Är stora el-SUV:ar framtiden?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Flagada
elbilist
Inlägg: 124
Blev medlem: 14 jan 2022 17:00

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av Flagada »

Tycker det visar att reklamen fungerar...
https://www.vibilagare.se/nyheter/ny-st ... jer-en-suv

Fast Volvo var sena att hänga på suvtrenden har de fått ett kombiälskande land till att enbart köpa de större och mer inkomstbringande XC modellerna istället!

Hur dessa dinosaourer lyckats ta sig från "fotbollsmorsorna" i USA, till att bli stort och trendigt i Europa och klassa ut kombin i Sverige är för mig en gåta, trots allt miljötjat och allt hårdare bränsleförbrukningskrav, (och det är rätt tragiskt att första "elkombin" kommer från Kina o inte Volvo...)

Så att suvtrenden sedan fortsätter fast med eldrift känns väl naturligt då, men ännu märkligare för mig när vikt, luftmotstånd och frontarea borde bli ännu mer intressanta faktorer i räckviddsracet!
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6496
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av spacecoin »

Var lite sugen på att byta X:en till en Taycan-GT men sedan fick jag reda på att dom heller hade drag... Hur svårt ska det vara?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
Var lite sugen på att byta X:en till en Taycan-GT men sedan fick jag reda på att dom heller hade drag... Hur svårt ska det vara?
Är ju två totalt olika typer av bilar. Vad fick dig att välja Teslas största X till att börja med?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6496
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av spacecoin »

Som jag skrev innan: Packar som en kombi och drar en större båt.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 373
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av d3marcus »

Tröttsamt tjat om SUV:ar och avundsjuka. Vi är många högavlönade som minimerar prylkonsumtion av klimatskäl och lägger pengarna på annat istället (investeringar och dyra viner/mat). Självklart är det bäst om det produceras så små bilar som möjligt och att de har så hög nyttjandegrad som möjligt. Cybertruck är ett bra exempel på en biltyp med låg social status bland högutbildade.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
Var lite sugen på att byta X:en till en Taycan-GT men sedan fick jag reda på att dom heller hade drag... Hur svårt ska det vara?
Någon som frågat Porsche varför Taycan Sport Turismo inte går att få med drag?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av martinot »

Frågan är om det verkligen är en sådan stor avundsjuka, som vissa här påstår eller hoppas på. Jag tror inte det. Iaf. inte här på TCS. Här har nog de flesta troligen råd att köpa de bilar som de själva önskar, tippar jag på.

Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.

Själv skiter jag helt i om andra kör en fet V8:a, stor Hummer, diesellok, stor el-SUV, etc. Andra får köra precis vad de vill, inklusive hur höga bilar som helst, eller hur dyra bilar som helst. Det bekommer mig inte det minsta.

Är i första hand mest intresserad av att att hitta de bilar som passar mig själv, och i andra hand att förstå marknaden och hur andra tänker/resonerar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av MWall »

SwedishAdvocate skrev:
spacecoin skrev:
Var lite sugen på att byta X:en till en Taycan-GT men sedan fick jag reda på att dom heller hade drag... Hur svårt ska det vara?
Någon som frågat Porsche varför Taycan Sport Turismo inte går att få med drag?...
För att man drar inte släp med sportvagnar? ;)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
spacecoin skrev:
Var lite sugen på att byta X:en till en Taycan-GT men sedan fick jag reda på att dom heller hade drag... Hur svårt ska det vara?
Någon som frågat Porsche varför Taycan Sport Turismo inte går att få med drag?...
För att man drar inte släp med sportvagnar? ;)
De har ju tydligen inga problem med att erbjuda takräcken till 911... :? :?:

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare
Inlägg: 380
Blev medlem: 01 jul 2021 12:34

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av Dagfinn »

MWall skrev:
Dagfinn skrev:
MWall skrev:
Problemet är att jag inte har någon vettig bil att köpa som alternativ till Model S. Jag gillar att köra ganska fort men vill ändå ha bra räckvidd, låg tyngdpunkt osv... Jag tycker SUV är skräp rent ut sagt. Särskilt när det gäller elbilar, men även annars. Skulle aldrig betala extra för sämre vägegenskaper, högre förbrukning osv.

Vad är det som är så bra med SUV? Nån slags tillfällig bot mot napoleonkomplex?
Bara för att du inte gillar en suv betyder inte det at folk som faktisk tycker om det har små snoppar eller är korta till växten. Jag kommer aldrig fatta varför folk är så negativa mot folk som har annan smak än en själv.
Alltså, jag tror du fastnat i nån slags tanke om att jag är avundsjuk och missunnar andra att åka SUV. Så är det inte, även om jag verkligen inte förstår varför. Min anledning till att bry mig är att det nästan _bara_ tillverkas SUV:ar. Jag vill inte ha någon SUV. Jag vill helt enkelt ha bättre utbud för min egen skull.
Det var din kommentar "Vad är det som är så bra med SUV? Nån slags tillfällig bot mot napoleonkomplex?" som utlöste det. Det är ingen människorätt att få sin perfekta bil byggt, så att det att bli sur på folk för att dom köper en biltyp man själv inte vill ha kan jag inte begripa.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Användarvisningsbild
Dagfinn
Teslaägare
Inlägg: 380
Blev medlem: 01 jul 2021 12:34

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av Dagfinn »

martinot skrev:
Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.
Du menar alltså att man blänger på, stör sig på, och pratar skit om folk som kör suv enbart för at man själv gillar andra modeller? Säkert.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av dd88 »

Nu handlar det inte om "alltid" eller "enbart", men många fall av suv-trötthet är definitivt grundade i en skev fördelning av tillgängliga modeller på marknaden.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av MWall »

Dagfinn skrev:
MWall skrev:
Dagfinn skrev:
MWall skrev:
Problemet är att jag inte har någon vettig bil att köpa som alternativ till Model S. Jag gillar att köra ganska fort men vill ändå ha bra räckvidd, låg tyngdpunkt osv... Jag tycker SUV är skräp rent ut sagt. Särskilt när det gäller elbilar, men även annars. Skulle aldrig betala extra för sämre vägegenskaper, högre förbrukning osv.

Vad är det som är så bra med SUV? Nån slags tillfällig bot mot napoleonkomplex?
Bara för att du inte gillar en suv betyder inte det at folk som faktisk tycker om det har små snoppar eller är korta till växten. Jag kommer aldrig fatta varför folk är så negativa mot folk som har annan smak än en själv.
Alltså, jag tror du fastnat i nån slags tanke om att jag är avundsjuk och missunnar andra att åka SUV. Så är det inte, även om jag verkligen inte förstår varför. Min anledning till att bry mig är att det nästan _bara_ tillverkas SUV:ar. Jag vill inte ha någon SUV. Jag vill helt enkelt ha bättre utbud för min egen skull.
Det var din kommentar "Vad är det som är så bra med SUV? Nån slags tillfällig bot mot napoleonkomplex?" som utlöste det. Det är ingen människorätt att få sin perfekta bil byggt, så att det att bli sur på folk för att dom köper en biltyp man själv inte vill ha kan jag inte begripa.
Nej, men får jag inte tycka det ändå? Eller får jag inte ogilla SUV:ar och tycka att det är fel att det byggs så många?

SUV:ar är dåliga på så många sätt. Onödigt tunga, onödigt högt luftmotstånd... Ökar slitage på vägarna, utsätter andra för onödigt stort krockvåld vid olyckor och det är ett hot mot omställningen till elbilar då räckvidden oftast blir dålig.

Att då du kommer in med nåt slags "vi som har pengar köper vad vi vill och ni som inte gillar det är bara avundsjuka"-attityd hjälper faktiskt inte heller. Jag gillar inte att prata om pengar och jag har dåliga erfarenheter av människor som hela tiden måste framhäva sig själva genom att prata om sin finansiella status, sin utbildning, vilket "fint" område man bor i osv osv. Man kan lätt tolka det som att jag är avundsjuk men det är faktiskt inte så.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av martinot »

Dagfinn skrev:
martinot skrev:
Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.
Du menar alltså att man blänger på, stör sig på, och pratar skit om folk som kör suv enbart för at man själv gillar andra modeller? Säkert.
Nej, blänger inget på folk som kör SUV. Skulle aldrig få för mig att göra det. Har inget problem med SUV:ar, så länge jag själv normalt slipper köra de.

Att blänga på andra förare reserverar jag till för de som uppträder olämpligt i trafiken, men det beror inte på vilka fordon de har utan på hur de kör.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10949
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Dagfinn skrev:
martinot skrev:
Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.
Du menar alltså att man blänger på, stör sig på, och pratar skit om folk som kör suv enbart för at man själv gillar andra modeller? Säkert.
Nej, blänger inget på folk som kör SUV. Skulle aldrig få för mig att göra det. Har inget problem med SUV:ar, så länge jag själv normalt slipper köra de.

Att blänga på andra förare reserverar jag till för de som uppträder olämpligt i trafiken, men det beror inte på vilka fordon de har utan på hur de kör.
Håller med.
Jag har heller inga problem med att folk kör SUV så länge fokus på biltypen gör att det inte presenteras några alternativ. Fokuset på SUV i elbilssegmentet tycker jag personligen är lite tröttsamt eftersom det antagligen kommer medföra att jag kommer åka diesel längre än nödvändigt.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av point1 »

martinot skrev:
Frågan är om det verkligen är en sådan stor avundsjuka, som vissa här påstår eller hoppas på. Jag tror inte det. Iaf. inte här på TCS. Här har nog de flesta troligen råd att köpa de bilar som de själva önskar, tippar jag på.

Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.

Själv skiter jag helt i om andra kör en fet V8:a, stor Hummer, diesellok, stor el-SUV, etc. Andra får köra precis vad de vill, inklusive hur höga bilar som helst, eller hur dyra bilar som helst. Det bekommer mig inte det minsta.

Är i första hand mest intresserad av att att hitta de bilar som passar mig själv, och i andra hand att förstå marknaden och hur andra tänker/resonerar.
Det kanske inte är avundsjuka, men det är något fel med människor som jämnt ska påpeka/tjafsa om andras val. Har du en Tesla Model S får du kommentarer som behöver du verkligen så stora fälgar, varför har du en sådan stor bil, varför köper du en elbil (med undertonen de är inte alls miljövänliga pga massa påhittade orsaker), hade du varit miljövän hade du inte kört bil alls, köpt en liten bil, du bor i närheten av Stockholm ergo du behöver ingen bil osv, Model S är pytteliten, enda som duger är en kombi, Model 3 är pytteliten enda som duger är en kombi, jag behöver en SUV, jag behöver en sportbil osv. Alltid är det ngt… det är rätt tröttsamt att vissa vägrar se/acceptera vad andra vill ha.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7237
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av fth »

Jag har också egentligen svårt för SUV:ar, av många av dom skäl som räknats upp i tråden, en bil som är högre, större, mindre effektiv etc utan att samtidigt erbjuda mer utrymme, ny funktionalitet etc är i mina ögon rätt meningslös, jag brukade förut jämföra SUV:ar med dom sneakers med decimetertjocka sulor som var populära för många år sedan :D

Trots detta kör jag en Model X, eftersom den i mina ögon faktiskt just erbjuder utrymmen och funktionalitet som ingen annan elbil idag faktiskt har.

När jag köpte min X fanns det öht ingen annan sjusitsig elbil, och knappt någon sjusitsig "miljöbil" heller, det närmaste jag hittade då var en gasdriven Opel Zafira som jag sneglade på men är mycket glad att jag inte köpte.

Det fanns inte heller någon annan elbil med rimlig dragvikt, jag tror faktiskt det inte fanns någon annan elbil öht med drag 2016/2017 (igen, rätta mig om jag har fel). Med monopost-stolar är ju tyvärr lastutrymmet begränsat för en så stor bil, men med bänksäte på andra raden är lastutrymmet i Model X i toppklass.

Såvitt jag vet så finns det fortfarande inte någon annan sjusitsig elbil med rejäl dragvikt och stort lastutrymme, så för mig är Model X fortfarande det enda möjliga valet.

Sen vänjer man ju sig rätt snabbt med övrig lyx, lull-lull och andra fördelar i X, den fantastiska vindrutan är ju t.ex. svårslagen, varje gång jag kör en "vanlig" bil känns det som jag plirar ut genom ett brevinkast :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
martinot skrev:
Dagfinn skrev:
martinot skrev:
Håller med Mwall om att det är lite tröttsamt att folk skall tro att det alltid handlar om avundsjuka, bara för att man själv tex. föredrar kombi framför SUV.
Du menar alltså att man blänger på, stör sig på, och pratar skit om folk som kör suv enbart för at man själv gillar andra modeller? Säkert.
Nej, blänger inget på folk som kör SUV. Skulle aldrig få för mig att göra det. Har inget problem med SUV:ar, så länge jag själv normalt slipper köra de.

Att blänga på andra förare reserverar jag till för de som uppträder olämpligt i trafiken, men det beror inte på vilka fordon de har utan på hur de kör.
Håller med.
Jag har heller inga problem med att folk kör SUV så länge fokus på biltypen gör att det inte presenteras några alternativ. Fokuset på SUV i elbilssegmentet tycker jag personligen är lite tröttsamt eftersom det antagligen kommer medföra att jag kommer åka diesel längre än nödvändigt.
Jo, det är liknande för oss.

Vi behöver en stor bil med rejält med utrymmen, bra dragvikt för segelbåten, och varken jag eller min fru gillar att köra SUV:ar. Det saknas helt klart något inom modellutbudet bland elbilar här. Kommer nog därför köpa en ny dieselkombi nästa år precis som du.

Hoppas ingen här i forumet tar illa upp, "blänger" på oss, "tjafsar" eller blir sura för våra val av bilar. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6496
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av spacecoin »

fth skrev:
Såvitt jag vet så finns det fortfarande inte någon annan sjusitsig elbil med rejäl dragvikt och stort lastutrymme, så för mig är Model X fortfarande det enda möjliga valet.

Sen vänjer man ju sig rätt snabbt med övrig lyx, lull-lull och andra fördelar i X, den fantastiska vindrutan är ju t.ex. svårslagen, varje gång jag kör en "vanlig" bil känns det som jag plirar ut genom ett brevinkast :D
Hahaha. Håller helt med. Det är en fin bil. Jag skulle gärna ta bättre ljudisolering dock, det är min enda direkta synpunkt. Jag vill gärna ha en tystare bil. Annars är X:en (5-sits Raven i mitt fall) kanon. I och med dragkroks-grejen så är man väldigt begränsad än så länge. Tur att man är nöjd med bilen!
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

point1 skrev:
Det kanske inte är avundsjuka, men det är något fel med människor som jämnt ska påpeka/tjafsa om andras val. /...

[Min understrykning.]
Det är ju även väldigt, väldigt bra för alla de små gulliga barnen med elbilar som är så höga, breda och tunga som möjligt! Och så klart – ju högre markfrigång desto bättre! På det här sättet så har man vips åstadkommit sämsta tänkbara luftmotstånd och högsta tänkbara energiförbrukning under bilens hela livscykel – särskilt i hastigheter som 110-120 km/h! Samt förbrukat så mycket naturresurser som möjligt vid bilens produktion! Genom att maximera tyngden har man även försäkrat sig om högsta möjliga däckslitage! På så sätt kan man ju förhoppningsvis öka utsläppen av de så hälsofrämjande mikroplasterna ännu mer! För idag kommer ju faktiskt bara hälften av alla utsläpp av mikroplaster i Sverige från däckpartiklar från vägtrafik*!…

Och sen köper mer än en miljon+ (?) människor en högre, bredare och tyngre bil än vad de annars kunde ha gjort – och som dessutom har en hög eller onödigt hög markfrigång – eftersom det inte finns någon elbil i samma storleksklass som Model 3 som har åtminstone halvkombilucka och kan utrustas med dragkrok…

Om vi bortser från utsläppen av mikroplaster – vilket ju är omöjligt, men ’for arguments sake’... Det här hade väl kanske kunnat var okej om vi hade haft fyra jordklot och ett överskott på förnyelsebar kärnkraftsfri el. Men sist jag tittade efter så såg verkligheten inte ’riktigt’ ut på det sättet…

Och så då slutligen: Eftersom jag är så nyfiken…

Vad är det för fel på mig för att jag "påpeka"r det här?
_____
*Källa: https://www.chalmers.se/sv/institutione ... iklar.aspx
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6496
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av spacecoin »

SwedishAdvocate skrev:
Vad är det för fel på mig för att jag "påpeka"r det här?
Ett fel, enligt min mening, är att du vet tydligen inte inser att detta är ett forum för folk som gillar onödigt dyra bilar och där de flesta antagligen skulle klara sig med en cykel och kommunaltrafik (mig själv inräknad) om det vore verklig kris? ;)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Vad är det för fel på mig för att jag "påpeka"r det här?
Ett fel, enligt min mening, är att du vet tydligen inte inser att detta är ett forum för folk som gillar onödigt dyra bilar och där de flesta skulle klara sig med en cykel och kommunaltrafik om det vore verklig kris? ;)
Jag beundrar verkligen folk som klarar sig med en cykel och kollektivtrafik. En dag kanske jag med kan göra det här i Malmö där jag bor. Men idag skulle det göra livet för dyrt och komplicerat för mig.

Jag klarar mig dock alldeles utmärkt utan en SUV/Crossover.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6496
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av spacecoin »

SwedishAdvocate skrev:
spacecoin skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Vad är det för fel på mig för att jag "påpeka"r det här?
Ett fel, enligt min mening, är att du vet tydligen inte inser att detta är ett forum för folk som gillar onödigt dyra bilar och där de flesta skulle klara sig med en cykel och kommunaltrafik om det vore verklig kris? ;)
Jag beundrar verkligen folk som klarar sig med en cykel och kommunaltrafik. En dag kanske jag med kan göra det här i Malmö där jag bor. Men idag skulle det göra livet för dyrt och komplicerat för mig.

Jag klarar mig dock alldeles utmärkt utan en SUV/Crossover.
Jag skulle gärna avstå min pool på landet också, men den är bara 8x4 meter, så jag tycker den är ok. Däremot dom där jävlarna med njurformade stora infinity-pooler, dom vill jag skjuta. Vad är det för fel på mig?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Vad är det för fel på mig för att jag "påpeka"r det här?
Ett fel, enligt min mening, är att du vet tydligen inte inser att detta är ett forum för folk som gillar onödigt dyra bilar /.../ ;)
Och?

Kan faktiskt inte se att det är något slags motargument.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5625
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Är stora el-SUV:ar framtiden?

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
Jag skulle gärna avstå min pool på landet också, men den är bara 8x4 meter, så jag tycker den är ok. Däremot dom där jävlarna med njurformade stora infinity-pooler, dom vill jag skjuta. /...
Det ovanstående är ju på intet sätt ärligt och uppriktigt menat från din sida.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar