Teslas app
Moderator: Redaktion
Teslas app
Hej, jag ska hämta min M3 i Mölndal på torsdag 30/12.
Jag är lite spänd inför det(!) kanske för jag är 75 år och kanske varit lite övermodig genom att köpa en bil där allt sker digitalt.
Hur som helst har jag nu kommit så här långt.
Jag undrar, det hänvisas hela tiden till Teslas app där man kan lösa allting. Är det först när man får bilen som det fungera för nu ser jag ju ingenting av värde i appen?
Jag blir kvar i Göteborg över helgen och undrar hur långt före avfärd ska man göra förkonditionering så att batteri och bil är varma?
Ursäkta dumma frågor men jag blir även lite uppskrämd när jag läser om alla problem som verkar finnas med uppdateringar mm. Jag bävar för hustruns reaktion om värmen försvinner på väg hem till Östergötland.
Tack på förhand!
Jag är lite spänd inför det(!) kanske för jag är 75 år och kanske varit lite övermodig genom att köpa en bil där allt sker digitalt.
Jag undrar, det hänvisas hela tiden till Teslas app där man kan lösa allting. Är det först när man får bilen som det fungera för nu ser jag ju ingenting av värde i appen?
Jag blir kvar i Göteborg över helgen och undrar hur långt före avfärd ska man göra förkonditionering så att batteri och bil är varma?
Ursäkta dumma frågor men jag blir även lite uppskrämd när jag läser om alla problem som verkar finnas med uppdateringar mm. Jag bävar för hustruns reaktion om värmen försvinner på väg hem till Östergötland.
Tack på förhand!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Teslas app
Bilen kopplas till appen vid leverans 
Slå på värmen en kvart före brukar räcka om det inte är svinkallt, då blir en halvtimme bra ungefär

Slå på värmen en kvart före brukar räcka om det inte är svinkallt, då blir en halvtimme bra ungefär

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- markuskallander
- Teslaägare
Många har haft problem med värmen och det kan ju såklart bli så för er också om ni har otur, men de flesta har nog inte det. Vår funkar fint och vi är supernöjda!Lennon skrev:Hej, jag ska hämta min M3 i Mölndal på torsdag 30/12.
Tack på förhand!
Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk
- markuskallander
- Teslaägare
Att kupén är varm och appen skickar en notis om det, innebär det också att batteriet är färdiguppvärmt? Det känns nämligen som den värmer upp kupén på nolltid, långt under kvarten, även om det är många minusgrader.Bjelke skrev:Bilen kopplas till appen vid leverans
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nej, batteriet tar mycket längre tid att värma (helt), men lite varmt blir det.markuskallander skrev:Att kupén är varm och appen skickar en notis om det, innebär det också att batteriet är färdiguppvärmt? Det känns nämligen som den värmer upp kupén på nolltid, långt under kvarten, även om det är många minusgrader.Bjelke skrev:Bilen kopplas till appen vid leverans
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag tycker mig ha läst att man ska förvärma batteriet innan långresa. Hur långt före ska man göra det och förvärmer man då endast batteriet och lite senare kupen?
-
Om du ska ladda på supercharger så förvärmer bilen automatiskt batteriet. Jag pendlar 20 mil med min bil och har bara värmning av kupén en kvart innan avfärd.
Senast redigerad av Teslawessla, redigerad totalt 1 gånger.
-
Du får lite kortare räckvidd vid kallt batteri men det är mest om du ska snabbladda som varmt batteri är att föredra.
Och grattis till köpet.
Vi hämtade vår andra tesla (frugans) igår.
Fick inte behålla min när hon fick chansen att köra det så det fick bli en till henne ochså.
Ps farsan min är i din ålder och han gillar att köra den. Men han tycker att den är för låg så han har svårt att komma in och ur den.
Och grattis till köpet.
Vi hämtade vår andra tesla (frugans) igår.
Fick inte behålla min när hon fick chansen att köra det så det fick bli en till henne ochså.
Ps farsan min är i din ålder och han gillar att köra den. Men han tycker att den är för låg så han har svårt att komma in och ur den.
Tack för svar, jag har blivit lite orolig när jag läst om alla problem eftersom jag övertygat hustrun om att Tesla är en beprövad elbil. Men ni har inte haft några större problem? Ska jag inte förvärma batteriet när jag åker hem på söndag.?
-
Har kört 4600 mil med min och fick starta om datan en gång då den inte hittade internet. Det är enda problemet hittills. Bilen värmer upp batteriet rätt fort så jag skulle nog starta värmen 20 min innan avfärd.
Skönt att höra, det gör mig lite lugnare. Men jag kan villigt erkänna att hade jag läst om dessa problem som många verkar ha innan jag beställde bilen så hade jag aldrig vågat köpa den. Men nu får jag hålla tummarna att det går bra på torsdag och att första resan hem går utan problem.
Tack för stödet
Tack för stödet
Jag har inte haft några värmeproblem med min Model 3. På ett forum kommer du alltid läsa om om problem, det är sällan någon startar en tråd för att en funktion i bilen fungerarLennon skrev:Tack för svar, jag har blivit lite orolig när jag läst om alla problem eftersom jag övertygat hustrun om att Tesla är en beprövad elbil. Men ni har inte haft några större problem? Ska jag inte förvärma batteriet när jag åker hem på söndag.?

Grattis till köpet!
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Faktum är att man inte kan slå på batteri-värmaren för sig, utan man kan bara slå påLennon skrev:Jag tycker mig ha läst att man ska förvärma batteriet innan långresa. Hur långt före ska man göra det och förvärmer man då endast batteriet och lite senare kupen?
värmen i bilen generellt (och batteriet värms lite också beroende på hur kallt det är).
Ska man snabbladda på vägen så ska man navigera till laddaren för då värmer bilen batteriet till
optimal temperatur för snabbladdning (extra viktigt om man har lite kortare sträcka till laddaren, typ
mindre än 20 mil, ju kallare desto längre före behöver värmen slås på).
Ska man inte snabbladda på vägen så behöver man inte tänka på batteri-temperaturen däremot

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Nu går det att lägga till extra förare i appen
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Btw, de förare man lägger till. Har de tillgång till var bilen finns etc?Henkens skrev:Nu går det att lägga till extra förare i appen
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Jag vet inte. Har ingen extra förare att lägga till.
ONSatan skrev:Btw, de förare man lägger till. Har de tillgång till var bilen finns etc?Henkens skrev:Nu går det att lägga till extra förare i appen
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Nu har jag (75-åringen) hämtat min bil i Göteborg och är mer än nöjd! Jag hämtade ut en vit blänkande 4-hjulsdriven modell 3, som var tankad till 93%.
Vi tillbringade nyåret i Göteborg hos svägerska och svåger, och drog på lördagen hem en sträcka på dryga 30 mil. Bilen var fantastisk tyst (jag hade läst i trådarna att det skulle vara ett visst oljud) men icke sa Nicke.
Jag bävade även för att värmen skulle sluta fungera, inga problem där heller. Vi körde 34 mil det var 19% kvar, +1 i luften, och värdena var 58 kwh och 173 wh/km.
Jag njuter och är nöjd, tack för hjälp och uppmuntran.
Vi tillbringade nyåret i Göteborg hos svägerska och svåger, och drog på lördagen hem en sträcka på dryga 30 mil. Bilen var fantastisk tyst (jag hade läst i trådarna att det skulle vara ett visst oljud) men icke sa Nicke.
Jag bävade även för att värmen skulle sluta fungera, inga problem där heller. Vi körde 34 mil det var 19% kvar, +1 i luften, och värdena var 58 kwh och 173 wh/km.
Härligt! Stort grattis till nya bilen och kul att du är nöjd med den!Lennon skrev:Nu har jag (75-åringen) hämtat min bil i Göteborg och är mer än nöjd! Jag hämtade ut en vit blänkande 4-hjulsdriven modell 3, som var tankad till 93%.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/