Jag har fortfarande inte fått upp något om ändringenoxe skrev:Även jag fick äntligen godkänna ändrad räckvidd idag, så då känns det lugnt med att man får Ryzen samt Li-ion 12v batteriet.
Hämtning på torsdag, nu är man som ett barn dagarna innan julafton. Å då hade jag ändå inte tänkt hämta bilen förrän i maj från början
Dock har jag inga vinterdäck så bilen får en lugn start här hemma. Den ska dock få lackskydd. Är det någon som satt sig in i de olika keramiska lackskydden och dess för och nackdelar?

Angående lackskydd är jag inte överdrivet insatt. De allra flesta (keramiska) består främst av kiseloxid (SiO₂) i olika koncentration och med olika utlovad livslängd. Vet inte hur mycket man vågar lita på det sistnämnda men ju längre desto bättre antar jag..
Jag har keramiskt lackskydd på min nuvarande bil och det har gjort rejäl skillnad. Det gör att vattnet pärlar sig något otroligt på ytan vilket gör att det är mycket lätt att torka av med mikrofiberhanduk efter tvätt. Håller handduken löst i kanterna och drar löst över ytan och allt bara sugs upp direkt. Nackdelen för mig är dock att det efter regn pärlar sig rejält över hela bilen och tyvärr är föreningens garage ganska dammigt, så får dammiga prickar över hela bilen efter vattnet dunstat