Hur ladda min S på nya SC
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Hur ladda min S på nya SC
Kallt batteri?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Absolut inte, kört en 1/2 timme innankenjon skrev:Kallt batteri?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
30 min körning utan Superchargingförvärmning är kallt batteri.Designer skrev:Absolut inte, kört en 1/2 timme innankenjon skrev:Kallt batteri?
Jag hämtade ut vår X 100D från SC (Sollentuna) i fredags 11/2.Designer skrev:Sitter vid SC Sollentuna där nya laddare ska ge uppemot 250kW? Precis fått en adapter och mjukvara till min modelS -16 och hade förhoppning om ökad laddhastighet! Men.. men får bara 25kW vid 55 procent? Varför det? Vid vanliga laddare brukar jag ha ca 50kW vid 50%
Så irriterande! Någon som har liknande erfarenheter
Då hade bilen stått ute ett dygn och det var väl runt nollan men jag passade på att ladda på SuC med CCS adaptern medan jag käkade lunch.
Fick stadiga 45kW hela lunchen. Startade med ca 35%
30min 45kW hela tiden.
Inga gula streck vid energivisaren så batteriet kan inte varit allt för kallt. Och det borde blivit varmare under laddningen med ökad effekt mot slutet.
Var fullt på alla platser så jag undrar om det inte är så att dom är lite strypta.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Dessutom förändrar adaptern osv ingenting, man får alltså inte uppåt 250kW på en model S utan liggerLarsL skrev:30 min körning utan Superchargingförvärmning är kallt batteri.Designer skrev:Absolut inte, kört en 1/2 timme innankenjon skrev:Kallt batteri?
kvar på samma Max-effekt som innan modifieringen…
Några rapporterade att dom fick lite mer på bilar med strypt laddeffekt för nåt år sedan (85:orna
blev ju ofta strypta till typ 75-85kW i maxeffekt isf runt 120KW som mest) efter modifieringen men
numera verkar det inte spela någon roll (strypningen har kanske minskat för en del men maxeffekt verkar
i bästa fall då ändå bara bli 120kW i en extremt kort stund tyvärr).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19