Lite konstig tycker jag. För att det är flera i denna forum har fått AMD processor på sin M3 och de har också just fått sin bil några dagar sedan med båda P och LR men inget bekräftade att dubbleglas bak.
Lite konstig tycker jag. För att det är flera i denna forum har fått AMD processor på sin M3 och de har också just fått sin bil några dagar sedan med båda P och LR men inget bekräftade att dubbleglas bak.
Jag kokade lite snabbt på FB och det verkar nog i mona ögon som att det i själva verket är ägare till Model Y som svarar i gruppen för Model 3 att de har dubbelt glas bak
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Jag kokade lite snabbt på FB och det verkar nog i mona ögon som att det i själva verket är ägare till Model Y som svarar i gruppen för Model 3 att de har dubbelt glas bak
Precis! Det har jag misstänkt också. Bara MY som kommer med dubbleglas bak nu.
Kimmy Hanné ska ha hämtat ut en M3P förra veckan – men att den ska ha dubbelglas bak vill jag se bildbevis på. Inte hört någon annan bekräfta det varken i eller utanför europa för M3.
Kimmy Hanné ska ha hämtat ut en M3P förra veckan – men att den ska ha dubbelglas bak vill jag se bildbevis på. Inte hört någon annan bekräfta det varken i eller utanför europa för M3.
Pratade med min Tesla kontakt som har grymt bra koll. Inget dubbelglas är leverera på någon T3 i Sverige så den tråden är helt felaktig.
Jag tolkade det iaf som att Christer i den FB-tråden beställt en Model Y då han pratar om större batter samt högra lastvikt.
Jag hittade en tråd för några veckor sen i ett tyskt forum där någon hade postat ett screenshot på informationen som gått ut till alla Teslas SA och där stod det klart och tydligt att Model Y får dubbla glas både fram och bak och Model 3 endast fram.
Jag hämtade min M3 igår. Det är ryzen och värmare till torkarna på den. Snittade 170 wh/km från Norrköping till Karlstad igår. Rätt nöjd
Allt gick snabbt å smärtfritt inget å klaga på.
Härligt, bor också i Karlstad men valde att ta leveransen i Stockholm. Hoppas den är stor nog för bilbarnstolarna
Vilken färg blev det?
Vit. Jag hade Göteborg förra omgången, tänkte det är lite skönare å lugnare i Norrköping =) plus vi hälsade på en bekant där också. Dessutom hade de inomhusleverans så det var varmt å skönt, så man kunde kolla igenom bilen utan att stressa. Inget att anmärka på mer än lite smuts på huven vid framrutan me ndet gick bort när jag drog fingret över så...
När ska kontantinsatsen betalas egentligen?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?
Ni som redan hämtat bilen, hade ni väntat tills det smset med exakta datumet eller hade ni överfört pengarna så att de fanns hos Tesla 7 dagar före preliminärt leveransdatum i slutfakturan?
Du kommer få sms innan för upphämtning så du kommer hinna betala
Vänta tills du bokat hämtning, sen betalar du o klart
Jag betalade in kontantinsatsen veckan innan leverans. Därefter skickade jag en kvittens till min SA. Dagen efter fick jag sms med bekräftad leverans. Dock blev jag aldrig ombedd att skicka betalningen.