Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1456
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

Det kunde man när jag hämtade min.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
wanderlei
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 sep 2020 16:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wanderlei »

Tellus skrev:
Kan man hämta ut på Lördagar i Norrköping?
Jag gissar nu men troligtvis inte. Varken lördag eller söndag var valbara dagar när jag fick länk för att boka hämtning av bilen i Norrköping.
Beställd Model3 LR. Leverans maj 2022
Användarvisningsbild
Richie
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 09 dec 2021 10:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Richie »

Packat o klart! Hämtning i Malmö 18/3! Behöver börja tänk på tillbehör nu!
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

När jag slog på mitt VIN står det att bilen förregistrerades 25 februari. Hur lång tid brukar det gå mellan förregistrering och leverans? Någon som vet?
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jbark »

PAK skrev:
När jag slog på mitt VIN står det att bilen förregistrerades 25 februari. Hur lång tid brukar det gå mellan förregistrering och leverans? Någon som vet?
Undrar jag med då min reggades 25/2. Har prel 23/3 men haft slutfaktura sedan 21/2.
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

PAK skrev:
När jag slog på mitt VIN står det att bilen förregistrerades 25 februari. Hur lång tid brukar det gå mellan förregistrering och leverans? Någon som vet?
Min förreggades 17/2. Hämtade idag. Fick upphämtning 9-11/3 att välja på.
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PAK »

PatteJan skrev:
PAK skrev:
När jag slog på mitt VIN står det att bilen förregistrerades 25 februari. Hur lång tid brukar det gå mellan förregistrering och leverans? Någon som vet?
Min förreggades 17/2. Hämtade idag. Fick upphämtning 9-11/3 att välja på.
Grattis!

Med den logiken så borde min vara redo om en vecka.
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

elvisp skrev:
Martin E-tron skrev:
elvisp skrev:
Hmm, en fundering/fråga. Min lev är pausad till 1 april. Vill gärna ha min bil till 1 juli. Hur går båtarna? När är det safe att ta bort pausningen så att möljligheten till lev är runt juni/juli? Vill inte stå utan bil över sommaren. Är medveten att även om jag avpausar "rätt tid" så kan jag ändå bli utan bil i juli... :shock:
Jag hade nog avpausat i mars redan, glöm inte att Tesla lotteriet kan VEM SOM HELST vinna före dig 8-)

Jag sa nej till första matchen, ringde tillbaka 30 min senare för att ändra mig, då var bilen borta, sa åt SA att öppna upp beställningen, fick träff dagen efter igen.

I hennes ord dagen efter " Det e fan heellttt sjukt att du fick träff igen", på detta så har folk bokat 2 månader INNAN mig och är utan träff....
"Avpausade" nu min beställning i samråd med min SA. Hoppas på träff i juni :)
Men va fan :D. Fick matchning igen. 15-29 mars. Är jag den enda i tråden som har sån "otur". Kan man pausa igen?
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
sundello
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 mar 2022 10:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sundello »

elvisp skrev:
elvisp skrev:
Martin E-tron skrev:
elvisp skrev:
Hmm, en fundering/fråga. Min lev är pausad till 1 april. Vill gärna ha min bil till 1 juli. Hur går båtarna? När är det safe att ta bort pausningen så att möljligheten till lev är runt juni/juli? Vill inte stå utan bil över sommaren. Är medveten att även om jag avpausar "rätt tid" så kan jag ändå bli utan bil i juli... :shock:
Jag hade nog avpausat i mars redan, glöm inte att Tesla lotteriet kan VEM SOM HELST vinna före dig 8-)

Jag sa nej till första matchen, ringde tillbaka 30 min senare för att ändra mig, då var bilen borta, sa åt SA att öppna upp beställningen, fick träff dagen efter igen.

I hennes ord dagen efter " Det e fan heellttt sjukt att du fick träff igen", på detta så har folk bokat 2 månader INNAN mig och är utan träff....
"Avpausade" nu min beställning i samråd med min SA. Hoppas på träff i juni :)
Men va fan :D. Fick matchning igen. 15-29 mars. Är jag den enda i tråden som har sån "otur". Kan man pausa igen?
Jag har min order pausad efter att ha matchats mot en bil för leverans i mars redan (vilket var för tidigt). Vilken preliminär leverans hade du när du beställde från början?
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Jag har precis lagt en order på en 3 P och har kommit till avsnittet om betalning, vad är det för skillnad på Lån och Privatavbetalning, båda är med DNB Bank?
BosseBil
Inlägg: 33
Blev medlem: 15 dec 2021 01:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BosseBil »

Pausade min till första april, känns bara dumt att ta bort den i mars redan, för risken att åka på en till matchning är nog rätt stor, bilarna som kommer ska bort innan månadsskiftet, eftersom det är kvartalsskifte också.
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Senjin skrev:
Jag har precis lagt en order på en 3 P och har kommit till avsnittet om betalning, vad är det för skillnad på Lån och Privatavbetalning, båda är med DNB Bank?
Tror Privatavbetalning är med restvärde, lån är med rak amortering.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11893
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HelectriC »

hämtade Model 3 idag. Allt gick tipp topp och det fanns till och med en person som faktiskt visade allt man ville veta (i flera sms och mail jag fick innan leverans stod det tydligt att de inte kommer visa några funktioner på bilen. Men hon hjälpte mig med några detaljer ändå.)
Bilen känns mycket välbyggd, inget knak och sprak som i tidigare Tesla jag haft. Enda som inte är helt topp är att man sitter så högt samt att sittdynan är väldigt kort. Men det är ju främst min fru som ska köra den och hon sitter ju ändå sjukt högt med stolen, så det går nog bra.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

Jag har min order pausad efter att ha matchats mot en bil för leverans i mars redan (vilket var för tidigt). Vilken preliminär leverans hade du när du beställde från början?

Hade maj som beräknad från början. Fick träff slutet av Feb. När jag avpausade förra veckan så fick jag maj igen. Nu fick jag även sms att lev fönster är 23/3-31/3.
M3RWD 2022
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

elvisp skrev:
Jag har min order pausad efter att ha matchats mot en bil för leverans i mars redan (vilket var för tidigt). Vilken preliminär leverans hade du när du beställde från början?

Hade maj som beräknad från början. Fick träff slutet av Feb. När jag avpausade förra veckan så fick jag maj igen. Nu fick jag även sms att lev fönster är 23/3-31/3.
När beställde du? :D
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jbark »

PAK skrev:
PatteJan skrev:
PAK skrev:
När jag slog på mitt VIN står det att bilen förregistrerades 25 februari. Hur lång tid brukar det gå mellan förregistrering och leverans? Någon som vet?
Min förreggades 17/2. Hämtade idag. Fick upphämtning 9-11/3 att välja på.
Grattis!

Med den logiken så borde min vara redo om en vecka.
Fick sms med att den transporteras till utlämningsställe och prel. leverans 22/3-28/3 idag.
Användarvisningsbild
PatCat
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 jan 2022 18:49
Ort: Upplands Väsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatCat »

Nu börjar det brännas. T3P levereras på måndag kl13.00. Nu blev det fart på alla runtomkring arrangemang.

Keramiskt lackskydd
Film på sparklådor
Film på soltaket
Stänkskydd, med underliggande film har jag förstått
Dessutom måsta jag bestämma vilken laddbox jag ska installera. (här tar jag gärna tips. Kommer köra Skellefteåkraft för Tesla rabatten).

Återkommer med bilder från leveransen. :D
Användarvisningsbild
elvisp
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 jan 2022 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elvisp »

karl120 skrev:
elvisp skrev:
Jag har min order pausad efter att ha matchats mot en bil för leverans i mars redan (vilket var för tidigt). Vilken preliminär leverans hade du när du beställde från början?

Hade maj som beräknad från början. Fick träff slutet av Feb. När jag avpausade förra veckan så fick jag maj igen. Nu fick jag även sms att lev fönster är 23/3-31/3.
När beställde du? :D
Beställde 15 januari. Svart, svart interör, 18 aero, vinterdäck, dragkrok, RWD. Såg att priset gått upp med 15K så det känns extra bra nu :)

Skall försöka bli av med min leasingbil och ta lev i slutet av mars.
M3RWD 2022
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1605
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av frippan »

Beställde en M3 perf den 10:e februari, fick leverans den 2:a mars men hämtade den idag då jag varit utomlands och hade lite problem att hämta den.
Så exakt en månad från beställning till upphämtning
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
hämtade Model 3 idag. Allt gick tipp topp och det fanns till och med en person som faktiskt visade allt man ville veta (i flera sms och mail jag fick innan leverans stod det tydligt att de inte kommer visa några funktioner på bilen. Men hon hjälpte mig med några detaljer ändå.)
Bilen känns mycket välbyggd, inget knak och sprak som i tidigare Tesla jag haft. Enda som inte är helt topp är att man sitter så högt samt att sittdynan är väldigt kort. Men det är ju främst min fru som ska köra den och hon sitter ju ändå sjukt högt med stolen, så det går nog bra.
Oj det var som attan! :) lite premium-leverans då iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11893
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
hämtade Model 3 idag. Allt gick tipp topp och det fanns till och med en person som faktiskt visade allt man ville veta (i flera sms och mail jag fick innan leverans stod det tydligt att de inte kommer visa några funktioner på bilen. Men hon hjälpte mig med några detaljer ändå.)
Bilen känns mycket välbyggd, inget knak och sprak som i tidigare Tesla jag haft. Enda som inte är helt topp är att man sitter så högt samt att sittdynan är väldigt kort. Men det är ju främst min fru som ska köra den och hon sitter ju ändå sjukt högt med stolen, så det går nog bra.
Oj det var som attan! :) lite premium-leverans då iaf :)
Ja, hon sprang runt mellan alla som var där, men jag lyckades få lite kvalitetstid :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

Hej,

Ny på forumet och har i dagarna lagt en beställning på en Model 3 Long Range. Uppskattat leverans är augusti.

Jag har skickat in bilder och uppgifter för ett inbyte och den håller för tillfället på att värderas.

Till min fråga, väntar Tesla med att försöka hitta en bil snabbare tills värderingen och att jag accepterat värderingen eller försöker Tesla redan nu hitta en bil till mig ?

Hur troligt är det att leverans sker innan augusti som det ser ut nu tror ni ?

Tack!
w17
Inlägg: 11
Blev medlem: 10 mar 2022 14:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av w17 »

g0mer skrev:
Hej,

Ny på forumet och har i dagarna lagt en beställning på en Model 3 Long Range. Uppskattat leverans är augusti.

Jag har skickat in bilder och uppgifter för ett inbyte och den håller för tillfället på att värderas.

Till min fråga, väntar Tesla med att försöka hitta en bil snabbare tills värderingen och att jag accepterat värderingen eller försöker Tesla redan nu hitta en bil till mig ?

Hur troligt är det att leverans sker innan augusti som det ser ut nu tror ni ?

Tack!
Jag beställde en M3LR i början av Mars och blev matchad till en leverans i slutet av Mars. Officiellt skulle jag fått leverans i Aug.
En del kanske håller på sin beställning till efter Juli då skatten troligtvis sänks (pga lägre förmånsvärde) med ca 4-500 kr/mån.
karl120
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jan 2017 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av karl120 »

w17 skrev:
g0mer skrev:
Hej,

Ny på forumet och har i dagarna lagt en beställning på en Model 3 Long Range. Uppskattat leverans är augusti.

Jag har skickat in bilder och uppgifter för ett inbyte och den håller för tillfället på att värderas.

Till min fråga, väntar Tesla med att försöka hitta en bil snabbare tills värderingen och att jag accepterat värderingen eller försöker Tesla redan nu hitta en bil till mig ?

Hur troligt är det att leverans sker innan augusti som det ser ut nu tror ni ?

Tack!
Jag beställde en M3LR i början av Mars och blev matchad till en leverans i slutet av Mars. Officiellt skulle jag fått leverans i Aug.
En del kanske håller på sin beställning till efter Juli då skatten troligtvis sänks (pga lägre förmånsvärde) med ca 4-500 kr/mån.
Vilken spec beställde du?
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

karl120 skrev:
w17 skrev:
g0mer skrev:
Hej,

Ny på forumet och har i dagarna lagt en beställning på en Model 3 Long Range. Uppskattat leverans är augusti.

Jag har skickat in bilder och uppgifter för ett inbyte och den håller för tillfället på att värderas.

Till min fråga, väntar Tesla med att försöka hitta en bil snabbare tills värderingen och att jag accepterat värderingen eller försöker Tesla redan nu hitta en bil till mig ?

Hur troligt är det att leverans sker innan augusti som det ser ut nu tror ni ?

Tack!
Jag beställde en M3LR i början av Mars och blev matchad till en leverans i slutet av Mars. Officiellt skulle jag fått leverans i Aug.
En del kanske håller på sin beställning till efter Juli då skatten troligtvis sänks (pga lägre förmånsvärde) med ca 4-500 kr/mån.
Vilken spec beställde du?
Min beställning blev:
Model 3 Long Range Dual Motor fyrhjulsdrift
Midnight Silver Metallic-lack
19" Sport-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18" Nokian vinterdäck (dubbade) med Pinwheel-fälgar

Håller tummarna att värderingen på mitt inbyte blir snabbt gjord och att leveransen blir tidigarelagd. Tanka diesel nu är ju helt galet :o
Skriv svar