Projekt THINK City A-traktor
Moderator: Redaktion
Projekt THINK City A-traktor
Bilen behöver en ny PCU då den, dagen innan besiktningen, slutade att fungera med TIM-felkod.
PCU är demonterad.
Batteriet är ett Enerdel Lithium-pack och dragkrok monterad.
En 1:a registreringsbesiktning är gjord med följande anmärkningar:
33 § A-traktor skall vara så ombyggd att dess högsta konstruktiva hastighet uppgår till högst 30 km/h på horisontell väg. Ombyggnaden skall vara så konstruerad och utförd att det endast med stor svårighet går att öka A-traktorns högsta konstruktiva hastighet.
A-traktorns hastighet på lägsta växeln skall vara högst 10 km/h vid 2/3 av ursprungsmotorns maximala varvtal.
42 § A-traktor skall ha kopplingsanordning och i övrigt vara lämplig som dragfordon. Kopplingsanordning skall uppfylla kraven i 43 – 45 §§.
A-traktor är lämplig som dragfordon om
1. tjänstevikten är 2 000 kg eller högre eller
2. ursprungsfordonet är konstruerat för en släpvagnsvikt av minst 1 000 kg.
Paragraf 33 gäller inte längre och paragraf 42.2 är uppfyllt med SFRO-godkännande.
Så vill du göra en elektrisk A-traktor så är detta ett bra objekt.
Bilen hämtas i Kungsbacka. Pris: 5.000 kr eller högstbjudande
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Projekt THINK City A-traktor
Vill gärna veta hur det går med detta projekt.Huge skrev:SÅLD!
Ett litet reportage när den är klar vore kul.
Re: Projekt THINK City A-traktor
HejHuge skrev:42 § A-traktor skall ha kopplingsanordning och i övrigt vara lämplig som dragfordon. Kopplingsanordning skall uppfylla kraven i 43 – 45 §§.
A-traktor är lämplig som dragfordon om
1. tjänstevikten är 2 000 kg eller högre eller
2. ursprungsfordonet är konstruerat för en släpvagnsvikt av minst 1 000 kg.[/i]
Paragraf 33 gäller inte längre och paragraf 42.2 är uppfyllt med SFRO-godkännande.
Utveckla gärna 42.2! Jag trodde inte det gick att A-traktorkonvertera billiga el-bilar pga det här med dragvikten. Hur går det till?
/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23