Tja,
Har haft min bil i snart 1 år, och är väl inte den petigaste ägaren direkt (kanske därför jag upptäckte det här först nu).
Gummilisten, som går längs med vänster sida av bakluckan verkar vara skuren på tok för mycket, så att den inte täcker för då bakluckan är stängd.
Har ni sett något liknande förrut?
M3P 2021 - gummilist vid baklucka
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: M3P 2021 - gummilist vid baklucka
Ja, det blev lite trångt vid motorn.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- tobias_rullar
- Teslaägare
Som jag förstått det, listen är till för att förhindra att det rinner in vatten i bagageutrymmet när luckan är öppen. Dvs listen saknar funktion när luckan är stängd.Asterix skrev:Tja,
Har haft min bil i snart 1 år, och är väl inte den petigaste ägaren direkt (kanske därför jag upptäckte det här först nu).
Gummilisten, som går längs med vänster sida av bakluckan verkar vara skuren på tok för mycket, så att den inte täcker för då bakluckan är stängd.
Enligt Tesla är den till för ljud. Vatten kommer inte in i bakluckan om den inte täcker helt. Ljudet uppstår troligtvis mest tvärs vindriktningen. Dvs inte på sidan där den är kapad.tobias_rullar skrev:Som jag förstått det, listen är till för att förhindra att det rinner in vatten i bagageutrymmet när luckan är öppen. Dvs listen saknar funktion när luckan är stängd.Asterix skrev:Tja,
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km