Förstår inte varför det blir fullt i Gävle på 08:ornas sportlov. Startar folk med halvtomt batteri?
Det har jag också undrat.
Med tanke på att det bara är drygt fem mil från Gävle till Söderhamns SuC (där det finns 20 st 250 kW laddare) borde den stationen vara mer belastad. Alternativt köra de drygt 10 milen från Gävle till Hudiksvall och ladda där. Tyvärr ser jag inte dessa stationer i min app när jag är hemma i Uppsala.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Förstår inte varför det blir fullt i Gävle på 08:ornas sportlov. Startar folk med halvtomt batteri?
Jag stannar alltid i Gävle på vägen upp iaf (gjorde jag även med bensinbil), en del är väl att jag orkar oftast inte starta med mer än 60-70% batteri men även när jag startat med 90% så stannar jag där. Bra plats att köpa lite dryck och tömma blåsan på inför ett lunchstopp i Hudiksvall.
Hade det varit tvåfiligt hela vägen alternativt att folk i det här landet faktiskt kunde köra bil och hålla hastigheten när det blir en fil istället för att köra 70 på motorvägen när det är enfiligt och sen 130 när två filer infinner sig så hade jag nog kört till Hudiksvall istället, men nu tar det en en jäkla tid att ta sig till Gävla från första början.
Jag var i Mora förra lördagen. Det var i stort sett fullt före 17:00. Efter 17 när det var gratis så blev beläggningen lägre. Det verkar som gratis SuC inte påverkade någonting.
För övrigt så tickade kostnaden på efter 17:00. 17:02 kopplade jag ur och i igen, då blev det gratis. Verkar som det inte blev gratis om laddningen pågick över 17:00.
Det är ju inte gratis förrän efter kl 18 till att börja med.
Det stämmer att det blev gratis kl 18. Kollade min laddlogg. Rörde ihop tiderna lite Min tider ovan är fel. Rätt tider är att jag kopplade om 18:02.
Laddade därefter 7 kWh som var gratis.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Jag var i Mora förra lördagen. Det var i stort sett fullt före 17:00. Efter 17 när det var gratis så blev beläggningen lägre. Det verkar som gratis SuC inte påverkade någonting.
För övrigt så tickade kostnaden på efter 17:00. 17:02 kopplade jag ur och i igen, då blev det gratis. Verkar som det inte blev gratis om laddningen pågick över 17:00.
Det är ju inte gratis förrän efter kl 18 till att börja med.
Det stämmer att det blev gratis kl 18. Kollade min laddlogg. Rörde ihop tiderna lite Min tider ovan är fel. Rätt tider är att jag kopplade om 18:02.
Laddade därefter 7 kWh som var gratis.
Tänkte att det nog var så
Jag kan bekräfta att det är inkopplingstidpunkt som gäller. Vi laddar just nu i Kristinehamn. Kopplade in kl 10.57, och även efter 11 så fortsätter kostnaden ligga på 0 kr.