Var rädd om våra gratis laddare
Moderator: Redaktion
Var rädd om våra gratis laddare
I Aneby bjuder kommunen på laddning sedan många år tillbaka. Jag undrar bara hur vissa egoister tänker. Varför är det så svårt att stänga luckan på laddstolpen? Jag tror inte att Aneby kommun vill reparera en laddstolpe som vi inte är rädda om. Luckan finns på stolpen av någon anledning, använd den tack
Re: Var rädd om våra gratis laddare
Snygg stolpe, men verkar vara lite märklig och opraktisk lucka?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag har stängt de 2 luckorna ett par hundra gånger sedan stolpen installerades. Tycker inte att det är så jobbigt. Tar max 1 sekund per sida.martinot skrev:Snygg stolpe, men verkar vara lite märklig och opraktisk lucka?
Tänkt mer att det ser lite märkligt och opraktiskt ut att de går så långt ner mot marken. Är det inte risk att gräs och annat växer så det blir svårt att stänga?nek0 skrev:Jag har stängt de 2 luckorna ett par hundra gånger sedan stolpen installerades. Tycker inte att det är så jobbigt. Tar max 1 sekund per sida.martinot skrev:Snygg stolpe, men verkar vara lite märklig och opraktisk lucka?
Aldrig använt eller sett den typen av stolpar. Skulle givetvis stänga de efter mig, men tycket ändå att konstruktionen inte ser helt optimal ut.
Känns som design och form kanske gått lite före praktisk funktion här?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Stängde den utan problem efter att jag tog bilden. Självklart tog jag bort gräset också. Får man något gratis kan man åtminstone göra det man tycker är självklart. Tydligen tycker inte egoisterna det. Tänk så här. Du kommer till stolpen som är stängd, öppnar luckat (tydligen den som laddade innan dig hade inga problem att stänga den) laddar bilen och om någon annan kunde stänga efter sig varför kan inte du göra det. Lat,under din nivå, eller något annat? Inte ok oavsett tycker jag.
Jag håller som sagt med. Stänger alltid luckor och liknande efter mig.nek0 skrev:Stängde den utan problem efter att jag tog bilden. Självklart tog jag bort gräset också. Får man något gratis kan man åtminstone göra det man tycker är självklart. Tydligen tycker inte egoisterna det. Tänk så här. Du kommer till stolpen som är stängd, öppnar luckat (tydligen den som laddade innan dig hade inga problem att stänga den) laddar bilen och om någon annan kunde stänga efter sig varför kan inte du göra det. Lat,under din nivå, eller något annat? Inte ok oavsett tycker jag.
Men det verkar ändå som en sjukt feldesignad produkt som kräver att man ansar gräs mm. för att kunna stänga. Sorry, men här är det uppenbarligen fel prioriterat med form över funktion.

Vår kommun har börjat ta betalt (ganska hutlöst). Det är ett parkeringsvaktgarage som sköter debiteringen.ca 4 kr kwh. Det är liknande denna. Det var några år sedan de började ta betalt. Har dock inte sett någon elbil (mest hybridbil) som laddar. Kommunalrådet (som har en tesla) laddar från motorvärmaruttaget som är gratis.
Min lilla kommun var duktiga och satte tidigt upp 4st 22kW laddare som sedan blev betalladdare. Bra att kommunen såg till att dom etablerades och rimligt att man betalar för användning, gratis-tiden är över, kommunalpengar behövs på annat håll. Nu har man tagit bort 2 laddare pga. brist på parkeringsplatser för ICE-bilar, mindre bra tänkt.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt