Vagnskadegaranti
Moderator: Redaktion
Vagnskadegaranti
Visst är det 3 år som gäller för alla Teslor?
Lyckas inte hitta någon information, varken på Teslas hemsida eller i "handskfacket" på mitt Tesla-konto. Kan nån guida mig rätt?
Lyckas inte hitta någon information, varken på Teslas hemsida eller i "handskfacket" på mitt Tesla-konto. Kan nån guida mig rätt?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Vagnskadegaranti
Är alltså intresserad av att hitta någon slags officiell information om vad som faktiskt gäller. Byttes väl från Protector till Trygg Hansa för några år sedan tex, men har ingen aning om vad självrisken är.NiklasTesla skrev:Jepp.
MVH
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Kontakta Tesla, jag fick efter påtryckningar en pdf skickad till mig. Ibland ligger den tydligen i handskfacket vid leverans. Bifogas, dokumentet är från mars 2021.
Verkar vara en helt unik grej för Sverige, typ noll info på tesla.com om detta. Även säljaren jag pratade med blandade ihop Vagnskadegarantin (försäkringen) med Nybilsgarantin!
Läsvärd, finns en del avgränsningar, tex vid överskriden maxlast, om man kör utan körkort eller om man är påverkad.
Verkar vara en helt unik grej för Sverige, typ noll info på tesla.com om detta. Även säljaren jag pratade med blandade ihop Vagnskadegarantin (försäkringen) med Nybilsgarantin!
Läsvärd, finns en del avgränsningar, tex vid överskriden maxlast, om man kör utan körkort eller om man är påverkad.
Överskriden maxlast, då är det inte många Model Y som har kvar någon garanti efter julresan? 

Elbilist sedan 2014
Jag antar att det bara är om man kvaddar bilen medan den är överlastad som spelar roll, inte att bilen någon gång har varit överlastad.Klintan skrev:Överskriden maxlast, då är det inte många Model Y som har kvar någon garanti efter julresan?

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hur skulle det gå att bevisa? Att bilen någon gång varit överlastad. Det gäller ju naturligtvis vid ett skadetillfälle.bylund skrev:Jag antar att det bara är om man kvaddar bilen medan den är överlastad som spelar roll, inte att bilen någon gång har varit överlastad.Klintan skrev:Överskriden maxlast, då är det inte många Model Y som har kvar någon garanti efter julresan?
Tack! Det var precis detta jag var ute efter. Väldigt märkligt/oseriöst att det inte finns någon information på hemsidan.Skyltspurtaren skrev:Kontakta Tesla, jag fick efter påtryckningar en pdf skickad till mig. Ibland ligger den tydligen i handskfacket vid leverans. Bifogas, dokumentet är från mars 2021.
Fick till min stora förvåning sänkt premie från Watercircles i och med förnyelse. Numera under 10k i försäkring för en XP100DL. Förvånansvärt "billigt" imo. Blir intressant att se hur mycket extra de vill ha om några månader när man ska utöka till hel...
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Sant, finns ingen sensor för det, änFredrik j skrev:Hur skulle det gå att bevisa? Att bilen någon gång varit överlastad. Det gäller ju naturligtvis vid ett skadetillfälle.bylund skrev:Jag antar att det bara är om man kvaddar bilen medan den är överlastad som spelar roll, inte att bilen någon gång har varit överlastad.Klintan skrev:Överskriden maxlast, då är det inte många Model Y som har kvar någon garanti efter julresan?

Elbilist sedan 2014