Säg 500 då, mitt inlägg-gg var mer att bilpriserna är dopade av rabatten och överväger man en bil för 500 och uppåt så har man råd även utan 70 i bidrag.Jonte73 skrev:Ja det var ju det ja menade.
Finns ju liksom inga elbilar som är intressanta för under 400’.
Och det finns ju inga pengar för detta och det är ju inget fel på elbilsförsäljningen.
Lägg istället pengarna på att bygga ut laddnätverket för oss som inte kör Tesla. För tex i norr behövs det lite fler 150 kW och uppåt.[/quote]
Det är regeringen som inte kan enkel matematik.
Så enkelt är det. Bidraget ska vara kvar, men inte för hybrider.
Har man ett problem med att äga en elbil som inte är en Tesla. Som i ditt fall.
Köp en Tesla då, så slipper du vara så bitter över att folk får sitt bidrag som de är berättigade till.[/quote]
Är inte ett dugg bitter, vad pratar du om, låter mer som du är lite bitter för att du kanske inte får något bidrag och det förstår jag för har lovat så får man hålla det fast att det ska komma en gräns har det varit tal om ett tag. har absolut inget problem med att äga en elbil som inte är en Tesla, snarare tvärtom, kommer nog aldrig skaffa en tesla då den enda fördelen ser ut att kunna försvinna. Eller ok dom har en till fördel och det är att dom är energisnåla, men för mig kan jag lika gärna ta ett större batteri. Jag har fått bidrag på 2 laddhybrider som du verkar vara lite bitter över, närmare 60 tusen fick jag, som jag var berättigad till fast jag tycker att det är fel med bidrag till hybrider. Men from nu är bidraget helt onödigt, tycker jag. Men håller med om att regeringen inte kan räkna.[/quote]
Vad yrar du om? Jag har fått bidrag för min förra Tesla och kommer att få det på min nya som kommer i februari också.
Varför är du och hänger i ett Teslaforum om du inte ens är intresserad av en Tesla?

Är det någon som är bitter så är det du som är rädd för att tappa ditt bidrag eftersom du kör hybrid som inte ska vara berättigad ett enda öre i bidrag.
Helt horribelt att tomtarna i regeringen har fått igenom detta.[/quote]
Att du ska få bidrag för din bil i feb kan du ju hoppas på, men just nu finns det inte med i någon budget men dom kanske fyller på, håll tummarna.
Jag kör elbil, står under min profil och att jag ”hänger” här är för att finns trådar om andra bilar där man kan få vettiga svar från vissa och hade det funnits någon annan grupp utan tesla så skulle jag gått med i den. Men känner mer och mer att man inte är välkommen här av alla, utan att det enligt vissa ska vara en klubb för inbördes beundran, så jag loggar nog ut från TCS från och med nu pga tråkig attityd.