Val Thorens

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Val Thorens

Inlägg av Pontus »

Någon som varit där med Teslan? Satt och tittade på skidresor och började fundera på att bilen. Blir säker först nästa år då dottern är för liten nu. Men kul och höra om någon varit där.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Re: Val Thorens

Inlägg av AGCF »

Det ska inte vara några som helst problem. Men kolla med hotellet innanom de har någon trefas eller liknande i garaget. Det är praktiskt. Kanske kommer några skidorter att få destinationsladdare under året. Tesla ska ju rulla ut det i år :)
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Hur mycket behöver man ladda för att köra 12mil med en stigning på 1800m? Från SuC i Chambery (530) till Val Thorens (2300).
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Man behöver, högt räknat, 18kWh för den stigningen. E = mgh
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag va i val thorans förra året. Det finns ett gäng stora garage och pplatser. Bilar är inte tillåtna att parkeras inne i byn. Men jag kollade faktiskt inte om det gick att ladda eller ej i garagen. Helt sjukt att jag inte gjorde det. Btw jag var faktisk magsjuk när vi åkte dit.

Finns en sc i chambery. Man åker ändå förbi där pga att de kortare vägarna är så dåliga, framförallt på vintern. 11mil till val thorens därifrån. Det klarar man tur retur på speciellt eftersom man har regen på hemvägen.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag håller inte med om "speciellt för att man har regen". 22 mil slättförs drar mindre än 11 mil upp och 11 mil ner.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Så här långt har min mailfråga kommit:
Jag - Hej, jag har en elbil och undrar om det finns möjlighet att ladda den i era garage?
Svar - Är det en Tesla?
Jag - ja det är en Tesla.
Svar - Fint då föreslår jag vårt premium-garage. Du kan boka plats direkt på hemsidan .....
Jag - Vad är svaret på frågan??? Jag frågade om jag kan ladda min elbil i erat garage???

Hur svår fråga var det och vad var svaret? Ja du kan ladda en elbil i vårar garage men om det är en Tesla måste du välja en premiumklass för att få ladda. Eller hur ska man tolka det? (Jag kan i och för sig gissa)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Pontus skrev:
Jag - Hej, jag har en elbil och undrar om det finns möjlighet att ladda den i era garage?
Svar - Är det en Tesla?
Svar - Fint då föreslår jag vårt premium-garage. Du kan boka plats direkt på hemsidan .....
Jag - Vad är svaret på frågan??? Jag frågade om jag kan ladda min elbil i erat garage???

Hur svår fråga var det och vad var svaret? Ja du kan ladda en elbil i vårar garage men om det är en Tesla måste du välja en premiumklass för att få ladda. Eller hur ska man tolka det? (Jag kan i och för sig gissa)
Det betyder "åh, en kille med pengar, här kan vi köra merförsäljning!"
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

bylund skrev:
Jag håller inte med om "speciellt för att man har regen". 22 mil slättförs drar mindre än 11 mil upp och 11 mil ner.
Inte så jag menade. Visst drar den mindre om man åker slättförs. Menade bara att även om det verkar som att man har dåligt med laddning när man är i Val Thorens för att man åkt massa uppför och inte är säker på att man kommer tillbaka till SCn så behöver man inte oroa sig eftersom det är nedför och man har regen.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Pontus skrev:
Svar - Är det en Tesla?

haha. Älskar noanswers!
Skriv svar