Hej
Har en MS 85-13
Vill bara kolla om någon känner igen detta fenomen, min luftfjädring på höger fram sjunker ner lite under ett dygn, när jag startar så höjs fjädringen till normalt men ibland så startar även kompressorn och går ända tills det ”nyser” till och den stannar, därefter hörs ett luftläkage 10-15 sekunder och kompressorn startar igen, ” nyser” nytt luftläkage och sedan kan det upphöra och allt verkar lugnt.
Har konstaterat att luftläkaget kommer från ventilblocket, ur en slang som sitter på out anslutningen på ventilblocket.
Framför allt fenomenet med kompressor och ”nysning” som är intressant.
Kompressor luftfjädring problem
Moderator: Redaktion
Re: Kompressor luftfjädring problem
Vårat ventiblock och dämparna är fortfarande efter nästan 8 år täta . Men kompressorn gav upp efter att ha gått kontinuerligt i över en vecka, den tog även 40A säkringen när det hände. Märkligt att kompressorn kunde gå dygnet runt utan att bilen detekterade onormal energiförbrukning vid stillestånd.
Ok, min stänger iallafall av sig efter en eller två sådana rundor som jag förklarade, undrar dock om det är rätt med den där ”nysningen”, låter som den dumpar eller öppnar övertrycksventil eller säkerhetsventil.
Re: Kompressor luftfjädring
Skynda med att laga!
Varför?
Gjorde nyligen rep pga sjunkande luftfjädring
Initialt fått beskedet att jag kunde avvakta.
Visar sig att systemet vid läckage arbetar för hårt och drar in fukt vilket ger rostproblem och påverkar fördelare o kompressor.
Kostnad 40 000+
Varför?
Gjorde nyligen rep pga sjunkande luftfjädring
Initialt fått beskedet att jag kunde avvakta.
Visar sig att systemet vid läckage arbetar för hårt och drar in fukt vilket ger rostproblem och påverkar fördelare o kompressor.
Kostnad 40 000+
Japp, tänkt å byta luftfjädring.
Hade du några konstiga fenomen med kompressor eller märktes inget ovanligt?
Hade du några konstiga fenomen med kompressor eller märktes inget ovanligt?
Har haft mkt problem (och reparationer) på en MB med luftdämpning. Skulle anta att det är samma delar på Tesla då Model S delade en del komponenter med MB.
Viktigt att inte kompressorn slits ut så laga läckaget snarast. Om du finns i sthlmområdet så kan jag tipsa om dom som lagade luftfjädringen på min MB. Det är inte så många som kan det tycker jag. MB ville byta alla delar i systemet och en annan verkstad kunde inte ens .hitta felet.
Viktigt att inte kompressorn slits ut så laga läckaget snarast. Om du finns i sthlmområdet så kan jag tipsa om dom som lagade luftfjädringen på min MB. Det är inte så många som kan det tycker jag. MB ville byta alla delar i systemet och en annan verkstad kunde inte ens .hitta felet.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance