Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Jag ringde till DNB samtidigt som jag gjorde valet ang. finansieringen och under samtalet så knappade jag in privatavbetalning på 5 år på Teslas sida, killen på DNB ändrade direkt till fullbetald på 84 månader, sedan var det godkänt på nolltid. Enbart en kreditupplysning på det.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Så med andra ord Måste man ringa till dom och ändraEdis skrev:Jag ringde till DNB samtidigt som jag gjorde valet ang. finansieringen och under samtalet så knappade jag in privatavbetalning på 5 år på Teslas sida, killen på DNB ändrade direkt till fullbetald på 84 månader, sedan var det godkänt på nolltid. Enbart en kreditupplysning på det.
” Du kan välja 7 år, då väljer du privatlån utan restvärde på ditt Tesla konto.”C981 skrev:Dexter86 skrev:Privatavbetalning man ska taC981 skrev:Och på topic finansering. La nyss en beställning. Hade först tänkt att ta kontant men givet 2% ränta känns det vettigare att låta pengarna jobba på börsen (lånen är väl ändå fria att lösa, så går ju att bli av med det ifall räntan drar iväg?).
Jag förstår dock inte riktigt om det är "Lån" eller "Privatavbetalning" man ska ta? Samma banker på båda.
I studion verkar det heta privatavbetalning.
Någon som vet / nyligen gjort detta?
Fattar dock inte vad lån är heller
Men går inte ta 84mån ändå, pallar inte göra två kreditupplysningar, en nu o sen ringa ändra
Tack för svar!
Märkligt är det. Sett att många kunnat ta 72 eller 84 mån annars. Som jag förstått det drar räntan iväg efter ens period har gått ut så verkar bra att ta så lång som möjligt.
Antar hon menar Lån då?
Dexter86 skrev:” Du kan välja 7 år, då väljer du privatlån utan restvärde på ditt Tesla konto.”C981 skrev:Dexter86 skrev:Privatavbetalning man ska taC981 skrev:Och på topic finansering. La nyss en beställning. Hade först tänkt att ta kontant men givet 2% ränta känns det vettigare att låta pengarna jobba på börsen (lånen är väl ändå fria att lösa, så går ju att bli av med det ifall räntan drar iväg?).
Jag förstår dock inte riktigt om det är "Lån" eller "Privatavbetalning" man ska ta? Samma banker på båda.
I studion verkar det heta privatavbetalning.
Någon som vet / nyligen gjort detta?
Fattar dock inte vad lån är heller
Men går inte ta 84mån ändå, pallar inte göra två kreditupplysningar, en nu o sen ringa ändra
Tack för svar!
Märkligt är det. Sett att många kunnat ta 72 eller 84 mån annars. Som jag förstått det drar räntan iväg efter ens period har gått ut så verkar bra att ta så lång som möjligt.
Antar hon menar Lån då?
Tar man Lån kommer man till exakt samma sida som för Privatavbetalning (exakt samma terms osv, går endast välja 5 år).
Jag ringde DnB enligt tips i tråden. Hon jag pratade med bekräftade att 84 månader med 0 restvärde är möjligt och att dem inte vet varför Tesla inte längre visar detta på sin hemsida. Enligt henne är det bara skicka in ansökan på 5 år och sedan kontakta dem (DnB) för att justera.
Min kontakt på Tesla fixade det, visste inte heller varför, sa att det kunde vara något med deras sida
Men fått igenom 84mån iaf
Vad skiljer det i månadskostnad om man tar 84 mån gentemot 5 år?Dexter86 skrev:Min kontakt på Tesla fixade det, visste inte heller varför, sa att det kunde vara något med deras sida
Beror ju mycket på hur mycket du trycker in kontant, men skiljde en hel del för migBarajag skrev:Vad skiljer det i månadskostnad om man tar 84 mån gentemot 5 år?Dexter86 skrev:Min kontakt på Tesla fixade det, visste inte heller varför, sa att det kunde vara något med deras sida
- Martin E-tron
- Teslaägare
Vit M3 LR med dragkrok beställd idag !
Leverans Juni, hoppas inte tidigare då min nuvarande Leasing skall tillbaka sista Juli
Fan så sjukt att köpa en bil för dessa pengar!!!

Leverans Juni, hoppas inte tidigare då min nuvarande Leasing skall tillbaka sista Juli

Martin E-tron skrev:Vit M3 LR med dragkrok beställd idag !![]()
![]()
Leverans Juni, hoppas inte tidigare då min nuvarande Leasing skall tillbaka sista Juli![]()

Vet vad du menar. Men med dagens skatter på nya bilar, höga begagnatpriser, dyra drivmedel osv. Jag har ganska svårt att få till en bättre (eller i vart fall väsentligt bättre) kalkyl på annat håll sett till total cost of ownership (och då räknar jag konservativ på andrahandsvärde och inte med dagens skyhöga sådana). Ja om man inte köper en högmilad SAAB för 50k och sliter med hälsan. Inget fel med det, men jag kör idag en rolig sportbil för att jag genuint gillar bilar och byter enbart pga tillskott i familjen (och jag sätter visst värde på peace of mind med garantier osv med). Så kan inte nöja mig med vad som helst både ur rolighetsperspektiv men framförallt säkerhet.
Vill man bara ta sig från A till B så finns det billigare alternativ, helt klart. Vill du ha det lite trevligare däremellan så är jag inte så säker på att du kan komma mycket billigare undan.
- Martin E-tron
- Teslaägare
Ångrar mig inte en sekund, älskar bilen då ja kört den massa ggr
Vår gamla XC 60 kostade i snitt samma peng i månaden med diesel, skatt, värdeminskning som vi betalar per månad ny för en sprillans M3, what is it to think about ?
Ju mer pengar ja spenderar, ju roligare har jag haft det!

Vår gamla XC 60 kostade i snitt samma peng i månaden med diesel, skatt, värdeminskning som vi betalar per månad ny för en sprillans M3, what is it to think about ?
Ju mer pengar ja spenderar, ju roligare har jag haft det!
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Har inte hängt med angående dragkrok till 3an. Den går ej att beställas via hemsidan, vid telefonbeställning kan man alltså få dragkrok? Är den fabriks eller eftermonterad i Sverige?Martin E-tron skrev:Vit M3 LR med dragkrok beställd idag !![]()
![]()
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Martin E-tron
- Teslaägare
Stämmer bra, prata med en "säljare" så får dom dina uppgifter, när du sedan gör beställningen på nätet så får säljaren info om att du gjort beställningen, då lägger dom till den manuellt, har redan fått bekräftelse på detta
Kontakta någon Tesla Advisor så lägger de till dragkroken på din redan lagda beställning på bilen. Dragkroken monteras på fabriken. Jag fick en dragkrok från Westfalia som verkar vara den som Tesla köper in, den är riktigt bra.Tellus skrev:Har inte hängt med angående dragkrok till 3an. Den går ej att beställas via hemsidan, vid telefonbeställning kan man alltså få dragkrok? Är den fabriks eller eftermonterad i Sverige?Martin E-tron skrev:Vit M3 LR med dragkrok beställd idag !![]()
![]()
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ok! Vad kostar kroken?
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Martin E-tron
- Teslaägare
@tellus det går inte att sätta på dragkrok i efterhand så skall du ha drag så måste du lägga till det i din beställning.
” Hej,
Du kommer att kunna beställa dragkroken via denna länk. Du signar upp dig där för att få information så snart den finns tillgänglig”
Och Då kan jag välja och köpa o dom monterar den, även fast det är i efterhand
Du kommer att kunna beställa dragkroken via denna länk. Du signar upp dig där för att få information så snart den finns tillgänglig”
-
Det där förutsätter väl att du lägger en beställning på dragkroken i samband med att du beställer bilen. Eller?Dexter86 skrev:” Hej,
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Verkar ju inte såSwedishAdvocate skrev:Det där förutsätter väl att du lägger en beställning på dragkroken i samband med att du beställer bilen. Eller?Dexter86 skrev:” Hej,
Går ju inte ”aktivt” välja dragkrok när man beställer på hemsidan
-
Så här har det varit i flera månader nu. För att få dragkrok till Model 3 – standardmodellen eller LR – så måste du kommunicera med en av Teslas säljare i samband med att du lägger din beställning. Bilarna går att beställa med dragkrok, men beställningen är endast tillgänglig så kallat 'off the menu'. Såvitt jag vet så går Performance-modellen dock inte att få med dragkrok...Dexter86 skrev:Verkar ju inte såSwedishAdvocate skrev:Det där förutsätter väl att du lägger en beställning på dragkroken i samband med att du beställer bilen. Eller?Dexter86 skrev:” Hej,
Går ju inte ”aktivt” välja dragkrok när man beställer på hemsidan
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
https://electrek.co/2021/07/14/how-to-r ... r-account/Dexter86 skrev:Hur vet jag när man blir matchad med en bil?
Tesla Model Y LR Svart/Svart
Om jag har gjort rätt , vilket jag inte tror och vet , så hittar jag ingenting på LRW ...
EncodedVIN hittar jag ingenting på
EncodedVIN hittar jag ingenting på
- Martin E-tron
- Teslaägare
Det ska det vara. Står med under specen på https://www.tesla.com/sv_se/model3Martin E-tron skrev:Är det fortfarande ratt värme i M3? Ser ingen i specen ja fick på mailen
Nytt nu är dock att även SR får rattvärme och uppvärmt baksäte, var tidigare enbart LR som hade det.