Passagerardörr öppnas hänsynslöst.

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

HX100

Re: Passagerardörr öppnas hänsynslöst.

Inlägg av HX100 »

spacecoin skrev:
HX100 skrev:
Curik skrev:
HX100 skrev:
Om någon orkar läsa allt, varsågod. Jag behövde skriva ner hela proceduren som någon slags terapi. Vill bara sälja skiten nu.
Hur har det gått för dig? Har det löst sig?
Har inte orkat ta tag i det. Nyopererad, trött och jul.
Jag antar att du har bilen på firman? Annars är ju detta något för ARN känns det som. Jävligt tråkigt i alla fall.
Hoppas att du kan släppa detta i tre veckor och ha en fin jul och ledighet.
Nej, privatägd.
God Jul iallafall.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

HX100 skrev:
spacecoin skrev:
HX100 skrev:
Curik skrev:
HX100 skrev:
Om någon orkar läsa allt, varsågod. Jag behövde skriva ner hela proceduren som någon slags terapi. Vill bara sälja skiten nu.
Hur har det gått för dig? Har det löst sig?
Har inte orkat ta tag i det. Nyopererad, trött och jul.
Jag antar att du har bilen på firman? Annars är ju detta något för ARN känns det som. Jävligt tråkigt i alla fall.
Hoppas att du kan släppa detta i tre veckor och ha en fin jul och ledighet.
Nej, privatägd.
God Jul iallafall.
Jag skulle överväga en anmälan till ARN i så fall.
HX100

Inlägg av HX100 »

Jag kontaktade de i början på januari... Försökte få någon slags kompensation, byte till annan bil, bärgning ner till en verkstad, vad som helst. Jag hävdar fabrikationsfel. Inget funkar. Hotar med ARN osv.
Tillslut lyckas de boka en tid för service tekniker som ska komma från en nyöppnad liten halvofficiell filial i sundvall. Det var mer än en månads väntetid tills de kunde komma dock. Men ok, jag slipper köra ner iallafall.
Under tiden har laddluckan börjat leva sitt eget liv, den stänger och öppnar sig konstant när man är parkerad. Jag ber de fixa det också.
Tiden börjar komma, om 1 dag idag skulle de komma och fixa allt. Hade lovat att byta allt som skulle kunna tänkas vara trasigt och de skulle vara förberedd med att ha med alla delar.
Min sambo sa bara idag att det är så pinsamt att stå på andra sidan av bilen och säga åt mig högt att öppna dörren inifrån. Men jag sa att det kommer vara fixat imorgon iallafall..

Nu på kvällen fick jag sms om att de skjuter upp tiden med en månad och två veckor. De hävdar att de inte fått tag på alla delar som behövs. Trots att de haft minst en månad på sig.
Och de kunde inte ens behålla den avtalade tiden för att iallafall fixa laddluckan och rätta till det jävla fönstret på berörda dörren som har sånt förbannat vindbrus (det låter mindre att köra med rutan helt öppen än att köra med den stängd)

Hjärnan min vrider sig ut och in av frustration.
Användarvisningsbild
alseC
Teslaägare

Inlägg av alseC »

HX100 skrev:
Under tiden har laddluckan börjat leva sitt eget liv, den stänger och öppnar sig konstant när man är parkerad. Jag ber de fixa det också.
Hade samma fenomen på vår X:s laddlucka i höstas när det regnade som mest. Den gav till slut ett felmeddelande så att det inte gick att ladda bilen alls, vare sig hemma eller på SuC. Googlade och såg en model S som hade samma fel, och den som gjort YT filmen förklarade att det beror på att det är skräp som täpper till den lilla dräneringskanal som är i botten på den fördjupning i lyckthuset, där laddportens mekanism sitter. Mekanismen skadas av stående vatten och måste bytas. Om det inte gått för långt kanske det räcker med att blåsa med tryckluft när porten är öppen, för att få bort vattnet. Men rådet var att om möjligt rensa kanalen eller till och med borra upp ett större hål i lycktpottans botten, för att undvika stående vatten igen.

Vet ej om din X står ute och vatten kan samlas i botten på lykthuset?
Skriv svar