Dörrhandtaget funkar inte?
Moderator: Redaktion
Dörrhandtaget funkar inte?
Jag har fått problem att ta mig in på förarsidan av bilen. Dörrhandtaget åker ut som det ska men när jag sedan drar i handtaget händer inget alls. Har fått gå in via passagerarsidan och därefter är det inga problem att öppna dörren från insidan.
Någon som har råkat ut för samma sak?
Kan det vara något som fryst? Vi har haft kraftig kyla under flera dagar nu.
Någon som har råkat ut för samma sak?
Kan det vara något som fryst? Vi har haft kraftig kyla under flera dagar nu.
Re: Dörrhandtaget funkar inte?
Åk till ett parkerings som är plusgrader och gå och ät lunch imorgon.
Så kanske problemet är löst
Så kanske problemet är löst
MYP -22 | MIB | svart/svart
Samma problem på min Tesla som är 2 månader gamal. Ska testa ställa den ett varmgarage.
Har varit en vecka i Kläppen och skall hem imorgon.Bilen har stått still hela veckan i 25-30 minusgrader och nu när jag skulle lasta lite väskor så hade jag liknande problem fast värre.
Passagerardörren gick att öppna men den låste inte fast när den skulle stängas. Fick stå i säkert tio minuter och försöka innan den till slut stängde sig ordentligt. Imorgon blir det till att gå in från förardörren för att sätta sig på passagerarsidan, vill inte riskera att bli stående med familjen för att dörren inte går att stänga.
Passagerardörren gick att öppna men den låste inte fast när den skulle stängas. Fick stå i säkert tio minuter och försöka innan den till slut stängde sig ordentligt. Imorgon blir det till att gå in från förardörren för att sätta sig på passagerarsidan, vill inte riskera att bli stående med familjen för att dörren inte går att stänga.
Biltema Silikonstift för ett par tior, stryk på alla gummilistor så är problemet löst. Upprepa varje höst..
90D
Tveksam till att det skulle hjälpa mekanismen i dörren att låsa/låsa upp sig.HenrikGBG skrev:Biltema Silikonstift för ett par tior, stryk på alla gummilistor så är problemet löst. Upprepa varje höst..
Hadde samma problem förra veckan men tvärt om. När det var kallt funkade allt. När det blev plus grader några dagar ville inte förardörrens hantag komma ut. Nu när det är kallt igen funkar det igen
Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Borde inte det här gå att lösa på samma sätt som med listerna, alltså smörja in dem med något. Det här måste väl göras efter varje tvätt också antar jag eftersom tvätten tar bord smörjmedlet. Smörjmedlet gör att det inte kommer dit vatten som fryser och själva smörjmedlet kommer inte frysa. Problemet är ju oftast att man inte upptäcker eller kommer ihåg förän det frusit och då är det försent att fixa.
Värmer ni bilen innan? Det kanske hjälper lite...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Jag hade samma problem. Handtaget åkte ut "för långt" och gick då inte att öppna. Tesla bytte ut handtaget.
Gick sönder i somras, så helt orelaterat till kyla tyvärr. Känns helt rätt att gå in igenom passagerardörren i en sprillans ny "högteknologisk miljonbil".
Gick sönder i somras, så helt orelaterat till kyla tyvärr. Känns helt rätt att gå in igenom passagerardörren i en sprillans ny "högteknologisk miljonbil".

Har smörjt handtaget och det verkar bli värre då?
Det är inte fruset utan jag ser hur den försöker men ger upp.öppnar jag den inifrån eller när jag stannar normalt så poppar den ut utan problem.
Tog lite tryckluft och blåste rent i dörrhandtaget ( det flög ut frostvätska och vatten) efter detta verkar det funka igen. Är -14 i Göteborg idag så jag skall låta den stå en stund nu se om den fryser eller ej
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Det är inte fruset utan jag ser hur den försöker men ger upp.öppnar jag den inifrån eller när jag stannar normalt så poppar den ut utan problem.
Tog lite tryckluft och blåste rent i dörrhandtaget ( det flög ut frostvätska och vatten) efter detta verkar det funka igen. Är -14 i Göteborg idag så jag skall låta den stå en stund nu se om den fryser eller ej
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Lyckades lösa problemet själv. Köpte lite "Ice Remover" på Statoil och sprutade på handtaget och även rätt nära handtaget. "Låste" bilen och väntade en stund... Därefter gick det att öppna dörren.