Väl medveten att detta diskuterats tidigare men det borde finnas någon som löst problemet med att torkarbladen inte "ligger an" ordentligt mot rutan.
Jag kör Bosch Aero Twin men det finns fortfarande ytor på rutan som bladen inte trycker tillräckligt hårt mot rutan och därmed lämnar en mjölkig hinna framförallt på passagerarsidan.
Förr i tiden så fanns det blad med vingar som ökade trycket mot rutan men jag har inte hittat sådana någonstans (sen är de otroligt fula).
Hur har ni löst detta?
Rain-X upplever jag bara löser problemet en kort tid. Går det att justera armens tryck mot rutan?
Torkare
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Torkare
Jag provade att byta till Biltemas torkare. Står att de ska passa MS, men de bladen är tyvärr kortare än original och lämnar en störande otorkad yta mellan bladen framför passageraren. Tyckte dock de torkade lite bättre - men de var ju då nya och ska inte jämföras med > 1 år gamla blad. Bytte tillbaka och använder lite mer spolarvätska så funkar det brukbart.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16