TeslaRumors buyer's guide - MY

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

TeslaRumors buyer's guide - MY

Inlägg av markuswesterberg »

Min far ska köpa en Tesla MY. Han kan vänta på dragkrok (behöver den inte vid leverans alltså.) Vill ha leverans senast början av April. Är det läge att trycka på köp eller ska han vänta ett par veckor? Tänker mest på när/om det kommer uppdaterad räckvidd etc. Hit me.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Re: TeslaRumors buyer's guide - MY

Inlägg av Tellus »

Verkar omöjligt att svara på, räckvidden kan öka i morgon eller ta lång tid. Likaså priset kan gå åt vilket håll som helst :)
Det mesta är väl rykten, hur länge har Y funnits i Sverige nu? Har något fått dragkrok än?
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Tellus skrev:
Verkar omöjligt att svara på, räckvidden kan öka i morgon eller ta lång tid. Likaså priset kan gå åt vilket håll som helst :)
Det mesta är väl rykten, hur länge har Y funnits i Sverige nu? Har något fått dragkrok än?
Model Y har funnits i Sverige sedan mitten av augusti och ingen har fått dragkrok.

Första och andra batchen är identiska, förhoppningsvis får vi lite förbättringar i nästa.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Inlägg av markuswesterberg »

Ja vi får se, beställde nu iaf. Har en beställning sedan låååååång tid tillbaka på en MiB och måste själv ha drag. Blir spännande att se om det blir någon förbättring men troligen inte om jag får gissa. Räknar med att få en exakt likadan som alla andra som fått har :)

MiB däremot måste få längre räckvidd än 507 och gärna en del andra grejer också.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Frågan är om vi som sitter på gamla bokningar får behålla vårt pris med ev förbättringar osv. Om det blir ny standardfärg även här skulle jag nog kunna tänka mig att byta från standardvit till standardgrå.. men inte om blir nya priser som gäller :-)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar