Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Samt en total omställning och förändring av en ”gammal” bransch. Tesla spenderar inte en krona i marknadsföring, har inte dyra GA,ÅF med stora lager med osålda bilar. Det blir extra komiskt när Audireklamen proklamerar att man leder omställningen till el
Eller som den senaste: Legacy OEMs: Let's spend 100 million dollars on Super Bowl ads for electric cars we don't really make yet. Elon: Let's spend $0 dollars on ad and instead donate $5.5+ billion worth of Tesla (TSLA) shares to charity.
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Ja. Jag förväntade mig att farthållare, avbländning, torkarutomatik, dödavinkelnvarning, vingelvarning o.s.v. skulle bli bättre när jag bytte bil, allt sådant har alltid blivit bättre vid tidigare bilbyten. Särskilt när jag bytte upp mig 6 årsmodeller istället för 3 som jag brukar.
Nu är min Model 3 såld och imorgon hämtar jag min Model Y. Denna gång förväntar jag mig inga som helst förbättringar när det gäller "hjälpsystemen", utan bara en mer praktisk bil.
Ingen större risk att jag blir besviken denna gång alltså.
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Ja. Jag förväntade mig att farthållare, avbländning, torkarutomatik, dödavinkelnvarning, vingelvarning o.s.v. skulle bli bättre när jag bytte bil, allt sådant har alltid blivit bättre vid tidigare bilbyten. Särskilt när jag bytte upp mig 6 årsmodeller istället för 3 som jag brukar.
Nu är min Model 3 såld och imorgon hämtar jag min Model Y. Denna gång förväntar jag mig inga som helst förbättringar när det gäller "hjälpsystemen", utan bara en mer praktisk bil.
Ingen större risk att jag blir besviken denna gång alltså.
”Hjälpsystemen” funkar ungefär motsvarande de andra moderna bilar jag kört, dvs farthållaren ok men avbländning och torkarautomatik oanvändbara - det är ju inte där uspen ligger.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Samt en total omställning och förändring av en ”gammal” bransch. Tesla spenderar inte en krona i marknadsföring, har inte dyra GA,ÅF med stora lager med osålda bilar. Det blir extra komiskt när Audireklamen proklamerar att man leder omställningen till el
Eller som den senaste: Legacy OEMs: Let's spend 100 million dollars on Super Bowl ads for electric cars we don't really make yet. Elon: Let's spend $0 dollars on ad and instead donate $5.5+ billion worth of Tesla (TSLA) shares to charity.
Respekt
Tesla lägger väl pengar på marknadsföring men kanske inte på reklamfilmer. De har åtminstone marknadsförare anställda (enligt EV News Daily som kommenterade just det igår eller i förrgår)
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Samt en total omställning och förändring av en ”gammal” bransch. Tesla spenderar inte en krona i marknadsföring, har inte dyra GA,ÅF med stora lager med osålda bilar. Det blir extra komiskt när Audireklamen proklamerar att man leder omställningen till el
Eller som den senaste: Legacy OEMs: Let's spend 100 million dollars on Super Bowl ads for electric cars we don't really make yet. Elon: Let's spend $0 dollars on ad and instead donate $5.5+ billion worth of Tesla (TSLA) shares to charity.
Respekt
Tesla lägger väl pengar på marknadsföring men kanske inte på reklamfilmer. De har åtminstone marknadsförare anställda (enligt EV News Daily som kommenterade just det igår eller i förrgår)
Tesla har en marknadsavdelning som arbetar med varumärke, kommunikation, sociala plattformar och webb. Ytterst lite resurser läggs på betald media. Så ja, du har rätt i sak men det är en ofantlig skillnad gentemot andra oems
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Samt en total omställning och förändring av en ”gammal” bransch. Tesla spenderar inte en krona i marknadsföring, har inte dyra GA,ÅF med stora lager med osålda bilar. Det blir extra komiskt när Audireklamen proklamerar att man leder omställningen till el
Eller som den senaste: Legacy OEMs: Let's spend 100 million dollars on Super Bowl ads for electric cars we don't really make yet. Elon: Let's spend $0 dollars on ad and instead donate $5.5+ billion worth of Tesla (TSLA) shares to charity.
Respekt
Tesla lägger väl pengar på marknadsföring men kanske inte på reklamfilmer. De har åtminstone marknadsförare anställda (enligt EV News Daily som kommenterade just det igår eller i förrgår)
Tesla har en marknadsavdelning som arbetar med varumärke, kommunikation, sociala plattformar och webb. Ytterst lite resurser läggs på betald media. Så ja, du har rätt i sak men det är en ofantlig skillnad gentemot andra oems
Så är det. Vilket ju står rakt upp och ned i deras senaste finansiella rapport.
"Historically, we have been able to generate significant coverage of our company and our products (..) Such media coverage and word of mouth are the current primary driver of our sales leads and have helped us achieve sales without traditional advertising and at a relatively low marketing cost." (..) "Marketing, promotional and advertising costs were immaterial for the years ended December 31, 2021, 2020 and 2019."
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.
Precis hämtat ut M3P, inga märken utvändigt, panelerna var raka och fina, vingen satt som den skulle! Diffade nån millimeter under höger bakfönster, men inget man lägger märke till utan att känna med fingret. Liten svart fläck precis ovanför solskyddet, torkade lite med tröjan så var det väck. Precis kört mina första 10 mil med en elbil, älskar det redan!
Precis hämtat ut M3P, inga märken utvändigt, panelerna var raka och fina, vingen satt som den skulle! Diffade nån millimeter under höger bakfönster, men inget man lägger märke till utan att känna med fingret. Liten svart fläck precis ovanför solskyddet, torkade lite med tröjan så var det väck. Precis kört mina första 10 mil med en elbil, älskar det redan!
Tänkte gå in här och skriva exakt detta Hämtade min M3P idag också, inga märken eller anmärkningar varken på paneler eller något annat. Gick riktigt smidigt, 40% SOC, åkte förbi ABS som slängde på vinterhjulen också. Supernöjd med bilen
Bilen hämtad idag. Model 3 LR Blå med dragkrok.
Tyvärr blött ute så svårt att kolla lacken, men tittade så noga jag kunde och kunde inte hitta några problem alls.
Inne såg allt bra ut förutom listen vid framrutan (den som går från sida till sida precis bakom tyget som sitter där och täcker utblåset för defrostern). Den hade fått några skador vid montering, men den byter de ut så fort de får in den delen. Inget jätteproblem men ändå störande.
I övrigt funkar allt i bilen som det ska och alla delar var med (dragkrok, UMC, typ2-kabel, USB-portar samt trådlös laddare).
Inga laminerade bakrutor, men Ryzen, 12V Li-ion samt uppvärmda torkarblad (eller rättare sagt uppvärmd del av framruta där torkarna ligger).
Inga laminerade bakrutor, men Ryzen, 12V Li-ion samt uppvärmda torkarblad (eller rättare sagt uppvärmd del av framruta där torkarna ligger).
Detta är något som jag verkligen skulle vilja ha på min bil! Supersmart med uppvärmd del av rutan där torkarbladen ligger. Klockren funktion för oss under vintern här i den lite kallare delen av världen.