Bla har jag skapat en genväg som ska manövrera bakluckan. Själva genvägen funkar utan problem, däremot har jag problem med att få Siri att köra genvägen. Jag har försökt med diverse namn på genvägen men Siri förstår inte och missuppfattar att det är en genväg jag vill köra.
Ex1. Genvägen heter 'Bakluckan'. Enda sättet att få Siri att köra den genvägen är att säga "Hej Siri", vänta på plinget, sedan säga "kör bakluckan". Säger jag bara "bakluckan" blir det knas. Ibland öppnar Siri klockan av någon anledning.
Ex2. Genvägen heter 'Öppna Bakluckan'. Säger jag "Öppna bakluckan" så svarar Siri att "hon" inte kan hitta någon app som heter bakluckan.
Ex3. Genvägen heter 'Öppna bagaget'. Säger jag "öppna bagaget" svarar Siri att det bara kan ske via Tesla appen.
Är det någon prioritering av Siri kommandon som jag fått fel? Störande med tex "Öppna bagaget" att Siri tycker att det bara kan ske via Tesla appen när jag har en genväg som heter "Öppna Bagaget".
Är det någon här som gjort egna genvägar och lyckas få Siri att tex öppna och stänga bakluckan på ett enkelt sätt?
För er som är intresserade här är den inofficiella dokumententationen av Tesla API:et - https://www.teslaapi.io/
Ps. det är smutt med nya 'livekameran' och se tex att bakluckan verkligen öppnar sig.