Det är bara ett tekniskt fel. Den ska byggas, dock är den försenad.TiborBlomhall skrev:SuC Lycksele har försvunnit från Teslas karta!
Nya superchargers i Sverige
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Nya superchargers i Sverige
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- Erik Viking
- Teslaägare
Göteborg är framflyttad till 2022 Q3, framflyttad flera ggr
Så mycket dom bygger om vägar i Göteborg är otroligt,
sedan våra helmosiga politiker ...
När Riksbanken skulle bygga filial i Göteborg skulle det utredas i flera år,
så Riksbanken frågade till slut Mölndal ("grannkommun" som har flutit ihop med GBG).
Välkomna sa dom och bygget kom igång på några månader.
Mölndal vore inte helt fel, ligger dock ett par kilometer från RV40,
men annars helt ok för dom flesta i GBG (jmfrt med Kungälv)
passar även dom som skall passera på E20 E6 E4 etc.
Det finns dock konkurans, Göteborgs Energi som tar 2.50/3,50 per kWh,
med många laddare i och runt GBG, kanske där skon klämmer ...

så Riksbanken frågade till slut Mölndal ("grannkommun" som har flutit ihop med GBG).
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
Det finns säkert fler från TOWS som var med på frågestunden med Tesla i veckan, men jag förstod det som att flera city chargers faller på effektproblematik i de centrala delarna och att det just i Göteborg tar åtminstone 6-9 månader att lösa.Erik Viking skrev:Göteborg är framflyttad till 2022 Q3, framflyttad flera ggr![]()
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
All effekt är nu uppbokad till northvolt nya batteri fabrik kanskethemax skrev:Det finns säkert fler från TOWS som var med på frågestunden med Tesla i veckan, men jag förstod det som att flera city chargers faller på effektproblematik i de centrala delarna och att det just i Göteborg tar åtminstone 6-9 månader att lösa.Erik Viking skrev:Göteborg är framflyttad till 2022 Q3, framflyttad flera ggr![]()

Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
-
Det hoppas jag verkligen! Vet du att den kommer att byggas?EnTraktor skrev:Det är bara ett tekniskt fel. Den ska byggas, dock är den försenad.TiborBlomhall skrev:SuC Lycksele har försvunnit från Teslas karta!
Jag tycker den är viktig för Norrlands inland. Hade gärna sett en i Ramsele/Junsele/Sollefteå också.
- Lindstromer
- Teslaägare
Den kommer byggas, det har sagts att det är tekniskt fel som gjorde att en inte syns på kartan just nu.pmnordkvist skrev:Det hoppas jag verkligen! Vet du att den kommer att byggas?EnTraktor skrev:Det är bara ett tekniskt fel. Den ska byggas, dock är den försenad.TiborBlomhall skrev:SuC Lycksele har försvunnit från Teslas karta!
Jag tycker den är viktig för Norrlands inland. Hade gärna sett en i Ramsele/Junsele/Sollefteå också.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
-
20 st SuC byggs i Strömstad mellan Willy:s (Strömstad shoppingcenter) och Strömsvattnet. Började gräva 10/2-22. Trodde att det var för byggnation.
Pratat med elfirman som installerar. Dom tror att den skall vara färdig slutet på mars. Bilder idag.
Pratat med elfirman som installerar. Dom tror att den skall vara färdig slutet på mars. Bilder idag.
Snyggt!! 

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Slutet av Mars låter pessimistisk, jag gissar på ett par veckor om dom kommit så där långt redan 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Perfekt för nordmännen som ska shoppa 

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
-
Jag tror att det tar den tiden. Transformator (som Tesla äger) och 10 kVolt är ej framdragen. Dom skulle dra slangarna till veckan och kablage veckan därefter. När dom ansluter allt, så dras det med ett lägre moment än slutmomentet. När Teslas gubbar kommer vid besiktning och startar upp SuC så slutdrar dom till slutligt moment (antagligen för att ha kontroll på allt).Bjelke skrev:Slutet av Mars låter pessimistisk, jag gissar på ett par veckor om dom kommit så där långt redan
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Dedär med slutmoment var smart.Bonden Roger skrev:Jag tror att det tar den tiden. Transformator (som Tesla äger) och 10 kVolt är ej framdragen. Dom skulle dra slangarna till veckan och kablage veckan därefter. När dom ansluter allt, så dras det med ett lägre moment än slutmomentet. När Teslas gubbar kommer vid besiktning och startar upp SuC så slutdrar dom till slutligt moment (antagligen för att ha kontroll på allt).Bjelke skrev:Slutet av Mars låter pessimistisk, jag gissar på ett par veckor om dom kommit så där långt redan
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Detta har man väntat på!Bonden Roger skrev:20 st SuC byggs i Strömstad mellan Willy:s (Strömstad shoppingcenter) och Strömsvattnet. Började gräva 10/2-22. Trodde att det var för byggnation.

Sambons familj har sommarhus där, blir helt perfekt.
Jag kan rapportera att SuC i Strängnäs är i drift. Provade just att ladda där. I navigatorn får jag dock fortfarande ingen träff på Strängnäs.
-
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja och i slutet av mars kan man ju verkligen säga att det blevBonden Roger skrev:Jag tror att det tar den tiden. Transformator (som Tesla äger) och 10 kVolt är ej framdragen. Dom skulle dra slangarna till veckan och kablage veckan därefter. När dom ansluter allt, så dras det med ett lägre moment än slutmomentet. När Teslas gubbar kommer vid besiktning och startar upp SuC så slutdrar dom till slutligt moment (antagligen för att ha kontroll på allt).Bjelke skrev:Slutet av Mars låter pessimistisk, jag gissar på ett par veckor om dom kommit så där långt redan

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Tackar.Bjelke skrev:Ja och i slutet av mars kan man ju verkligen säga att det blevBonden Roger skrev:Jag tror att det tar den tiden. Transformator (som Tesla äger) och 10 kVolt är ej framdragen. Dom skulle dra slangarna till veckan och kablage veckan därefter. När dom ansluter allt, så dras det med ett lägre moment än slutmomentet. När Teslas gubbar kommer vid besiktning och startar upp SuC så slutdrar dom till slutligt moment (antagligen för att ha kontroll på allt).Bjelke skrev:Slutet av Mars låter pessimistisk, jag gissar på ett par veckor om dom kommit så där långt redan1-0 till er
Kunde nog ha blivit tidigare. Allt skall klaffa mellan entreprenör, elektriker, elnätsägare och teslas personal.
Transformator kopplades in (på 10 kv sidan) och driftsattes igår.
Såg detta på Facebook. Utökning av Tindered till 20 laddare (idag 6) och säkra uttalande om att de kommer vara öppna för alla.
Nu börjar det med öppning för alla.

Glad för att jag sålt min Tesla
Hold your horsesHertsh skrev:Såg detta på Facebook. Utökning av Tindered till 20 laddare (idag 6) och säkra uttalande om att de kommer vara öppna för alla.

En krögare säger att alla kommer kunna ladda. Skulle inte ta just det som att "nu börjar det".
Ioniq 5 FE AWD
En kille i Facebook gruppen hade pratat direkt med krögaren och de hade med tydlighet sagt att de 20 stolparna kommer vara öppna för alla märken. Det står även i artikeln.MrRun skrev:Hold your horsesHertsh skrev:Såg detta på Facebook. Utökning av Tindered till 20 laddare (idag 6) och säkra uttalande om att de kommer vara öppna för alla.
En krögare säger att alla kommer kunna ladda. Skulle inte ta just det som att "nu börjar det".
Jo, men när. För att jag kunde inte se att det skulle vara direkt när dom är färdigaHertsh skrev:En kille i Facebook gruppen hade pratat direkt med krögaren och de hade med tydlighet sagt att de 20 stolparna kommer vara öppna för alla märken. Det står även i artikeln.MrRun skrev:Hold your horsesHertsh skrev:Såg detta på Facebook. Utökning av Tindered till 20 laddare (idag 6) och säkra uttalande om att de kommer vara öppna för alla.
Det återstår såklart att se.
Oavsett, kul med mer utbyggnad och även intressant att det börjar sippra ut information som är lite mer konkret kring att SuC kommer öppnas för fler.
Oavsett, kul med mer utbyggnad och även intressant att det börjar sippra ut information som är lite mer konkret kring att SuC kommer öppnas för fler.
Att det kommer vissa nya laddare som kommer att vara öppna för alla innebär inte att hela nätverket kommer att vara det.
En tanke kunde ju vara att vissa av de gamla V2-laddarna öppnas för alla eftersom de flesta konkurrenter ändå inte kan dra nytta av laddeffekten i V3.
De som man bygger med statsstöd tex i norra Sverige kommer självklart att vara öppna för alla eftersom det är ett villkor.
En tanke kunde ju vara att vissa av de gamla V2-laddarna öppnas för alla eftersom de flesta konkurrenter ändå inte kan dra nytta av laddeffekten i V3.
De som man bygger med statsstöd tex i norra Sverige kommer självklart att vara öppna för alla eftersom det är ett villkor.
Tesla Y LR -22 EAP
Kul! Tindered/Edsbruk är troligtvis den mest besökta SuC för egen del. Har dock aldrig varit med om kö, trots resor under "högsäsong". De senaste två gångerna har jag faktiskt stått ensam 
Ingen info om det dock på Teslas karta över SuC... Och lite oklart med uttalandet om "klart till sommaren", är det solcellerna och/eller SuC?

Ingen info om det dock på Teslas karta över SuC... Och lite oklart med uttalandet om "klart till sommaren", är det solcellerna och/eller SuC?
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
-
Undrar var dom har hört detta. I tisdags vid SuC Strömstad, frågade jag om detta, men fick inget svar. Frågade även om andra tekniska saker utan något svar (var jag en jobbig person ?).Hertsh skrev:En kille i Facebook gruppen hade pratat direkt med krögaren och de hade med tydlighet sagt att de 20 stolparna kommer vara öppna för alla märken. Det står även i artikeln.MrRun skrev:Hold your horsesHertsh skrev:Såg detta på Facebook. Utökning av Tindered till 20 laddare (idag 6) och säkra uttalande om att de kommer vara öppna för alla.