Är ny på forumet och tänkte fråga några frågor till veteranerna som har lite mer koll än vad jag har.
Brukar kolla upp allt själv genom att följa forumen, men tiden börjar bli dyr då klimatbonusen på 70 000 verkar tas bort för dyrare elbilar(?).
Så mina frågor är:
1. Betalas klimatbonusen fortfarande ut? Vet att det strulat länge. Och om jag beställer en bil i mars och får den i juli, får jag nån klimatbonus om ändringen till att inte ge dyrare bilar nån bonus träder i kraft innan jag "får" bilen trots att jag börjat avbetala den? Är inte säker på om det här förslaget slagits genom.
2. Min fundering är mellan M3P och M3LR, men mest åt M3P hållet. Verkar som att de flesta på forumet kör LR? Någon bra anledning att inte köpa M3P?
3. Går M3LR beställa med dragkrok nu? Får inte fram nåt val från hemsidan, och verkar som att om man inte köper dragkrok nu kan man inte installera den sen.
4. Köpte ni eran nya tesla genom teslas hemsida eller genom nån mellanhand? Är det stor skillnad?
5. Bör man köpa Uppgraderad Autopilot direkt man beställer eller ska man fixa sånt sen?
Det viktigaste är fråga 1 då det handlar om 70 000kr rabatt eller inte, då jag annars gärna lurkat länge för att kolla genom de inlägg som finns på forumet.
Känns lite onödigt att förlora mer än vad en resa runt jorden kostar bara för att jag tvekar på att köpa för att jag inte är insatt nog.

Är tacksam för era svar