Det där på
Bilden betyder inte att bilen har FSD.
Alla har den texten dator för total självkörningsförmåga.
Förutom tidiga 2019.
Har den ej fsd så är det där för dyrt med de milen.
Jag misstänkte att det var precis så. Vet du hur jag kollar om bilen i fråga har FSD aktivt?
Ja under bilsymbolen längst ner till vänster och sedan ”program”.
- där står vad som ingår i mjukvara.
Köper man fsd så köper man inte ny dator men det är ju klart att vissa tror det när det står ”dator för total självkörning”.
Köper du av en handlare så är de ju dock skyldiga att ge dig de 77.000 det kostar så det kan ju klart vara värt att betala och åka om du ser att de gjort fel.
Upphör aldrig att förvånas hur många Teslor som köps upp av "bilhandlare" som bara lägger på uppåt 100tusen på priset. Något som är sjukt med beg marknaden. Vad är det som gör att dom kan begära så mkt pengar för bilen?? I det här fallet 90 tusen mer och dom har inte ens fixat skadan på stötfångaren bak eller dom utslitna däcker med skrapade fälgar. Turbinfälgarna följde med bilen från KVD. XAB81Y
Upphör aldrig att förvånas hur många Teslor som köps upp av "bilhandlare" som bara lägger på uppåt 100tusen på priset. /.../ Vad är det som gör att dom kan begära så mkt pengar för bilen?? /...
Grattis till alla med en nyare Model S, I guess...
Upphör aldrig att förvånas hur många Teslor som köps upp av "bilhandlare" som bara lägger på uppåt 100tusen på priset. Något som är sjukt med beg marknaden. Vad är det som gör att dom kan begära så mkt pengar för bilen?? I det här fallet 90 tusen mer och dom har inte ens fixat skadan på stötfångaren bak eller dom utslitna däcker med skrapade fälgar. Turbinfälgarna följde med bilen från KVD. XAB81Y
De har ju bytt batteri i den också så det är ett fynd numera.
Från en 75D till en Long Range.
Den som gnäller på att bilfirmor köper billigt på KVD och säljer dyrt har egentligen inget case. Marknaden är fri. Om något så tyder det väl på att det är extremt fördelaktigt att köpa via KVD.
KvD visar bilarnas nuvarande värde, sen kan man själv fundera på vad det är för mervärde att gå via en handlare och hur mycket man vill betala för det.
KvD visar bilarnas nuvarande värde, sen kan man själv fundera på vad det är för mervärde att gå via en handlare och hur mycket man vill betala för det.
Vad en bil är värd är inte en objektiv sanning. Det beror på.
Ja, det beror ju på vad någon betalar för den helt klart. Men om man ska köpa Tesla ska man inte impulsköpa utan bilda sig en uppfattning om marknaden, annars tror jag det är lätt att betala för mycket.
Och det tror jag många gör - med tanke på hur begagnatpriserna ser ut. Alla affärer görs förstås inte på den nivån men jag är övertygad om att det är många.
Jag har själv köpt en bil från bilhandlare som jag också följde på KVD. Jag betalade ca 70k mer än vad handlaren gav på KVD och är supernöjd med affären. Varför? Handlaren ordnade ett smidigt inbyte av min gamla Model S, levererade den nya hem och hämtade upp den gamla, bytte fälgar med en annan bil han hade i lager som jag tyckte blev snyggare, samt nya däck.
Allt detta hade jag fått fixa med själv om jag köpt den direkt från KVD, samt eventuellt fix med leasingavtal också.
För mig var det ett enkelt beslut.
Alla affärer grundas i att sälja något till ett pris som köparen anser att det är värt. Det är precis det som händer här.
En fundering till jag noterat. Om man nu tittar på värdering av 2019 Long Range, Dual motor MS på bilpriser.se så verkar de tycka att det är 75D bilar och ger en mycket lägre värdering en i annonsen.
Tex bilen XAK49J. Är det något lurt eller bara bilpriser.se som inte är uppdaterad?
/OlleG
En fundering till jag noterat. Om man nu tittar på värdering av 2019 Long Range, Dual motor MS på bilpriser.se så verkar de tycka att det är 75D bilar och ger en mycket lägre värdering en i annonsen.
Tex bilen XAK49J. Är det något lurt eller bara bilpriser.se som inte är uppdaterad?
/OlleG
Ett tag 2019 fanns det model s standard range, de har ett 75kwh batteri, men är i övrigt samma som de long range som har ett 100kwh batteri. På bakluckan står det samma, dual motor. Så de kan vara svåra ytligt att skilja åt.
90000kr över nypris
160000kr över nypris med bonus inräknad
Först till kvarn!
Dock bara halva nybilsgarantin kvar
De hävdar att den aldrig är påställd, så det ska gå att få ut bonusen. Tesla brukar alltid ställa på vid leverans så det är ändå bra jobbat! Ser inte ut att ha gått via Tesla om man kollar ägarhistoriken, är inte det lite udda?
90000kr över nypris
160000kr över nypris med bonus inräknad
Först till kvarn!
Dock bara halva nybilsgarantin kvar
De hävdar att den aldrig är påställd, så det ska gå att få ut bonusen. Tesla brukar alltid ställa på vid leverans så det är ändå bra jobbat! Ser inte ut att ha gått via Tesla om man kollar ägarhistoriken, är inte det lite udda?
Tror att den är importerad helt ny utav "Ekelund Group AB" som antagligen är registrerad hos Transportstyrelsen som yrkesmässig importör. Då står det "Import: Nej" hos Transportstyrelsen förutsatt att bilen är ny - och den ser då ut som en vanlig "svensksåld" så att säga.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2 Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Utrustningsmässigt kanske inte så mycket att diskutera, den saknar vinterpaket som det verkar. Men har ett års garanti kvar, eller ja, knappt, fram till december i år.
Sedan är frågan om det är prisvärt, det är en smaksak kanske.
Inget jätteknas med priset men det verkar inte följa med vinterdäck. Vet ej hur du skulle lösa det men det är en hel del pengar att lägga till. Rätt svårt att hitta beg. Sen vet du att det ej går att montera dragkrok på P. Eller på 3:or utan dragkrok generellt, går ej att eftermontera om det inte redan finns.
.../ men det verkar inte följa med vinterdäck. Vet ej hur du skulle lösa det men det är en hel del pengar att lägga till. Rätt svårt att hitta beg. /...
Det finns väl två alternativ. Först får man ordna med egna vinterdäck på ngt sätt. Handlaren får behålla bilen under tiden. Sen byter antingen handlaren eller man själv på plats innan man ger sig iväg.
Ja nej jag tänker inte på det. Inga problem att köra med sommardäck nu. Åtminstone inte dagtid. Jag tänker mer på det ekonomiska. Slutsumman närmar sig 600.000 med s+v-hjul. Svårt att säga om det är värt. Annars inga problem, svensksåld fin bil med låga mil tänker jag.