Defrost av bakruta, defekt?
Moderator: Redaktion
Defrost av bakruta, defekt?
Hej!
Har just upptäckt en ev. konstig sak på bilen.
Defrost av bakrutan verkar inte använda alla värmeslingor. Det som får mig att undra om det är ett problem eller inte är att det ser bra ut genom backspegeln. Men kollar man bakifrån på bakrutan syns tydligt att de fem översta värmeslingorna inte har gjort sitt jobb.
Tänkte höra om ni tror att detta är ett fel, eller om det är tänkt att det ska vara så? Med tanke på att det alltså ser okej ut innifrån kupén.
Skickar med en bild.
Har just upptäckt en ev. konstig sak på bilen.
Defrost av bakrutan verkar inte använda alla värmeslingor. Det som får mig att undra om det är ett problem eller inte är att det ser bra ut genom backspegeln. Men kollar man bakifrån på bakrutan syns tydligt att de fem översta värmeslingorna inte har gjort sitt jobb.
Tänkte höra om ni tror att detta är ett fel, eller om det är tänkt att det ska vara så? Med tanke på att det alltså ser okej ut innifrån kupén.
Skickar med en bild.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Defrost av bakruta, defekt?
Hur länge har du haft den påslagen? Jag tror min börjar smälta nerifrån också men givetvis ska alla slingorna funka.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Gjorde en timelapse av det och de övre aktiverade inte alls. Ska se om jag kan få upp videon.... Sådär:
https://youtu.be/HKCLOQqOhnM
https://youtu.be/HKCLOQqOhnM
Har kvar nån vecka på garantin från handlaren sen köpet. Något de kommer acceptera att fixa tror ni?
Fel på defrost bakruta var ingenting de nämnde vid köpet eller i deras varudeklaration.
Fel på defrost bakruta var ingenting de nämnde vid köpet eller i deras varudeklaration.
-
Har läst in någon annan tråd att Tesla inte har trådar hela vägen upp utan att det är radiosändare m.m. som huserar längst upp och att det framförallt är den del som syns i backspegeln som tinas.
Ah, ja lite åt det hållet jag tänker också. Någon som har möjlighet att kolla hur det ser ut på sin bil? Eller peka ut tråd/video med mer info?MrKillBill skrev:Har läst in någon annan tråd att Tesla inte har trådar hela vägen upp utan att det är radiosändare m.m. som huserar längst upp och att det framförallt är den del som syns i backspegeln som tinas.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Ser likadant ut på min Model S -14.Whil skrev:Ah, ja lite åt det hållet jag tänker också. Någon som har möjlighet att kolla hur det ser ut på sin bil? Eller peka ut tråd/video med mer info?MrKillBill skrev:Har läst in någon annan tråd att Tesla inte har trådar hela vägen upp utan att det är radiosändare m.m. som huserar längst upp och att det framförallt är den del som syns i backspegeln som tinas.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Ok, tack för infon! Hmm. Då är frågan om vi är två med problem eller om det är som det skaNicke Nyfiken skrev:Ser likadant ut på min Model S -14.Whil skrev:Ah, ja lite åt det hållet jag tänker också. Någon som har möjlighet att kolla hur det ser ut på sin bil? Eller peka ut tråd/video med mer info?MrKillBill skrev:Har läst in någon annan tråd att Tesla inte har trådar hela vägen upp utan att det är radiosändare m.m. som huserar längst upp och att det framförallt är den del som syns i backspegeln som tinas.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ser liknande ut på mina också… dom övre är radioantenn typ.
Dessutom funkar förvärmning mest på nedre delen av rutan också för att krångla till det… alltså
vanliga värmen när man slår på värmen i appen.
Dessutom funkar förvärmning mest på nedre delen av rutan också för att krångla till det… alltså
vanliga värmen när man slår på värmen i appen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Grävde lite mer och hittade en video på Youtube:
https://youtu.be/qAPlzrhn-OM
Så mest sannolikt ingen defekt till slut. Skönt!
https://youtu.be/qAPlzrhn-OM
Så mest sannolikt ingen defekt till slut. Skönt!