Jag upptäckte nyligen att när jag lägger i backen så lyser endast ett backljus istället för två som syns i grafiken. Jag trodde först att det helt enkelt handlade om att den ena lampan hade gått sönder, men sen såg jag när jag laddade vid en supercharger att åtminstone en annan Tesla också bara hade en lampa.
Är detta något som är specifikt för svenska/europeiska bilar eller handlar det om ett vanligt problem som många drabbas av?
Backljus
Moderator: Redaktion
Re: Backljus
Vi har dimbakljus där amerikanerna har sitt andra backljus.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Självklart. Jag har aldrig ens funderat på var dimljuset faktiskt satt eller det faktum att amerikanerna inte har bakre dimljus. Nu återstår ju dock problemet att bilen är fullständigt okörbar i och med att grafiken inte speglar verkligheten.bylund skrev:Vi har dimbakljus där amerikanerna har sitt andra backljus.
Den grafiken kanske också uppgraderas med nästa eller nästnästa mjukvara, snart?Perry skrev:Självklart. Jag har aldrig ens funderat på var dimljuset faktiskt satt eller det faktum att amerikanerna inte har bakre dimljus. Nu återstår ju dock problemet att bilen är fullständigt okörbar i och med att grafiken inte speglar verkligheten.bylund skrev:Vi har dimbakljus där amerikanerna har sitt andra backljus.

Sen kan du glatt köra vidare.
Jag har grunnat på om man kan sätta in nån led-list som förstärkt backljus, i stil med belysningen i trunken. Men då lär väl TM aldrig täta mina baklysen mera.