Dexter86 skrev:Alltså dessa storysen blir bara värre o värre
Gått behöva flänga till Umeå osv som ligger i krokarna av Sthlm….herregud!
Pinsamt är ordet !
Börjar bli Riiiiktigt nojig över att ta leverans av min Y
Har en granne som fick en leverans bara månaden efter. En Kina model 3. Han har klarat sig helt, och fick dessutom rattvärme. Sen betalade han 40k mindre än mig också
mikebike skrev:ErikHallq skrev:mikebike skrev:ErikHallq skrev:Jag står i Åre, samma problem. Omstart fungerar ibland, men lägger av efter ett par minuter. Har ju fel på alla lyktor och bagageluckan, både motorn är trasig igen, men den fylls också med vatten.
Tesla kunde bara lösa detta på ett sätt, bärga den till Umeå, men då måste jag själv hämta den i Umeå, och jag bor i Stockholm.... De kunde inte bärga den till Stockholm eftersom jag för närvarande är i Åre. Så enda lösningen är att jag kör runt i min bil i 2 veckor nu utan värme, sen kan de halvvägs till Stockholm möta mig och ge mig en hyrbil (ej lånebil), eller om jag kör hela vägen till Stockholm, vilket jag antagligen gör... De har en policy att inte bärga tillbaka bilen till kunden som de vägrar tumma på.
Någon annan som varit med om liknande kaos gällande bärgning?
Jag fick samma förslag när jag var i Sundsvall, men lyckligtvis kom värmen tillbaks dagen efter (Julafton!) så jag kunde köra hem. Sedan har min servicetid skjutits upp två gånger och nu har jag tid 15/2.
Jag blev helt chockad över förslaget. Att de ens får göra så?
Tänk om bilen blir okörbar här uppe av någon annan anledning pga garanti och behöver bärgas till Umeå, då måste jag ta mig från Stockholm till Umeå och sen tillbaka för att hämta den. Eller ännu värre om man bor längre bort än Stockholm. Gör andra tillverkare så?
Aja, nu hoppade värmen igång efter ca 20 minuters körning. Så jag kan inte defrosta bilen, men jag slipper nog frysa på resan hem i allafall. Hört att 2022.4 ska lösa problemet, men den uppdateringen har hängt sig såklart, och är omöjlig att få igång igen. Varför ska livet vara enkelt?
Har också tid 15/2 för att fixa alla fel. Håller tummarna på lånebil, men de kunde erbjuda taxi bara tror dom
Bredden?
Jag tänker lämna kvällen innan och åka kollektivt hem, tror jag. Det går väl bussar till Rotebro? Annars går jag dit.
Nya bilen kommer 11-22 februari.....vill hinna sälja den gamla innan.
Yes, på bredden. Min lista är lång..
1. Byta samtliga lyktor pga fukt
2. Kika på bagageluckemotorn och gasfjädern
3. Kolla varför det läcker i vatten i bagageutrymmet .
4. Kika på bagageluckan som fylls med vatten, har mycket sprickor och hål i svetsfogarna, så gissar på att de lagar dessa
5. Kolla vad felet med värmen är
6. Kolla varför det rasslar om fläkten ibland
7. Kolla varför laddkablar fastnar ibland. Kräver att jag startar laddning igen för att sen kunna få loss dessa