CCS-adapter. Avslutat ärende!
Moderator: Redaktion
- Heathersbridge
- Teslaägare
CCS-adapter. Avslutat ärende!
Någon som har en CCS-adapter till salu i närheten av Linköping?
Senast redigerad av Heathersbridge, redigerad totalt 1 gånger.
Re: CCS-adapter
Har du tappat bort din?Heathersbridge skrev:Någon som har en CCS-adapter till salu i närheten av Linköping?
Om bilen inte är konverterad så räcker det inte med en adapter.
- Heathersbridge
- Teslaägare
Köpte bilen precis innan nyår på firma och bilen har blivit aktiverad men tidigare ägare har väl kvar adaptern misstänker jag.
Bilhandlaren sa att det inte fanns någon helt enkelt…
( fick tjata till mig en enfas-laddare från en annan bil, så den blev väl helt rensad innan den blev inbytt)
( fick tjata till mig en enfas-laddare från en annan bil, så den blev väl helt rensad innan den blev inbytt)
Hur gammal är bilen? Står det att den är uppgraderad på skärmen "om bilen"?Heathersbridge skrev:Köpte bilen precis innan nyår på firma och bilen har blivit aktiverad men tidigare ägare har väl kvar adaptern misstänker jag.
- Heathersbridge
- Teslaägare
Jag har en extra som jag kan skicka med posten. Hör av dej med PM om du är intresserad.
P85D 2015-4 fyrsitsig
Jag tycker att det är bedrövligt att folk strippar sina bilar på standardutrustning vid försäljning för att tjäna några kronor. Laddkablar, UMC och det förekommer ju även den löstagbara dragkrokenHeathersbridge skrev:Köpte bilen precis innan nyår på firma och bilen har blivit aktiverad men tidigare ägare har väl kvar adaptern misstänker jag.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag vill väldigt gärna tro att det är slarv, glöms bort eller liknande, men det kanske finns så extremt snålaB99 skrev:Jag tycker att det är bedrövligt att folk strippar sina bilar på standardutrustning vid försäljning för att tjäna några kronor. Laddkablar, UMC och det förekommer ju även den löstagbara dragkrokenHeathersbridge skrev:Köpte bilen precis innan nyår på firma och bilen har blivit aktiverad men tidigare ägare har väl kvar adaptern misstänker jag.
människor också…?

Jag gjorde precis tvärtom när jag sålde min första Tesla, stoppade i en massa prylar som köparen inte visste om

Den sista överraskningen fick han på vägen hem när jag skickade ett sms och sa att skulle kolla extra noga i
frunken, för där låg en Tesla original resväska (den som passar i ”hålet” på gamla bakhjulsdrivna bilarna).
Men han fick också en Tesla original-jacka, aluminium-pedaler och några extra smålampor (dom som sitter
lite överallt i bilen om man har premium-paketet) osv

Nöjd köpare = god nattsömn liksom

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Heathersbridge
- Teslaägare
Case closed!
En mycket trevlig herre här på forumet har nu skickat en till mig.
Väntar med spänning på att kunna använda laddarnätet fullt ut

Du sålde privat, verkar tyvärr inte vara ovanligt när Tesla byts in på tesla bla, om man får tro detta forumet, och det varierar väl endel med vad som ska/borde vara med i bilarna. I min E-tron var det lätt att säga vad jag ansåg skulle ingå.Bjelke skrev:Jag vill väldigt gärna tro att det är slarv, glöms bort eller liknande, men det kanske finns så extremt snålaB99 skrev:Jag tycker att det är bedrövligt att folk strippar sina bilar på standardutrustning vid försäljning för att tjäna några kronor. Laddkablar, UMC och det förekommer ju även den löstagbara dragkrokenHeathersbridge skrev:Köpte bilen precis innan nyår på firma och bilen har blivit aktiverad men tidigare ägare har väl kvar adaptern misstänker jag.
människor också…?![]()
Jag gjorde precis tvärtom när jag sålde min första Tesla, stoppade i en massa prylar som köparen inte visste om
Den sista överraskningen fick han på vägen hem när jag skickade ett sms och sa att skulle kolla extra noga i
frunken, för där låg en Tesla original resväska (den som passar i ”hålet” på gamla bakhjulsdrivna bilarna).
Men han fick också en Tesla original-jacka, aluminium-pedaler och några extra smålampor (dom som sitter
lite överallt i bilen om man har premium-paketet) osv![]()
Nöjd köpare = god nattsömn liksom
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Härligt att det löste sig, och underbart med forummedlemmar som hjälper till!Heathersbridge skrev:Case closed!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/