bullen skrev:deffe skrev:Kommer precis från Arlanda. Stod 36 timmar där. Tappade 9% av batteriet på den tiden. Hade ingen laddare för kontakterna så det var minst sagt kris när jag kom tillbaka till bilen.
Hade turligt nog köpt kablar på infracity påvägen till Arlanda så att jag kunde ladda lite innan det bar iväg till SC.
Det var ca 12 minus på natten, hade energisparande på. Så det verkar dra rätt mycket på vintern.
Det var inte så att de 9% inkluderade uppvärming när du kom hem?
Dessvärre inte.
Jag har haft bilen ståendes ute hemma några gånger och noterat att den dragit mellan 1-4% per natt beroende på hur kallt det varit.
När jag parkerade på Arlanda hade jag 9% kvar i batteriet när jag klev ur bilen. Jag tänkte att det ska absolut räcka för en dag, jag hade bråttom helt enkelt.
När jag kom tillbaka till bilen så hade jag 0% kvar och bilen var i någon form av energisparande läge där jag kanske hade max 20kw motorkraft att tillgå, all elektronik i form av radio osv var inaktiv samt en Tesla representant hade börjat höra av sig (Nice!) och undrade om jag behövde hjälp. Jag ägde bilen men stod inte som ägare på Tesla.com eftersom jag nyligen hade köpt bilen så jag tror dom även gjorde lite research Ang mig och min bil.
Iaf så kunde jag rulla i 10km/h bort till en typ2 kontakt och ladda en timme, sedan rullade jag försiktigt iväg till närmadta supercharger.
Jag tror att när bilen var varm och visade 9% så motsvarade det troligen mindre när bilen var kall på något sätt.
Jag tror det var lite kallare än 12 minus, men osäker.
I vanliga fall har den dragit mellan 1-4% som sagt
Mvh
Richard @
Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S
P100D, X100D