Laddaren i Grums ”tillfälligt stängd”
Moderator: Redaktion
Laddaren i Grums ”tillfälligt stängd”
Någon som är där nu och laddar? Hela stängd?
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Re: Laddaren i Grums ”tillfälligt stängd”
Laddade där igår vid 23.00 tiden och fungerade hur bra som helst.
Åkte förbi lite tidigare, kanske 12.20? Såg några Teslor där, 4-6 kanske. Märkte inga problem. Fortsatte dock till Karlstad. Lite kö till de sex platserna. Fick vänta ~10 min.
Mera kö i Arboga, som mest ca 4. Väntade 5-10 min. En stolpe tydligt avstängd, täckt med svart plast. 13 fungerande.
Lustigt nog fick jag samma laddgranne till vänster på bägge ställena, en blå norsk M3.
Mera kö i Arboga, som mest ca 4. Väntade 5-10 min. En stolpe tydligt avstängd, täckt med svart plast. 13 fungerande.
Lustigt nog fick jag samma laddgranne till vänster på bägge ställena, en blå norsk M3.

Det funkade att ladda där, två norsk reggade service Teslor som meckade m något inne i elstationen. Är väl den uppgraderingen som pågått en tid av SuC och rapporterats om i forum, och som ger indikation tillfälligt stängda så att navigatorn väljer bort…
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Hur är det möjligt? Har hört att det aldrig blir kö på SuC..Lessmog skrev:Åkte förbi lite tidigare, kanske 12.20? Såg några Teslor där, 4-6 kanske. Märkte inga problem. Fortsatte dock till Karlstad. Lite kö till de sex platserna. Fick vänta ~10 min.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och det utan att ha öppnat upp för andra heller…Curik skrev:Hur är det möjligt? Har hört att det aldrig blir kö på SuC..Lessmog skrev:Åkte förbi lite tidigare, kanske 12.20? Såg några Teslor där, 4-6 kanske. Märkte inga problem. Fortsatte dock till Karlstad. Lite kö till de sex platserna. Fick vänta ~10 min.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-

Och laddarna på SuC är aldrig trasiga heller.Curik skrev:Hur är det möjligt? Har hört att det aldrig blir kö på SuC..Lessmog skrev:Åkte förbi lite tidigare, kanske 12.20? Såg några Teslor där, 4-6 kanske. Märkte inga problem. Fortsatte dock till Karlstad. Lite kö till de sex platserna. Fick vänta ~10 min.

Jag har en gång åkt förbi SuC Varberg där två laddpunkter var trasiga, så jag har bevittnat det i egen hög person (även om det är ovanligt).Hoppsan_84 skrev:
Och laddarna på SuC är aldrig trasiga heller.Curik skrev:Hur är det möjligt? Har hört att det aldrig blir kö på SuC..Lessmog skrev:Åkte förbi lite tidigare, kanske 12.20? Såg några Teslor där, 4-6 kanske. Märkte inga problem. Fortsatte dock till Karlstad. Lite kö till de sex platserna. Fick vänta ~10 min.
Men det var rätt intressant. Fick chansen att prata med elektrikerna som var där för att åtgärda problemen. Gav väldigt mycket matnyttig och intressant information!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Som du kan dela med dej av här!
God Jul!
God Jul!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag bor i Karlstad och det har varit hårt tryck på SuC'en i Karlstad sista tiden. Att det är kö är inget ovanligt och det är återkommande att den endast ger 80%.
Så har ni möjlighet att ladda i Grums eller Kristinehamn är det att föredra.
Model S P85D -15
Bra info (och låter oroande för framtiden). Tack!JerdaN76 skrev:Jag bor i Karlstad och det har varit hårt tryck på SuC'en i Karlstad sista tiden. Att det är kö är inget ovanligt och det är återkommande att den endast ger 80%.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Det ryktas att Kristinehamn håller på att uppgraderas med 8-12 st V3.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
EnTraktor skrev:Det ryktas att Kristinehamn håller på att uppgraderas med 8-12 st V3.
Fiundamenten finn redan så..
Ja, men nu är kabelrören öppnade. Det kan förhoppningsvis innebära att det är något på gång.Svirre skrev:Fiundamenten finn redan så..EnTraktor skrev:Det ryktas att Kristinehamn håller på att uppgraderas med 8-12 st V3.
Model S P85D -15