Känslighet sensorer?
Moderator: Redaktion
Känslighet sensorer?
Hur känsliga är alla sensorer vintertid? Idag när bilen var aningen isig så funkar inte varken farthållare eller autopilot, ok, autopiloten kan jag förstå då vägarna är snöiga. Dessutom varnar den hela tiden att parkeringsautomatiken inte funkar så fort jag bromsar in nånstans. Sensorerna är skitiga, men inte täckta.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Re: Känslighet sensorer?
Min sa också att parkeringsassistensen var avstängd idag.
Dessutom när jag stannade så trodde det att det var något 30 cm framför, trösts att sensorerna var rena.
Dessutom när jag stannade så trodde det att det var något 30 cm framför, trösts att sensorerna var rena.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Just problem med att sensorerna tror att något är när är något som stänger av parkeringsassistenten. Kolla även att främre registreringsskylten sitter i sitt läge. Om den har lossnat lite så kan en av sensorerna få spel.Toja skrev:Min sa också att parkeringsassistensen var avstängd idag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ok, jag har lite is på överkanten av reg skylten, kanske det som sensorn reagerar på
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har aldrig upplevt något liknande..
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- Gustafsson
- Teslaägare
Exakt samma här.Toja skrev:Min sa också att parkeringsassistensen var avstängd idag.
/70D (utan AP)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Mina sensorer indikerar väldigt mycket och ganska slumpmässigt, i söndags var även ap urkopplad halva dagen.
men det bekymrar mig inte speciellt, bilen är ju ändå rullat i 5 dagar.
personligen tror jag att det är is och snö som stör, allt gick bra innan den kom.
men det bekymrar mig inte speciellt, bilen är ju ändå rullat i 5 dagar.

personligen tror jag att det är is och snö som stör, allt gick bra innan den kom.
Jag hade liknande problem i höstas när det var väldigt regnigt och kladdigt på vägarna. Var tvungen att torka rent radarn och kameran efter nästan varje tur för att systemet skulle fungera. Då hoppade även parkeringshjälpen igång.
Min AP-kamera och radar hade dör ett tag sen lite märkligheter för sig. Fungerade i snitt 1-2 dagar per vecka. Tog vilen till SC pch dom kalibrerade systemet. Nu funkar allt igen även när det var väldigt snöigt och isigt de senaste dagarna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Min parkeingsassistent var ur funktion igår.
Tillslut upptäckte jag att det var några sensorer bak som var smutsiga.
Torkade av dom, så nu funkar den igen.
Lite knussliga, men ska man hålla koll på centimetrar så är det bäst dom mäter rätt.
Tillslut upptäckte jag att det var några sensorer bak som var smutsiga.
Torkade av dom, så nu funkar den igen.
Lite knussliga, men ska man hålla koll på centimetrar så är det bäst dom mäter rätt.
Det man skulle vilja veta är hur det hänger ihop dvs slocknar nåt system, vilka sensorer ska man kolla.
Idag la TACC och AP av efter halva vägen till jobbet, kameran ren, radarn ren, och autopark funkade när jag kom fram. Så frågan är varför de la av. Ser liksom inte vad som skulle kunna vara vägen för dom. På vägarna som hade lite linjer kvar så hittade bilen dessa, men bägge symbolerna för TACC och AP är borta.
Idag la TACC och AP av efter halva vägen till jobbet, kameran ren, radarn ren, och autopark funkade när jag kom fram. Så frågan är varför de la av. Ser liksom inte vad som skulle kunna vara vägen för dom. På vägarna som hade lite linjer kvar så hittade bilen dessa, men bägge symbolerna för TACC och AP är borta.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Som nybliven (läs okunnigLeffeP skrev:Det man skulle vilja veta är hur det hänger ihop dvs slocknar nåt system, vilka sensorer ska man kolla.

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Kameran uppe vid backspegel, radarn nere under nummerskylten, en fyrkantig dosa typ....
Kameran misstänkte jag nästan, radarn hade jag helt missatLeffeP skrev:Kameran uppe vid backspegel, radarn nere under nummerskylten, en fyrkantig dosa typ....

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Just om det är problem med kameran brukar den säga något i stil med "Reduced camera visibility", så att den inte säger det borde peka mot något med radarn.LeffeP skrev:Det man skulle vilja veta är hur det hänger ihop dvs slocknar nåt system, vilka sensorer ska man kolla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS