Haha, fast du begriper väl att det du länkar till är PR? Tror man att ett företags mission på något sätt återspeglar hur verkligheten ser ut så behöver man en stor reality check.
Det finns ju förstås olika uppfattningar om hur uppriktig Teslas ”mission statement” är, jag tillhör dom som är helt övertygade om att den utgör grunden för hela deras verksamhet. Detta behöver ju uppenbarligen inte heller stå i något motsatsförhållande till lönsamhet.
Att jämföra Tesla med VW i dessa sammanhang anser jag personligen vara närmast löjligt, tror du uppriktigt att något liknande Dieselgate skulle kunna ske i Tesla?
/fth
Noll dialog från dig som vanligt. Och oj så tacksamt att du kan dra dieselgatekortet. Du framstår mer och mer som en kapitalist som endast försvarar teslas aktiekurs.
Ha en God Jul Robert
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Noll dialog från dig som vanligt. Och oj så tacksamt att du kan dra dieselgatekortet. Du framstår mer och mer som en kapitalist som endast försvarar teslas aktiekurs.
Förstår uppriktigt inte ens vad du menar här, och Dieselgate var det inte jag som tog upp, det var i inlägget jag svarade på.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Haha, fast du begriper väl att det du länkar till är PR? Tror man att ett företags mission på något sätt återspeglar hur verkligheten ser ut så behöver man en stor reality check.
Det finns ju förstås olika uppfattningar om hur uppriktig Teslas ”mission statement” är, jag tillhör dom som är helt övertygade om att den utgör grunden för hela deras verksamhet. Detta behöver ju uppenbarligen inte heller stå i något motsatsförhållande till lönsamhet.
Att jämföra Tesla med VW i dessa sammanhang anser jag personligen vara närmast löjligt, tror du uppriktigt att något liknande Dieselgate skulle kunna ske i Tesla?
Det finns ju förstås olika uppfattningar om hur uppriktig Teslas ”mission statement” är, jag tillhör dom som är helt övertygade om att den utgör grunden för hela deras verksamhet. Detta behöver ju uppenbarligen inte heller stå i något motsatsförhållande till lönsamhet.
Att jämföra Tesla med VW i dessa sammanhang anser jag personligen vara närmast löjligt, tror du uppriktigt att något liknande Dieselgate skulle kunna ske i Tesla?
/fth
Noll dialog från dig som vanligt. Och oj så tacksamt att du kan dra dieselgatekortet. Du framstår mer och mer som en kapitalist som endast försvarar teslas aktiekurs.
Dom två nya laddarna är på plats med spänning men är inte öppna än.
Trevligt!
Då är det ihop med EONs laddare total 10 st HPC-laddare och 5 st 50-60 kW-laddare i det klustret.
Om InCharge får ordning på sina grejer blir de två 60 kW-laddarna 120 kW om bara en laddar.
Vissa ljusning anas.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Dom två nya laddarna är på plats med spänning men är inte öppna än.
Trevligt!
Då är det ihop med EONs laddare total 10 st HPC-laddare och 5 st 50-60 kW-laddare i det klustret.
Om InCharge får ordning på sina grejer blir de två 60 kW-laddarna 120 kW om bara en laddar.
Vissa ljusning anas.
Nu ser de 2 nya laddarna ut att vara igång i Värnamo. Riktigt trevligt med 6 platser där.
Någon som sett någon plan kring deras så kallade satsning? Tänker då mest på Sverige. Nya platser? Utökning av befintliga? Tidsplan? Hittar inget när jag googlar runt.
Gjorde en slagning i vår databas och det har inte öppnats någon ny Ionity i Skandinavien sedan Gävle i början av augusti.
För den som är intresserad är här en lista på de stationer Ionity öppnat sedan 1:e september.
IONITY Girona Girona Spain
IONITY Zadar Tromilja Zemunik Gornji Croatia
IONITY Ile Rose Voreppe France
IONITY Sorgues Sorgues France
IONITY Versilia Est Pietrasanta Italy
IONITY O Corgo Norte O Corgo Spain
IONITY Perigueux Sud Sanilhac France
IONITY Narbonne-Vinassan Salles-d'Aude France
IONITY O Corgo Sur O Corgo Spain
IONITY Poitou-Charentes Vouillé France
IONITY Vérités Saint-Victor France
IONITY Bourges Sainte-Thorette Marmagne France
IONITY Martin de Yeltes Sur Martin de Yeltes Spain
IONITY Troyes Sud Buchères France
IONITY Coeur d'Aquitaine Captieux France
IONITY Giberville Sud Giberville France
IONITY Briviesca Sur Briviesca Spain
IONITY Briviesca Norte Briviesca Spain
IONITY Wolfsburg Bürozentrum Nord Wolfsburg Germany
IONITY Rosny Nord Rosny-sur-Seine France
IONITY Polmadie Glasgow United Kingdom
IONITY Giberville Nord Giberville France
IONITY Cringleford Norwich United Kingdom
IONITY Adazi Staprini Latvia
IONITY Orléans Nord Saran France
IONITY Kaszewy Kóscielne Kaszewy Kościelne Poland
IONITY Radovljica (dir. Villach) Radovljica Slovenia
IONITY Radovljica (dir. Ljubljana) Radovljica Slovenia
IONITY Märjamaa Rapla Maakond Estonia
IONITY Brissogne Nord Brissogne Italy
IONITY Haademeeste Häädemeeste Estonia
IONITY Kryzkalnis Bijotų Lithuania
IONITY Świecko Świecko Poland
IONITY Living Tomorrow Brussels Vilvoorde Belgium
IONITY Heiligengrabe Heiligengrabe Germany
Ska åka 35 mil imorgon, ska bli intressant att köra och ladda sträckan ner till Ulricehamn och undvika ionity helt (har inte förnyat mercedes ME rabattkort/pris), vill ju inte betala nästan det dubbla än vad andra har för laddning.
Den senaste laddaren i Wolfsburg är verkligen ett slag i ansiktet mot alla elbilister som bor eller kör i områden där det saknas snabbladdning. Det är Ionity-station nummer 5 (!!!) i denna lilla stad. Plus alla andra snabbladdare som VW har satt upp i egen regi. Man undrar ju om Ionitys främsta uppgift är att bygga snabbladdare för VWs anställda, eller om det är bara ren PR. Sprid ut dem lite mer för h***e! Det finns stora vita fläckar på Sverige-kartan där folk faktiskt vill köra elbil men inte kan, eftersom laddarna står på fel ställe.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
De bygger nog laddstationerna för hand, helt utan maskiner. Individuellt tillverkade prototyper, handsvarvade av specialutbildade snabbladdar-byggexperter. Gediget hantverk tar sin lilla tid. Det får gärna ta tre år.
Det är det som kallas för premium. Och det betalar man ju för sen.
Inte som dumma Tesla som smäller upp 40 stycken budget-laddare på några dagar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Du tänker så, håller med men om man slipper kö så betalar jag gärna ionity fullpris, men jag gör vad jag kan för att slippa snabbladda över huvud taget, kommer nog bli en sport tills familjen talar mig till rätta.
De bygger nog laddstationerna för hand, helt utan maskiner. Individuellt tillverkade prototyper, handsvarvade av specialutbildade snabbladdar-byggexperter. Gediget hantverk tar sin lilla tid. Det får gärna ta tre år.
Det är det som kallas för premium. Och det betalar man ju för sen.
Inte som dumma Tesla som smäller upp 40 stycken budget-laddare på några dagar.