Tesla verkar hittat lite problem med våra äldre bilar.
Utdrag ur mejl från Tesla:
Tesla har beslutat att proaktivt återkalla vissa Model S av modellår 2014–2021 för inspektion av främre bagageutrymmets sekundära spärr. På dessa fordon kan spärrmekanismen vara placerad för långt in vilket förhindrar att den sekundära spärren griper in ordentligt i det främre bagageutrymmets slagdon.
Och så vill de att man ska boka tid på SC. Men borde inte detta vara ett utmärkt jobb för mobilservice?
Tesla verkar hittat lite problem med våra äldre bilar.
Utdrag ur mejl från Tesla:
Tesla har beslutat att proaktivt återkalla vissa Model S av modellår 2014–2021 för inspektion av främre bagageutrymmets sekundära spärr. På dessa fordon kan spärrmekanismen vara placerad för långt in vilket förhindrar att den sekundära spärren griper in ordentligt i det främre bagageutrymmets slagdon.
Och så vill de att man ska boka tid på SC. Men borde inte detta vara ett utmärkt jobb för mobilservice?
Man bokar och Tesla kommer komma tillbaks med att dom tar det på mobilservice.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Fick mailet idag också ... hoppas verkligen att det går att ta med mobile service ... Känns inte så kul att ta ledigt en dag för att kolla på "nåt som aldrig hänt".
Såg någonstans, på Twitter tror jag, att kontrollen var om en bricka fanns, tog ett par sekunder. Hoppas ni kan få mobil service, tråkigt att åka till SC och vänta.
Jag har fått på min ena nu och lär väl få på den andra också närsom, lustigt att det inte
syntes när jag kollade via VIN-numret för typ en vecka sedan (och flera andra redan fått
meddelande om det), ligger det en manuell del i deras hantering av sånt här tro?
Jag har fått på min ena nu och lär väl få på den andra också närsom, lustigt att det inte
syntes när jag kollade via VIN-numret för typ en vecka sedan (och flera andra redan fått
meddelande om det), ligger det en manuell del i deras hantering av sånt här tro?
Ingen aning men för mig funkade det att söka på VIN under nyår och jag fick mailet igår.
Ingen aning men för mig funkade det att söka på VIN under nyår och jag fick mailet igår.
Bokade idag i Norrköping och fick mobile service.
Det spelar såklart ingen större roll, huvudsaken är att systemet iaf fungerar
Bokade även mobile service här i Malmö men fick sedan efter en timme följande:
Återkallelsen du hänvisar till finns ännu ej upplagt i vårt system, välkommen att göra en ny bokning till våren då den borde vara synlig för oss och vi har all info vi behöver för åtgärden. Detta sms går ej att svara på. Mvh tesla Malmö
Någon mer som fått liknande återkoppling från Tesla?
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof