Hej, idag hade jag väldigt lite batteri kvar när jag skulle åka hem från jobbet. Typ 103 km och 65km hem.
När jag kommer hem märker jag att laddgränsen står på 100% men den anger att i km är det bara 240km. Uppdaterade mjukvaran igår så har säkert med det att göra, någon annan som varit med om detta?
Laddgräns har har minskat till max 240 km
Moderator: Redaktion
Laddgräns har har minskat till max 240 km
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Laddgräns har har minskat till max 240 km
Verkar bli så när batteriet är defekt om jag förstår det rätt, testa göra en hardreset. foten på bromsen och båda knapparna på ratten. annars serviceärende.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Kolla om det står miles.
Efter senaste uppdateringen har miles / km och grader / fahrenheit för vissa ändrats
Efter senaste uppdateringen har miles / km och grader / fahrenheit för vissa ändrats
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Är du säker på att laddgränsen är 100%? Jag har varit med om att reglaget är lägst till höger men procenten motsvarar inte det. Vad säger bil vs app?
Det står 100%. Jag var precis ute och åkte ett kort ärende och nu när vi kom hem med 10 km kvar i batteriet när vi kom hem, när jag satte i laddsladden och kollade på telefonen stod gränsen på 100% och 133km. Verkar som att den ökar gränsen i km när batteriet blir mer och mer laddat medans procenten står på 100% hela tiden. Får se hur det ser ut senare i kväll. Tyvärr var det ju typ 10 bilar i kö på SuC så jag kunde inte prova där just nu men kanske lite senare i kväll som sagt.tor skrev:Är du säker på att laddgränsen är 100%? Jag har varit med om att reglaget är lägst till höger men procenten motsvarar inte det. Vad säger bil vs app?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Råkade ut för liknande vid låg SOC, fast tvärt om. Helt plötsligt skulle 100% ge >590km range, men det var bara en ”dröm”.Pontus skrev:Det står 100%. Jag var precis ute och åkte ett kort ärende och nu när vi kom hem med 10 km kvar i batteriet när vi kom hem, när jag satte i laddsladden och kollade på telefonen stod gränsen på 100% och 133km. Verkar som att den ökar gränsen i km när batteriet blir mer och mer laddat medans procenten står på 100% hela tiden. Får se hur det ser ut senare i kväll. Tyvärr var det ju typ 10 bilar i kö på SuC så jag kunde inte prova där just nu men kanske lite senare i kväll som sagt.tor skrev:Är du säker på att laddgränsen är 100%? Jag har varit med om att reglaget är lägst till höger men procenten motsvarar inte det. Vad säger bil vs app?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1