Backspegel som hoppat "ur led"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KlasBengtsson
Teslaägare

Backspegel som hoppat "ur led"

Inlägg av KlasBengtsson »

Hej bästa forum,
Vi har just köpt en begagnad Tesla S som vi verkligen gillar :D . Tyvärr var den lite bredare än min kära fru insåg så soptunnan (tom och i plast så inga stora krafter) knuffades till lite och "fälldes in" (under långsam färd framåt med utfällda speglar).... Inga repor eller skador av den lilla knuffen på själva backspegeln men det känns tyvärr som att hela backspegeln på passagerarsidan nu sitter löst och den vill inte fälla ut sig utan står och "hackar" när man försöker. Går detta att fixa smidigt eller är det en större katastrof med byte av allt? Känns mer som om en plastbricka typ brutits av (kanske för att skydda motorn/konstruktionen?).
Tyvärr inte så händig men vad tror Ni "som vet"... vill ju inte byta allt om det inte behövs?

Nybliven Tesla S-enthusiast med trasig backspegel
Användarvisningsbild
Tuborg
Teslaägare

Re: Backspegel som hoppat "ur led"

Inlägg av Tuborg »

Hej!
Grattis med bilen.
Tryck ut den "för hand" och se om den funkar sedan. Jag har själv en gammal S. När någon backspegel "hänger sig" så fäller jag in eller ut den med händerna. Om inget ser spräckt ut så går det bra.
Ibland har den ena kärvat men då har jag motionerat den lite sedan har det funkat
Användarvisningsbild
KlasBengtsson
Teslaägare

Re: Backspegel som hoppat "ur led"

Inlägg av KlasBengtsson »

Tack för gott råd och uppmuntrande Grattis, :D
Det var så jag hade hoppats det skulle lösa sig... särskilt som det var en så liten "smäll" ... men då kändes det mest som hela back-spegeln lossnade när jag försiktigt vred ut den.. :( ... så nu måste den typ tejpas fast för att jag skall våga köra ens försiktigt... Hoppas jag inte inte gjorde något fel.. men 1/ försökte först fälla ut den med motorn... och sen 2/ när det inte gick (den bara tuggade på), så vred jag ut den med mycket milt våld.. varvid det kändes som den plötsligt satt ännu lösare... suck!!!

Tänkte på min gamla båt-snurra - där var det en spärr som gick sönder om propellern slog i en sten...(för att skydda motoraxeln och motorn)... bara att byta spärren... det fanns till och med extra i motorhuven haha... väldigt smart trots att det är lite en chock första gången det händer i hård vind när hemska klippor... :shock:
Hade liksom hoppats att det var samma här .. men icke???
Skriv svar