M3P eller MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

M3P eller MYP

Inlägg av PAK »

Har ett litet dilemma.. i januari beställde jag en grå/vit MYP. Förväntat lev i maj. Var lite skakigt då med lev datum. Vill gärna ha miljöbilsbonusen.

Då det kändes lite osäkert beställde jag även en grå/vit M3P. Även denna med förväntat lev i maj. Nu har jag fått lev besked runt 25 mars på M3P och är så jäkla kluven hur jag ska göra.

Försöker övertala frun att ta båda men hon vill fortsätta köra sin jeep...

Hjälp!! Hur ska jag göra????? Och varför?
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Re: M3P eller MYP

Inlägg av LasseTM »

M3, sjukt mycket roligare bil.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Är det viktigt att sitta högt?
Ta model Y.

Är det viktigt att få in en stor låda eller skrymmande last?
Ta model Y.

Är det viktigt att ha ett rymligt baksäte med bra lårstöd?
Ta en model Y.

Annars ta en model 3.. :)
Så har jag tänkt..
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

Inlägg av PAK »

Ilduce77 skrev:
Är det viktigt att sitta högt?
Ta model Y.

Är det viktigt att få in en stor låda eller skrymmande last?
Ta model Y.

Är det viktigt att ha ett rymligt baksäte med bra lårstöd?
Ta en model Y.

Annars ta en model 3.. :)
Så har jag tänkt..
För mig är svaret på dessa frågor nej... Men såklart alltid trevligt med lite mer utrymme. Tror mest jag blev sugen på Y eftersom det är en ny modell.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

LasseTM skrev:
M3, sjukt mycket roligare bil.
Sjukt mycket snyggare bil också men det är en smaksak ;)

MVH
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Någon här skrev att man kunde skjuta på leveransen.. I så fall får du ju lite mer tid att fundera på/övertala frun att byta.. :D

Jag vet dock inte hur lång tid man skjuter leveransen. Man vill ju ha den innan 1 juli.
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

Inlägg av PAK »

Ilduce77 skrev:
Någon här skrev att man kunde skjuta på leveransen.. I så fall får du ju lite mer tid att fundera på/övertala frun att byta.. :D

Jag vet dock inte hur lång tid man skjuter leveransen. Man vill ju ha den innan 1 juli.
Med mindre än 2v kvar till lev av M3P har jag svårt att tacka nej. Är så sugen! Jag får jobba med övertalningen helt enkelt. Kan inte fatta hur hon säger nej. Men hon älskar sin satans JEEP.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

PAK skrev:
Ilduce77 skrev:

Med mindre än 2v kvar till lev av M3P har jag svårt att tacka nej. Är så sugen! Jag får jobba med övertalningen helt enkelt. Kan inte fatta hur hon säger nej. Men hon älskar sin satans JEEP.
Har hon provkört?
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

Inlägg av PAK »

dstr skrev:
PAK skrev:
Ilduce77 skrev:

Har hon provkört?
Ja, hon har provkört model S och 3. När jag körde Tesla första gången blev jag helt såld. Men alla är olika.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

PAK skrev:
dstr skrev:
PAK skrev:
Ilduce77 skrev:

Har hon provkört?
Ja, hon har provkört model S och 3. När jag körde Tesla första gången blev jag helt såld. Men alla är olika.
Kanske hon skall testa en MY?

Annars så tänker jag så här; hon väljer den bilen hon vill köra, men då får hon inte gnälla över hur dyr bilen är att underhålla eller när hon tankar den och bensinpriserna slår i taket. :)
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar