Hur gjorde du och hur tänker du undvika? Sedan jag enbart har använd nyckeln (eller VoiceCommand) att öppna laddluckan har det inte varit något Zombieläge.Mats E skrev:Visste dock hur jag skulle häva det (och nu troligen även hur man undviker att hamna där igen).
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det var en del pling-plongljud första veckorna. Jag tycker dock att de minskat med tiden och har egentligen aldrig stört mig. Det kanske beror på att jag gillar bilen så mycket att jag inte ser mindre brister
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tibber och Ioniq5
Nu har Tibber lanserat (som beta) Power up till Hyundai (och Kia). Värt att testa!
Nu har Tibber lanserat (som beta) Power up till Hyundai (och Kia). Värt att testa!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Snyggt!Tessi19 skrev:Tibber och Ioniq5
Nu har Tibber lanserat (som beta) Power up till Hyundai (och Kia). Värt att testa!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag hävde det genom att stänga av bilen, gå ut, låsa dörren med nyckel(fjärr), slå på AC med appen, öppna med nyckel(fjärr), starta -FIXAT!Tessi19 skrev:Hur gjorde du och hur tänker du undvika? Sedan jag enbart har använd nyckeln (eller VoiceCommand) att öppna laddluckan har det inte varit något Zombieläge.Mats E skrev:Visste dock hur jag skulle häva det (och nu troligen även hur man undviker att hamna där igen).
Min verkstad menar att man kan fixa det genom resetknappen med ett gem
Provocerades nog genom att öppna laddluckan med appen och troligen stänga med knappen...men vill inte prova hur det gick till exakt. Jag undviker att öppna luckan med appen i alla fall.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Fast bara om man har eeasee box. Jag kan inte lägga till Power up med min Tesla WC och i5.Tessi19 skrev:Tibber och Ioniq5
Nu har Tibber lanserat (som beta) Power up till Hyundai (och Kia). Värt att testa!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Så kan det vara, i så fall också med Zaptec box.HelectriC skrev:Fast bara om man har eeasee box. Jag kan inte lägga till Power up med min Tesla WC och i5.Tessi19 skrev:Tibber och Ioniq5
Nu har Tibber lanserat (som beta) Power up till Hyundai (och Kia). Värt att testa!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Säkert? Jag har valet i min Tibber-app och jag har ingen eeasee eller zaptec laddbox. Du måste först aktivera LABS ("beta") för att se valen.HelectriC skrev:Fast bara om man har eeasee box. Jag kan inte lägga till Power up med min Tesla WC och i5.
När du väl ser den så loggar du in med ditt hyundai-konto, sen ber den om pinkoden du har till bluelink-appen.
Kan inte testa funktion än då jag inte bor där laddboxen är förens om ett par veckor.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ok, får testa det med LABSDanneLKPG skrev:Säkert? Jag har valet i min Tibber-app och jag har ingen eeasee laddbox. Du måste först aktivera LABS ("beta") för att se valen.HelectriC skrev:Fast bara om man har eeasee box. Jag kan inte lägga till Power up med min Tesla WC och i5.
När du väl ser den så loggar du in med ditt hyundai-konto, sen ber den om pinkoden du har till bluelink-appen.
Kan inte testa funktion än då jag inte bor där laddboxen är förens om ett par veckor.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vem har samma problem med kunna värma bilen med app inställningen på morgonen. Jag vet att det inte fungerar på timer om inte laddsladden sitter i.
Tyvärr har jag nästan varje morgon att den, trots att sladden finns i, inte värmer.
Gör alltid samma med Tibber/Easee laddaren som prioriterar smartladdning och laddare ger alltid (även efter avslutat laddning) 6A för att kunna få igång värmaren. Det konstiga är att det ibland fungerar så jag vet inte varför. Kan det vara att 6A inte räcker eller bara på gränsen? Så när det inte är jätte kallt att den kan köra lite lugnare med mindre effekt?
Det bästa som alltid fungerar är nog att låta bilen styra laddningsmoment och ha Tibber/Easee på hela tiden (med full effekt). Det kräver nu nog mycket handpåläggning för att starta den när elpriset är lågt (har timmätning) som skiftar mycket, ena natten kan det vara kl 24 och nästa kl2 osv med rätt så stora skillnader.
Någon som har hittat det bra sätt, helst samma kombi med Tibber/Easee?
Tyvärr har jag nästan varje morgon att den, trots att sladden finns i, inte värmer.
Gör alltid samma med Tibber/Easee laddaren som prioriterar smartladdning och laddare ger alltid (även efter avslutat laddning) 6A för att kunna få igång värmaren. Det konstiga är att det ibland fungerar så jag vet inte varför. Kan det vara att 6A inte räcker eller bara på gränsen? Så när det inte är jätte kallt att den kan köra lite lugnare med mindre effekt?
Det bästa som alltid fungerar är nog att låta bilen styra laddningsmoment och ha Tibber/Easee på hela tiden (med full effekt). Det kräver nu nog mycket handpåläggning för att starta den när elpriset är lågt (har timmätning) som skiftar mycket, ena natten kan det vara kl 24 och nästa kl2 osv med rätt så stora skillnader.
Någon som har hittat det bra sätt, helst samma kombi med Tibber/Easee?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Aktiverade LABS och la in att bilen skulle vara färdigladdad idag kl.8 och aktiverade smartladdning. Inget hände, har inte laddat något, så den funktionen verkar ju fortfarande vara i beta hos Tibber
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
För mig fungerade det dock jag har märkt att man måste ha inställd i Bluelink appen var man är hemma och man behöver uppdatera i appen när man kommer hem.HelectriC skrev:Aktiverade LABS och la in att bilen skulle vara färdigladdad idag kl.8 och aktiverade smartladdning. Inget hände, har inte laddat något, så den funktionen verkar ju fortfarande vara i beta hos Tibber
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Uppdatera att man är hemma VARJE gång? Verkar ju sjukt jobbigt och inget jag tänker hålla på med eller snarare jag kommer glömma det typ varje gångTessi19 skrev:För mig fungerade det dock jag har märkt att man måste ha inställd i Bluelink appen var man är hemma och man behöver uppdatera i appen när man kommer hem.HelectriC skrev:Aktiverade LABS och la in att bilen skulle vara färdigladdad idag kl.8 och aktiverade smartladdning. Inget hände, har inte laddat något, så den funktionen verkar ju fortfarande vara i beta hos Tibber
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Nja man behöver, som det verkar vara, uppdatera status i appen. Inte alltid att man kommer hemHelectriC skrev:Uppdatera att man är hemma VARJE gång? Verkar ju sjukt jobbigt och inget jag tänker hålla på med eller snarare jag kommer glömma det typ varje gångTessi19 skrev:För mig fungerade det dock jag har märkt att man måste ha inställd i Bluelink appen var man är hemma och man behöver uppdatera i appen när man kommer hem.HelectriC skrev:Aktiverade LABS och la in att bilen skulle vara färdigladdad idag kl.8 och aktiverade smartladdning. Inget hände, har inte laddat något, så den funktionen verkar ju fortfarande vara i beta hos Tibber
Men som du säger, och som det är i och med att det ligger under LABS, är det under utveckling. Tibber har haft ett längre arbete med att just kunna få det att fungera. Tidigare skulle det dränera 12v batteriet men det gör det inte nu. Men det är inte färdigt men hjälper Tibber gärna med att vara Beta testare så att det förhoppningsvis kommer fungera utan problem i framtiden
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Idag tänkte jag underhållsladda 12-voltsbatteriet med min Ctek men vågade inte… Alltså instruktionsboken är ett skämt! Där står bara anslut kabel till batteriet, se hjälpstart. Och när man slår upp det står inte mkt mer men visar en utzoomad pixlig bild på bilen där man inte ser hur man ska ansluta.
Pluspolen fattar jag. Men minuspolen!?! Är det verkligen minuspolen på batteriet? Så tycks Hyundai resonera men jag vet att det är ett big no no med de nya underhållsfria start-och-stopp batterierna till fossilare för alla märken. Där ska man istället välja annat metallyta i motorrummet (som är noggrant utmärkt hos både Volvo och Porsche). Det finns en metallskruv som håller uppe säkringslådan till höger i motorutrymmet sett framifrån men frågan är om den är jordad… Vad är metall och vad är aluminium mm?!
Hur gör ni?! Det är ju tydligen en Hyundaielbilssjuka att 12-volts laddar ur så lila bra att lära sig.
Pluspolen fattar jag. Men minuspolen!?! Är det verkligen minuspolen på batteriet? Så tycks Hyundai resonera men jag vet att det är ett big no no med de nya underhållsfria start-och-stopp batterierna till fossilare för alla märken. Där ska man istället välja annat metallyta i motorrummet (som är noggrant utmärkt hos både Volvo och Porsche). Det finns en metallskruv som håller uppe säkringslådan till höger i motorutrymmet sett framifrån men frågan är om den är jordad… Vad är metall och vad är aluminium mm?!
Hur gör ni?! Det är ju tydligen en Hyundaielbilssjuka att 12-volts laddar ur så lila bra att lära sig.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Min har ÅF laddat efter leverans och ett meddelande om låg nivåAida skrev:Idag tänkte jag underhållsladda 12-voltsbatteriet med min Ctek men vågade inte… Alltså instruktionsboken är ett skämt! Där står bara anslut kabel till batteriet, se hjälpstart. Och när man slår upp det står inte mkt mer men visar en utzoomad pixlig bild på bilen där man inte ser hur man ska ansluta.
Pluspolen fattar jag. Men minuspolen!?! Är det verkligen minuspolen på batteriet? Så tycks Hyundai resonera men jag vet att det är ett big no no med de nya underhållsfria start-och-stopp batterierna till fossilare för alla märken. Där ska man istället välja annat metallyta i motorrummet (som är noggrant utmärkt hos både Volvo och Porsche). Det finns en metallskruv som håller uppe säkringslådan till höger i motorutrymmet sett framifrån men frågan är om den är jordad… Vad är metall och vad är aluminium mm?!
Hur gör ni?! Det är ju tydligen en Hyundaielbilssjuka att 12-volts laddar ur så lila bra att lära sig.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
idag nollställde bilen alla inställningar igen helt utan grund. Men vis av erfarenhet, så hade jag en backup av inställningarna och det var väldigt enkelt att trycka in dom igen i bilen. Så allt funkar som vanligt igen. Det verkar som linken till Bluelinkkontot är orsaken. Det står typ "bluelink connection lost, all settings are deleted". Så om bilen inte är kopplad mot ett Bluelinkkonto vägrar den behålla inställningarna.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag når inte längre bilen via appen. Den tycker att bilen har varit oanvänd för länge och app-tillgången är nu avaktiverad, säger appen. Den påstår att senaste bilkontakt har varit den 18 december. Ähm okej? Det är datumet när jag hämtat ut bilen. Troligen har den glömt precis allting som har hänt sedan dess. Vi får se om jag någonsin får igång den igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Och min bil ber mig fortfarande att vända, åt båda hållen på min hemgata. Enkelriktat åt båda hållen.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Låter knepigt men så har jag inte brytt mig på många år förvisso men vad skulle det vara för skillnad påAida skrev:Idag tänkte jag underhållsladda 12-voltsbatteriet med min Ctek men vågade inte… Alltså instruktionsboken är ett skämt! Där står bara anslut kabel till batteriet, se hjälpstart. Och när man slår upp det står inte mkt mer men visar en utzoomad pixlig bild på bilen där man inte ser hur man ska ansluta.
Pluspolen fattar jag. Men minuspolen!?! Är det verkligen minuspolen på batteriet? Så tycks Hyundai resonera men jag vet att det är ett big no no med de nya underhållsfria start-och-stopp batterierna till fossilare för alla märken. Där ska man istället välja annat metallyta i motorrummet (som är noggrant utmärkt hos både Volvo och Porsche). Det finns en metallskruv som håller uppe säkringslådan till höger i motorutrymmet sett framifrån men frågan är om den är jordad… Vad är metall och vad är aluminium mm?!
Hur gör ni?! Det är ju tydligen en Hyundaielbilssjuka att 12-volts laddar ur så lila bra att lära sig.
minuspolen och annan metall i bilen? Det är väl samma sak rent elektriskt eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7674
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ofta mäter BMS strömmen mellan minuspol och chassi (t.ex. Volvo). Då blir det fel om man laddar direkt på batteriet.Bjelke skrev:Låter knepigt men så har jag inte brytt mig på många år förvisso men vad skulle det vara för skillnad påAida skrev:Idag tänkte jag underhållsladda 12-voltsbatteriet med min Ctek men vågade inte… Alltså instruktionsboken är ett skämt! Där står bara anslut kabel till batteriet, se hjälpstart. Och när man slår upp det står inte mkt mer men visar en utzoomad pixlig bild på bilen där man inte ser hur man ska ansluta.
Pluspolen fattar jag. Men minuspolen!?! Är det verkligen minuspolen på batteriet? Så tycks Hyundai resonera men jag vet att det är ett big no no med de nya underhållsfria start-och-stopp batterierna till fossilare för alla märken. Där ska man istället välja annat metallyta i motorrummet (som är noggrant utmärkt hos både Volvo och Porsche). Det finns en metallskruv som håller uppe säkringslådan till höger i motorutrymmet sett framifrån men frågan är om den är jordad… Vad är metall och vad är aluminium mm?!
Hur gör ni?! Det är ju tydligen en Hyundaielbilssjuka att 12-volts laddar ur så lila bra att lära sig.
minuspolen och annan metall i bilen? Det är väl samma sak rent elektriskt eller?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vad händer om du startar bilen?mati skrev:Jag når inte längre bilen via appen. Den tycker att bilen har varit oanvänd för länge och app-tillgången är nu avaktiverad, säger appen. Den påstår att senaste bilkontakt har varit den 18 december. Ähm okej? Det är datumet när jag hämtat ut bilen. Troligen har den glömt precis allting som har hänt sedan dess. Vi får se om jag någonsin får igång den igen.
Det är ju inte ok, vet dock inte hur man (Hyundai) anser att just Bluelink är en väsentlig del av bilägandet.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Om du inte startat bilen på en vecka så kan du inte nå den. Så om den tror att du ej gjort det sen 18 december så bör det ju lösa sig efter nästa körning? Hoppas jag...mati skrev:Jag når inte längre bilen via appen. Den tycker att bilen har varit oanvänd för länge och app-tillgången är nu avaktiverad, säger appen. Den påstår att senaste bilkontakt har varit den 18 december. Ähm okej? Det är datumet när jag hämtat ut bilen. Troligen har den glömt precis allting som har hänt sedan dess. Vi får se om jag någonsin får igång den igen.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Så var det med ipace, gick i deep sleep om man inte startade bilen på en stund. Det var extra dumt när man varit och rest i några veckor och försöker förvärma bilen innan man kommer ut från flygplatsen. Inte vidare smart.
Har dock inte haft samma beteende med min ioniq5.
Har dock inte haft samma beteende med min ioniq5.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ingen aning, hat inte vågat starta den än. Möjligt att den har stått för länge och 12V batteriet är helt dött eller nåt. Så kan det ju vara.Tessi19 skrev:Vad händer om du startar bilen?mati skrev:Jag når inte längre bilen via appen. Den tycker att bilen har varit oanvänd för länge och app-tillgången är nu avaktiverad, säger appen. Den påstår att senaste bilkontakt har varit den 18 december. Ähm okej? Det är datumet när jag hämtat ut bilen. Troligen har den glömt precis allting som har hänt sedan dess. Vi får se om jag någonsin får igång den igen.
Det är ju inte ok, vet dock inte hur man (Hyundai) anser att just Bluelink är en väsentlig del av bilägandet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14