om att returresan var inställd..

Vi åker bil till Sundsvall på torsdag....
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

themax skrev:
Välkommen i klubben för oss som alltid råkar ut för strul med tåg. Jag har slutat åka eftersom jag 9 gånger av de senaste 10 drabbats av försening eller inställda tåg. Nu kan jag inte hjälpa dig eftersom vi åkte upp igår men hoppas det löser sig!
Samma sak här. Jag gillar och föredrar i grunden tåg som jag tycker är väldigt trevligt transportsätt, men i Sverige så tar jag nästan alltid flyget eller bilen då det fungerar så praktiskt dåligt och är så dålig kundhantering.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar