jahapp...
fick upp denna max indikering, som ibland flashade till och ibland var i några sekunder men ändrade värde....
Enligt manualen verkar det antingen vara en speed assist eller ett område som enligt kartan kan ha en annan rekommenderad hastighet...
får dock ingen riktig kläm på vad detta är.
DSC_6872.JPG
Det är max hastighet autopiloten ska hålla. Förut kom den upp bara efter att man aktiverat autopiloten, nu verkar den komma upp så snart man kör på en väg där autopiloten kan aktiveras (lilla ratten kommer upp).
ahha, så nu ska man titta på denna och inte på mini ratten för att se om man kan dra igång AP. Kanske därför ratten är så liten nu. Jag körde en krokig liten skogsväg och såg inte relation till mini ratten. Kanske mer uppenbart om man kör större vägar.
tack för info.
Maxhastigheten visas när du kan slå på farthållaren, ratten visar att du kan slå på auto-steer.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag hoppas på att de nästa stora uppdatering låter kartan ta större del av skärmen. Att ha 35-40% av ytan till att titta på en liten bil förstår jag mig inte på.
Det är nog för att den större ytan till vänster utnyttjas av de som har FSD.
Bokat Cybertruck
I ljudinställningar drar man upp bas stapeln maximalt och sen den nya SUB stapeln max. Värdet för snubben ändras då till en av flera lustiga värden i stället för 6.0
Nya Ui:t skulle jag säga är sämre på allt. Väldigt ogenomtänkt uppdatering.
Håller med. Hur i hela världen kunde man ta bort direktrapport till avfrostning?
Jag gillar förändring så jag tyckte nytt ui var trevligt. Men ja det är sämre funktionalitet. Irriterade mig först på två tryck för stolsvärmen men insåg snart att jag har den ju alltid på samma egentligen så varför ska jag tafsa på den. Samma med avfrostningen. Man gör ju det via appen och sen när man sätter sig i bilen trycker man på nerpilen för temperaturen och då stänger den av avfrostningen. Känns enkelt och inget som jag kommer sakna.
Jag sitter annars alltid och hoppas vid varje uppdateringen att de ska fixa buggen i Spotify som gör att den ofta tappar bort sig och byter till ett annat avsnitt när man försöker återuppta en podcast. Det var som vanligt inte fixat.
Upplever att den bländar av autohelljuset snabbare men sätts på väldigt sent efter mötet.
Varje gång jag kommer till bilen oavsett laddning sitter i eller inte så är laddmenyn uppe på skärmen, är ok när man har laddkabel inatt men irriterat när man ej har den i.
Blindspot kameran tar en väldig stor plats på skärmen när man blinkar.
Finns en del saker man behöver återigen lära sig vart de finns i menyerna, lite jobbigt när man precis hittade runt ordentligt i det gamla utseendet.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Nya Ui:t skulle jag säga är sämre på allt. Väldigt ogenomtänkt uppdatering.
Håller med. Hur i hela världen kunde man ta bort direktrapport till avfrostning?
Jag gillar förändring så jag tyckte nytt ui var trevligt. Men ja det är sämre funktionalitet. Irriterade mig först på två tryck för stolsvärmen men insåg snart att jag har den ju alltid på samma egentligen så varför ska jag tafsa på den. Samma med avfrostningen. Man gör ju det via appen och sen när man sätter sig i bilen trycker man på nerpilen för temperaturen och då stänger den av avfrostningen. Känns enkelt och inget som jag kommer sakna.
Jag sitter annars alltid och hoppas vid varje uppdateringen att de ska fixa buggen i Spotify som gör att den ofta tappar bort sig och byter till ett annat avsnitt när man försöker återuppta en podcast. Det var som vanligt inte fixat.
Då kan du tänka dig hur det upplevs när man är förändringsobenägen.
Just att sätesvärmen är flyttad från snabbmenyn och inte går att lägga dit manuellt är nog det sämsta med den här uppdateringen. Jag använder den ofta och jag är extremt skeptisk till autofunktionen. Sånt fungerar sällan för alla människor.
Sen innebär förändringar alltid att man gillar vissa och ogillar andra. Man får en del som man har saknat och annat som man gillar försvinner eller försämras. Så även denna gång.
Och jag orkar inte längre bli sur på att de lägger så mycket tid på att utveckla meningslösa spel till bilen.
Hej,
Funkar det med att spara dashcam nu? Vart finner jag samma funktion som var när man tryckte överst på skärmen tidigare där den skapade ett klipp från att man tryckte och några min bakåt.
Den funktionen jag hittade under bil-symbolen spelade in från att jag tryckte på spela in knappen. Fick ingen ordning på det. Försökte spela in ett klipp på en hare som skuttade framför bilen och när haren hoppat in i skogen tryckte jag påbspela in och då fick jag en sammansatt film från när jag gick in i bilen 20 min tidigare och sedan fortsatte den efter att jag tryckt på spela in knappen.
Hej,
Funkar det med att spara dashcam nu? Vart finner jag samma funktion som var när man tryckte överst på skärmen tidigare där den skapade ett klipp från att man tryckte och några min bakåt.
Den funktionen jag hittade under bil-symbolen spelade in från att jag tryckte på spela in knappen. Fick ingen ordning på det. Försökte spela in ett klipp på en hare som skuttade framför bilen och när haren hoppat in i skogen tryckte jag påbspela in och då fick jag en sammansatt film från när jag gick in i bilen 20 min tidigare och sedan fortsatte den efter att jag tryckt på spela in knappen.
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Tuta kanske inte fungerar så bra om man just ska filma en hare
Bokat Cybertruck
Det känns som rätt många dåliga saker har införts.
- Färddatorn vill jag ha tillbaka, sjukt att behöva trycka fram en helskärm för att se den.
- statusikonerna högst upp störde väl inget förut? De gav dessutom nyttig info och snabba genvägar, wifi, bluetooth, sentry, dashcam, homelink
- stolsvärme ikonen saknas
Helt klart krångligare att få fram basic info nu.