iOS och Siri integration

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare

iOS och Siri integration

Inlägg av tobias_rullar »

Jag har satt upp några genvägar enligt denna video
Bla har jag skapat en genväg som ska manövrera bakluckan. Själva genvägen funkar utan problem, däremot har jag problem med att få Siri att köra genvägen. Jag har försökt med diverse namn på genvägen men Siri förstår inte och missuppfattar att det är en genväg jag vill köra.

Ex1. Genvägen heter 'Bakluckan'. Enda sättet att få Siri att köra den genvägen är att säga "Hej Siri", vänta på plinget, sedan säga "kör bakluckan". Säger jag bara "bakluckan" blir det knas. Ibland öppnar Siri klockan av någon anledning.
Ex2. Genvägen heter 'Öppna Bakluckan'. Säger jag "Öppna bakluckan" så svarar Siri att "hon" inte kan hitta någon app som heter bakluckan.
Ex3. Genvägen heter 'Öppna bagaget'. Säger jag "öppna bagaget" svarar Siri att det bara kan ske via Tesla appen.

Är det någon prioritering av Siri kommandon som jag fått fel? Störande med tex "Öppna bagaget" att Siri tycker att det bara kan ske via Tesla appen när jag har en genväg som heter "Öppna Bagaget".

Är det någon här som gjort egna genvägar och lyckas få Siri att tex öppna och stänga bakluckan på ett enkelt sätt?

För er som är intresserade här är den inofficiella dokumententationen av Tesla API:et - https://www.teslaapi.io/

Ps. det är smutt med nya 'livekameran' och se tex att bakluckan verkligen öppnar sig. :) Ds.
Användarvisningsbild
dd88

Re: iOS och Siri integration

Inlägg av dd88 »

Använder du ”Phonetic Alphabet” i Shortcuts?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare

Inlägg av tobias_rullar »

dd88 skrev:
Ingen aning, hur ser man det? Det borde vara default, vad nu det kan vara?
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

tobias_rullar skrev:
dd88 skrev:
Ingen aning, hur ser man det? Det borde vara default, vad nu det kan vara?
Vet faktiskt inte vart man hittar det längre, hade det förut på flera shortcuts då jag körde Siri på svenska.

Mycket möjligt att det är standard nu då jag inte hittar det i menyerna.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar