Tesla Norrmalmstorg
Moderator: Redaktion
Tesla Norrmalmstorg
Jag har fått en servicetid på ”1 Norrmalmstorg”. Är det någon som har erfarenhet av det? Tesla har ju ingen lokal där, men jag antar att en person står där för att plocka upp bilen (för vidare transport till Segeltorp kanske). Hittar ingen information om det. Har någon här erfarenhet av detta? Avser en MY där backkamera, sensorer och annat laggar utav bara helvete, bland mycket annat…
Re: Tesla Norrmalmstorg
Det är inte att du beställt från din jobbadress och fått förslag att möta en Ranger där?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Gjort en hård omstart?Riisa skrev:Jag har fått en servicetid på ”1 Norrmalmstorg”. Är det någon som har erfarenhet av det? Tesla har ju ingen lokal där, men jag antar att en person står där för att plocka upp bilen (för vidare transport till Segeltorp kanske). Hittar ingen information om det. Har någon här erfarenhet av detta? Avser en MY där backkamera, sensorer och annat laggar utav bara helvete, bland mycket annat…
Kollat, har hemadressen inlagd. Nu är detta alternativ visserligen mitt närmaste, men jag begriper ändå inte konceptet. ”Din tekniker kommer mellan 9-12”. Ska jag stå på Norrmalmstorg och vänta i tre timmar?Legato skrev:Det är inte att du beställt från din jobbadress och fått förslag att möta en Ranger där?
Om hård omstart betyder att hålla in knapparna samtidigt, så ja. Känner inte till något annat sätt, men tar tacksamt emot input om det går att göra själv.tslaqqq skrev:Gjort en hård omstart?Riisa skrev:Jag har fått en servicetid på ”1 Norrmalmstorg”. Är det någon som har erfarenhet av det? Tesla har ju ingen lokal där, men jag antar att en person står där för att plocka upp bilen (för vidare transport till Segeltorp kanske). Hittar ingen information om det. Har någon här erfarenhet av detta? Avser en MY där backkamera, sensorer och annat laggar utav bara helvete, bland mycket annat…
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Vid en hård omstart måste bilen vara i P och bromspedalen nedtryckt under hela tiden som man håller in båda knapparna på ratten.Riisa skrev:Om hård omstart betyder att hålla in knapparna samtidigt, så ja. Känner inte till något annat sätt, men tar tacksamt emot input om det går att göra själv.tslaqqq skrev:Gjort en hård omstart?
Håller man bara in knapparna på ratten så blir det en mjuk omstart.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Tack, det är gjort utan att ha löst problemet.Nicke Nyfiken skrev:Vid en hård omstart måste bilen vara i P och bromspedalen nedtryckt under hela tiden som man håller in båda knapparna på ratten.Riisa skrev:Om hård omstart betyder att hålla in knapparna samtidigt, så ja. Känner inte till något annat sätt, men tar tacksamt emot input om det går att göra själv.tslaqqq skrev:Gjort en hård omstart?
Håller man bara in knapparna på ratten så blir det en mjuk omstart.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Har du fått sms om detta redan? Där kan du svara att du vill bli uppringd för att få reda på vad du ska göra,Riisa skrev:Kollat, har hemadressen inlagd. Nu är detta alternativ visserligen mitt närmaste, men jag begriper ändå inte konceptet. ”Din tekniker kommer mellan 9-12”. Ska jag stå på Norrmalmstorg och vänta i tre timmar?Legato skrev:Det är inte att du beställt från din jobbadress och fått förslag att möta en Ranger där?
dom har en egen ansvarig för ranger-gängen…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Avbokade när ingen hade hört av sig igår, kände inte för att stå med bilen på Norrmalmstorg och vänta i tre timmar. Tror inte Tesla förstår irritationen som deras totala underkapacitet innebär, varje gång man behöver något är det komplicerat eller icke-fungerande…Bjelke skrev:Har du fått sms om detta redan? Där kan du svara att du vill bli uppringd för att få reda på vad du ska göra,Riisa skrev:Kollat, har hemadressen inlagd. Nu är detta alternativ visserligen mitt närmaste, men jag begriper ändå inte konceptet. ”Din tekniker kommer mellan 9-12”. Ska jag stå på Norrmalmstorg och vänta i tre timmar?Legato skrev:Det är inte att du beställt från din jobbadress och fått förslag att möta en Ranger där?
dom har en egen ansvarig för ranger-gängen…
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Inte för att det gör något bättre men det känns lite som ett generellt Stockholms- (eller huvudstads) problem. Jag hade ingen bra upplevelse heller av hur Tesla hanterade sina service-ärenden, i alla fall inte i Upplands-Väsby och med min första Tesla som var några år äldre. Min nuvarande bil som jag köpte ny fick jag lite bättre service av från start på samma ställe men så flyttade jag - och servicen som jag fått nu senast på centret i Umeå är i absolut toppklass! Den upplevelsen spelar helt i en egen liga i jämförelse med Sthlm. Antar att huvudstäderna är så överösta med Tesla-bilar att man har svårt att hinna med men längre ut i landet så har man kanske bättre förutsättningar.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Jag tror du har gjort liknande fel som jag gjorde. När man bokar service via appen får man upp en fråga att söka service ställan nära där man bor/arbetar (jag kommer inte ihåg exakt formulering). Jag skrev in Stocksund, och mycket riktigt så kom en servicebil till Stocksund på utsatt tid. Servicekillen var dock också konfunderad och ringde som tur var en stund innan.
Jag tror man skall skriva in den exakta adressen till platsen där man vill ha service, t.ex. hemma/arbete.
Tror det är lite dåligt formulerat i appen som gör att man gör fel.
Själva konceptet är kanon!
Jag tror man skall skriva in den exakta adressen till platsen där man vill ha service, t.ex. hemma/arbete.
Tror det är lite dåligt formulerat i appen som gör att man gör fel.
Själva konceptet är kanon!
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag har fått mobile service två gånger och de ringde en halvtimma innan de kom, och sa vilken tid de kommer (på 5 min när), så du behöver inte stå tre timmar och vänta 

Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri