MCU 3 (Ryzen) I model 3 och Y NA & China
Moderator: Redaktion
MCU 3 (Ryzen) I model 3 och Y NA & China
Roliga nyheter!
Längre ner i samma tråd visar det sig att det verkar gälla alla modeller och att uppdateringen redan finns i modeller producerade i China!
Längre ner i samma tråd visar det sig att det verkar gälla alla modeller och att uppdateringen redan finns i modeller producerade i China!
Re: MCU 3 (Ryzen) I model 3 och Y NA & China
Ja där är en av anledningarna till att man la beställningen till februari och inte plockade ut en i december.Richie skrev:Roliga nyheter!
Hoppas nu bara att det kommer hit
Vi som inte ens uppgraderat till mcu2 undrar direkt om det går att uppgradera från mcu1 till mcu3
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
+1Jonte73 skrev:Ja där är en av anledningarna till att man la beställningen till februari och inte plockade ut en i december.Richie skrev:Roliga nyheter!
Och de andra uppgraderingarna som nämnts...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag läste att tesla förmodligen kommer ett erbjuda service att byta till MCU 3 i samma twittertråd.HX100 skrev:Vi som inte ens uppgraderat till mcu2 undrar direkt om det går att uppgradera från mcu1 till mcu3
Ja de ser verkligen trevliga ut de uppdateringarna som kommermikebike skrev:+1Jonte73 skrev:Ja där är en av anledningarna till att man la beställningen till februari och inte plockade ut en i december.Richie skrev:Roliga nyheter!
Och de andra uppgraderingarna som nämnts...
Senast redigerad av Jonte73, redigerad totalt 1 gånger.
Här ser man skillnaden i hur de olika chipen presterar.
- tobias_rullar
- Teslaägare
Uppenbarligen mycket bättre, men ändå, jag är inte superimpad direkt. Inte ens nya chippet klarar zooma ut och rendera kartan utan fördröjningen.Richie skrev:Här ser man skillnaden i hur de olika chipen presterar.
Varför inte satsa på ett riktigt grafikkort? Det var ju många år sedan grafikkortet till PCn orkade rendera maps utan problem. Eller, varför inte ett modernt mobil-chipp (arm). Telefonen har inte heller någon fördröjning.
Eller missförstår jag att fördröjningen i ut-zoomingen är pga nätverket / nerladdning? Eller kanske är det RAM som är snålt?
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Ja känns som utzoomningen måste bero på långsamt nät, sådär slött går det inte normalt, framför allt inte om man bara kör med karta utan satellitvy påslaget.
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Jag hade personligen aldrig väntat till juni 2022 för att få ryzen.
Ärligt talat, hur många utzoomningar och snabbare uppstarter behöver man göra får att få tillbaka 6 månaders lång väntan
Ärligt talat, hur många utzoomningar och snabbare uppstarter behöver man göra får att få tillbaka 6 månaders lång väntan

Det skulle kanske kunna vara så att detta segment visas med sänkt hastighet för att man annars skulle kunna ha svårt att jämföra de två? Ser lite mystiskt ut...R2_m3 skrev:Ja känns som utzoomningen måste bero på långsamt nät, sådär slött går det inte normalt, framför allt inte om man bara kör med karta utan satellitvy påslaget.
Kolla hur många watt ett vanligt grafikkort och discreet GPU drar respektive det är anledningen att Tesla inte använder dem, har tom för mig det nämnts av Elon el annan i ledningen
Ja nu är det ju inte bara detta som är ändrat på 2022 bilarna.NEO skrev:Jag hade personligen aldrig väntat till juni 2022 för att få ryzen.
Så personligen skulle jag aldrig plockat ut en nu i december.
Dessutom, varför skulla jag byta ut min 2021 ifrån mars till en 2021 från december

Så det var ett extrem lätt val för min del i alla fall.