Såg att greenly ger spotpris + 15 öre. Verkar ju ok. Finns det måhända någon som betalar bättre?
Har idag Göteborgs energi som kräver ursprungsgarantier för att betala samma ersättning om vilket verkar dröja upp till 2 månader samt tråkig ansökning. Har inte direkt någon lust att ansöka om ursprungsgaranti vilket verkar ganska krångligt
Med Göteborgs energi behöver man själv gå in i appen och kolla för varje dygn När elpriserna är som lägst men greenly sköter allt detta själv. Om allting fungerar smidigt utan krångel är det ju jättebra
Greenly erbjuder även kompisrabatter om man tipsar varandra har jag hört att man får 500 kr var. Om någon har greenly och är nöjd med tjänsten och vill rekommendera vänligen skicka ett PM eller skriv här nedan. Kan man måhända kombinera olika rabattkoder och även få fri månadsavgift första året?
Hur är greenly jfm tibber överlag?
Greenly
Moderator: Redaktion
Re: Greenly
Jag har nästan förstått det kontaktade dem efter att ha sett deras Facebook annons för snart en vecka sedan och har ännu inte fått något svar från dem!
Göteborgs energi når man på bara några minuter via telefon eller chatt
Men de kräver ursprungsgarantier för att betala bra för elen vilket dels tar två månader och dels är det nu krånglig procedur för min del som tar tid
Göteborgs energi når man på bara några minuter via telefon eller chatt
Men de kräver ursprungsgarantier för att betala bra för elen vilket dels tar två månader och dels är det nu krånglig procedur för min del som tar tid
Jag har greenly. Jag tror jag använde deras chatt på hemsidan och fick svar under ett dygn. Jag skulle flytta och teckna nytt avtal. Det löstes på några dagar. Fick välkomstbonusar och 6 månader utan månadsavgift.
Har nu haft dem i 6 månader. Tycker det är roligt att utmana sig att försöka använda el när den är billig. Samt roligt att följa elpriset. Elskling ger även greenly som billigaste alternativet vid rörlligt pris hos mig.
Har nu haft dem i 6 månader. Tycker det är roligt att utmana sig att försöka använda el när den är billig. Samt roligt att följa elpriset. Elskling ger även greenly som billigaste alternativet vid rörlligt pris hos mig.
Tesla Model Y LR -24
Har Greenly och är generellt nöjd. Lite färre integrationer än Tibber och den smarta laddningen funkar sisådär (men det tycker jag även gäller Tibber).
15 öre påslag får man väl dock bara första året tror jag? Sen 5 öre?
15 öre påslag får man väl dock bara första året tror jag? Sen 5 öre?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Provade på smartladdning med Greenly. Ganska irriterande då det tar mycket lång tid 15-30 minuter innan den har beräknat vilken tid den ska ladda. Valde att stänga av funktionen