Hej
Funderar på att köpa en 7 sits x, men upptäckter att den är registrerad som 5 sits... Alla andra 7s x jag jämfört med är registrerade som 7... Och, ja, det är verkligen en 7 sits, med sju original-säten...
Hur ska jag tänka här. Nån annan som stött på detta?
7 sits typreggad som 5...?
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: 7 sits typreggad som 5...?
Jag hade samma problem med min och fick Tesla att åtgärda detta i fordonsregistret. Tidiga X verkar ha registrerats med närmast slumpmässiga data, jag hade fel effekt, antal passagerare, lastvikt, dragvikt etc.
Det var dock inte helt lätt att få Tesla att fixa detta, och dragvikten är fortfarande inte åtgärdat.
/fth
Det var dock inte helt lätt att få Tesla att fixa detta, och dragvikten är fortfarande inte åtgärdat.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ja min förra Model X som var i princip första omgången levererade i slutet september 2016 var 7-sits men var inledningsvis reggad som 5-sits. Men reggades om under den halvtimme som jag hämtade den. Var lite kaos där i början för Model X. Dock så kunde ju Tesla snabbt ändra det, frågan är om de gör det nu och vad felregistreringen innebär…
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Ahh.. Förresten, varför körde du inte vidare på den X? Något dåligt med dem? Sena 2016:or alltså...Tenk skrev:Ja min förra Model X som var i princip första omgången levererade i slutet september 2016 var 7-sits men var inledningsvis reggad som 5-sits. Men reggades om under den halvtimme som jag hämtade den. Var lite kaos där i början för Model X. Dock så kunde ju Tesla snabbt ändra det, frågan är om de gör det nu och vad felregistreringen innebär…
Nej, inga problem så. Det var något 12 voltsbatteri som fick bytas när den var precis ny på garantin. Bytte sen till en 7-sits 2015 Model S då behovet ändrades. Sen 2016 Model X igen men då 6-sits för det passade mina 3 då lite större barn bättre. Mina bilar har fungerat bra utan några större problem sen ser man ju här på forat att andra fått fel men så är det ju tyvärr med alla bilar även fossil (som jag drabbats klart värre av tidigare).
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Ok! Visste faktiskt inte att det fanns 7 sits model s! Hur är det i förhållande till 7s X? Hur är det förresten med sätesfällning av 6-och 7-sits? Det skiljer sig litet, visst?Tenk skrev:Nej, inga problem så. Det var något 12 voltsbatteri som fick bytas när den var precis ny på garantin. Bytte sen till en 7-sits 2015 Model S då behovet ändrades. Sen 2016 Model X igen men då 6-sits för det passade mina 3 då lite större barn bättre. Mina bilar har fungerat bra utan några större problem sen ser man ju här på forat att andra fått fel men så är det ju tyvärr med alla bilar även fossil (som jag drabbats klart värre av tidigare).
Jo i S gick det att få två bakåtvända extrasäten i bagageutrymmet, funkar bra för korta sträckor (hämtning/lämning träning mm) och kanske någon lite längre för mindre barn. Upp till 8-10 år kanske. Tilsammans med bakhjulsdrift och stora frunken som fanns tidigare är det en bra ersättare till liten familjebuss (och så mycket roligare).
Äldre X har samma säten oavsett 6 eller 7 sits, alltså bra dock ej fällbara fåtöljer i rad 2. Senare 7 sits, är det nån gång 2018 (?) har mer vanligt fällbart baksäte rad 2.
Äldre X har samma säten oavsett 6 eller 7 sits, alltså bra dock ej fällbara fåtöljer i rad 2. Senare 7 sits, är det nån gång 2018 (?) har mer vanligt fällbart baksäte rad 2.
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD