Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Var ser du det?zaros skrev:Kan se mitt reg.nummer idag.
Ett steg till!!
Kanske måste man betalt allt först?
Du kan söka det via car.info med VIN nummer som du har fått från tesla.Femulen skrev:Var ser du det?zaros skrev:Kan se mitt reg.nummer idag.
Ett steg till!!
Kunde också få fram min nu.zaros skrev:Du kan söka det via car.info med VIN nummer som du har fått från tesla.Femulen skrev:Var ser du det?zaros skrev:Kan se mitt reg.nummer idag.
Ett steg till!!
Reagerade på en sak. På car.info står det att bilen gör 0-100 på 4,4s. Tesla redovisar 6,1 på deras hemsida.
Var hämtar car.info sin information ifrån?
Gäller standard RWD
Liten uppdatering på min M3P, fick regnr förra veckan via SMS. Dök upp på transsportstyrelsen direkt, idag kunde jag söka på carinfo. Leverans nästa Tisdag i Malmö.

Hej
Har beställt en M3 LR som vid beställning hade preliminär leverans Augusti. Nu har jag fått ett sms att bilen kan hämtas i mars! Det blir fullkomligt tokigt, jag har en annan leasing som går ut i augusti. Vad gör jag?
Har beställt en M3 LR som vid beställning hade preliminär leverans Augusti. Nu har jag fått ett sms att bilen kan hämtas i mars! Det blir fullkomligt tokigt, jag har en annan leasing som går ut i augusti. Vad gör jag?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Säger till Tesla att du vill skjuta på leveransen.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
När du får ett leveransdatum ringer du din kontakt på Tesla och ber om att få hoppa den leveransenalfgren skrev:Hej

Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Satt i samma sits! Men lyckades bli av med min nuvarande leasing, så jag tar emot teslan nästa veckaME3 skrev:När du får ett leveransdatum ringer du din kontakt på Tesla och ber om att få hoppa den leveransenalfgren skrev:Hej

Det är bara att ringa in. Säljaren säger dock att du kan avvakta fram tills du fått det andra sms om upphämtningsdag.
Då har du tid på dig att försöka bli av med den nuvarande leasingen om du hellre vill ta leveransen nu.
Tack! Mejlade och fick svar fort. Väldigt mkt bättre svarstider än jag är van vid leveransdiskussioner med andra märkenME3 skrev:När du får ett leveransdatum ringer du din kontakt på Tesla och ber om att få hoppa den leveransenalfgren skrev:Hej

- OncleCofter
- Teslaägare
Patteng skrev:Kunde också få fram min nu.zaros skrev:Du kan söka det via car.info med VIN nummer som du har fått från tesla.Femulen skrev:Var ser du det?zaros skrev:Kan se mitt reg.nummer idag.
Ett steg till!!
Reagerade på en sak. På car.info står det att bilen gör 0-100 på 4,4s. Tesla redovisar 6,1 på deras hemsida.
Var hämtar car.info sin information ifrån?
Gäller standard RWD
Fick också fram reg. nummer idag. Dock ingen bestämd datum för upphämtning eller slutfaktura. Estimerad leverans 22 feb-4 mars
-
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Jag hämtade min M3 igår. Det är ryzen och värmare till torkarna på den. Snittade 170 wh/km från Norrköping till Karlstad igår. Rätt nöjd 
Allt gick snabbt å smärtfritt inget å klaga på.

Glädjande nyheter, grattis!fraggan skrev:Jag hämtade min M3 igår. Det är ryzen och värmare till torkarna på den. Snittade 170 wh/km från Norrköping till Karlstad igår. Rätt nöjd

-
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Kan också meddela att det är dubbelglas fram endast. Inget bak.Nogo skrev:Kan ni som har hämtat bil precis nyligen bekräfta om det är dubbelglas eller inte?
Tackar

Jag tror att ni alla vet hur det känns när leveransen närmar sig, skulle få min imorgon kl. 10! Så gött! Men, klockan 15 idag så ringer de från Malmö och säger att bilen inte har anlänt dit. Den är på en båt utanför Göteborg... Ska förhoppningsvis ner på lastbil till Malmö imorgon och så ska den gås igenom, så blir inte hämtning imorgon...
Fått ny tid på torsdag... Får hoppas att den har dykt upp tills dess.
Jag trodde faktiskt att de hade liiiiite bättre framförhållning än så här.
Men, men, inget att göra något åt, så bara att gilla läget. Det är ju nära nu iallafall.

Fått ny tid på torsdag... Får hoppas att den har dykt upp tills dess.
Jag trodde faktiskt att de hade liiiiite bättre framförhållning än så här.
Men, men, inget att göra något åt, så bara att gilla läget. Det är ju nära nu iallafall.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Kollade car.info idag. Och se där. Ett regnummer
Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Uppskattad leveranstid: Februari 24 – Mars 10
Det närmar sig.

Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Det närmar sig.

Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Nice!PatteJan skrev:Kollade car.info idag. Och se där. Ett regnummer![]()
Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Det närmar sig.
Kollar Car.info dagligen och slår på VIN, utan framgång än så länge.
Est. delivery 3-17 March.
Min tillverkad i Kina 12/1 =))PatteJan skrev:Kollade car.info idag. Och se där. Ett regnummer![]()
Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Det närmar sig.
Härligt, bor också i Karlstad men valde att ta leveransen i Stockholm. Hoppas den är stor nog för bilbarnstolarnafraggan skrev:Jag hämtade min M3 igår. Det är ryzen och värmare till torkarna på den. Snittade 170 wh/km från Norrköping till Karlstad igår. Rätt nöjd

Vilken färg blev det?
Bokat leverans 1 Mars men inget sms om inbetalning? Ska inte det komma 1 vecka innan leverans? Eller kan det skilja på ett par dagar? 

Har VIN, kollade car.info idag, inget regnr. Leverans 28/2-14/3. Inget sms och ingen faktura.ME3 skrev:Nice!PatteJan skrev:Kollade car.info idag. Och se där. Ett regnummer![]()
Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Det närmar sig.
Har precis som några av er upphämtning av en M3P inom ett par dagar (1/3-8/3 prel) på Trosta Park. Förbannat taggad och nervös på samma gång.. Valde att inte ta vinterdäck då jag hade förväntad leverans i maj vid beställning... Tänkte beställa ett par billigare än teslas under året (skjuta på problem är lite av min specialitet
). Nu sitter man och tittar ut på vägarna och inser att de förmodligen behövs vinterdäck dag 1. Vad tror ni? Ta smällen och be om teslas (om de finns) eller beställa på typ abs för ish 2/3 av priset (ligger 14 min bort) och hoppas att: 1. Sommardäcken klarar ända till verkstan 2. De kan sätta på dem samma dag som upphämtning?
Någon i samma sits/erfarenhet?
Allt gott

Allt gott
Märkligt, fick slutfaktura i måndags och har prel. leverans 23 mars. Slumpas fakturorna ut tro?PatCat skrev:Har VIN, kollade car.info idag, inget regnr. Leverans 28/2-14/3. Inget sms och ingen faktura.ME3 skrev:Nice!PatteJan skrev:Kollade car.info idag. Och se där. Ett regnummer![]()
Tillverkad i Kina 15/1.
Förregistread 17/2
Det närmar sig.

Jag hade kollat med med ABS om de har möjlighet ifall jag inte skulle hämtat i Malmö. Köpte mina fälgar av dem, och de var bra att ha å köra med, bokar tid hos min lokala däckfirman i samband med att jag hämtar, för jag vill ha vinterdäcken på aerofälgarna och sommardäcken på de nya.Gaspare skrev:Har precis som några av er upphämtning av en M3P inom ett par dagar (1/3-8/3 prel) på Trosta Park. Förbannat taggad och nervös på samma gång.. Valde att inte ta vinterdäck då jag hade förväntad leverans i maj vid beställning... Tänkte beställa ett par billigare än teslas under året (skjuta på problem är lite av min specialitet). Nu sitter man och tittar ut på vägarna och inser att de förmodligen behövs vinterdäck dag 1. Vad tror ni? Ta smällen och be om teslas (om de finns) eller beställa på typ abs för ish 2/3 av priset (ligger 14 min bort) och hoppas att: 1. Sommardäcken klarar ända till verkstan 2. De kan sätta på dem samma dag som upphämtning?
Allt gott
Lycka till!
Vit 3:a LR
Fattig är bara den som räknar sina pengar

Sjukt, verkar som ett lotto på utrustningen! När man läser Tesla Model 3 gruppen på facebook så skriver flertalet att de har fått dubbelglas.fraggan skrev:Kan också meddela att det är dubbelglas fram endast. Inget bak.Nogo skrev:Kan ni som har hämtat bil precis nyligen bekräfta om det är dubbelglas eller inte?
Tackar
Får väl vänta något litet till innan man beställer ny bil.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23