Ny uppdatering med spotify!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

jpetters skrev:
Fredriksv skrev:
Hej!

Jag försökte idag att hitta Miriam Bryant på Spotify med det konto som följer med bilen. Det går inte. Alla Miriam Bryants låtar på Albumet Så mycket bättre 2015 är utgråade och går inte att välja. Kör man med gratiskonto på dator osv så finns dessa med... Är det någon som vet hur det kommer sig? Tror min bil att jag är i utlandet och vägrar spela Svensk musik, eller är det något amerikanskt Spotify-konto som vi fått? Hjälp!
Jag har samma sak med både Tesla Spotify konto eller mitt eget premiumkonto.
Vissa låtar är utgråade, t.ex. låtar från "Så mycket bättre". Trodde det berodde på att jag bor i Schweiz och dessa endast var tillgängliga i Sverige. Det är sannolikt orsaken men det verkar som Spotify i Teslan inte går på land bilen körs eller är reggad i. Kanske Nederländerna?
Det kanske blir nån förvirring i bilen eftersom det står så mycket bättre fastän många låtarna inte är så mycket bättre.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Bjelke »

Martinen skrev:
Har sett en del som skrivit att den visar bättre räckvidd efter uppdateringen. För mig är det tvärt om. Min gick ner nästan en mil och visar ny 380 vid 100%. För nån vecka sedan visade den 389.

La märke till en annan skum grej som jag inte lagt märke till innan.
Har man trips uppe i instrumentpanelen så ser man bland annat info sedan Senaste laddning och current trip.
Jag laddade bilen och gjorde sen en resa. När jag va framme så visade den ena mätaren 2 km mer än den andra.
Upptäckte det under resan att den dom ibland visade nästan samma och ibland 2-3 km skillnad.

Jag har även märkt att energi-grafen ibland hoppar lite fram och tillbaka. Ibland ser det ut som kurvan hoppar tillbaka några km, sen kan den hoppa fram igen efter nån sekund, eller hoppa fram och tillbaks.
Detta har jag upplevt sedan 7.0

Nån som känner igen sig i nått av detta?
Lite OT antar jag men hakar på det här eftersom jag redan utsetts till världsmästare i OT :D

Jo jag har oxo reagerat på precis det här! Jag är ju lite siffernörd (cyklar en hel del och leker med cykeldatorn hela tiden räknar/klurar/analyserar) och
märkte att mätarna visar väldigt olika upp till 10km kan det skilja fast dom börjar på 0 när man drar ur laddningen och rullar iväg...?!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 07 okt 2015 21:54
Ort: Skåne

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av andersw »

Elektrokungen skrev:
LeffeP skrev:
Borde inte detta gå via den operatör man har i bilen dvs i vårt fall Telia? Det är väl via det den ska känna av vart man hör hemma i världen.
Det verkar som att Tesla numera kör en Jasper-M2M-lösning, och de verkar ha avtal med Tele2 i Sverige. De använder säker e-SIM.
Om den går på IP addressen och m2m abbonomanget exitar på något konstigt IP borde det funka när man kör på wifi
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av bylund »

Om den inte går ut på Teslas VPN.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2207
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av jpetters »

hybris skrev:
Har inte märkt någon skillnad på Spotify när jag reser i Europa. Alltså i mobilen. Dt är väl samma musikmeller kör de olika per land inom EU? Verkar skumt...
Det är i alla fall vissa skillnader mellan Schweiz och Sverige. När jag hade mitt Spotify konto kopplat till Schweiz så saknades det en hel del Svensk musik, t.ex. Darin.
På mobilen verkar det helt gå på var kontot är reggat, inte var man befinner sig.
Men i Teslan är det något annat som styr vad som är tillgängligt.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 07 okt 2015 21:54
Ort: Skåne

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av andersw »

bylund skrev:
Om den inte går ut på Teslas VPN.
Det gör den inte. Iallafall inte merparten.

Sår här ser dagens trafik till/från min bil ut.
Bild

Nästan all VPN trafik var i en peak kring ett på natten:
Bild

(notera att den kör ntp istället för att plocka klockan från gps)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8771
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Pontus »

Idag sa dom i Täby att ny uppdatering av Spotify är på gång pga lite saker som inte fungerar som det var tänkt. När är dock fortfarande ett frågetecken.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
Idag sa dom i Täby att ny uppdatering av Spotify är på gång pga lite saker som inte fungerar som det var tänkt. När är dock fortfarande ett frågetecken.
På torsdag. :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Svenssons »

bylund skrev:
Pontus skrev:
Idag sa dom i Täby att ny uppdatering av Spotify är på gång pga lite saker som inte fungerar som det var tänkt. När är dock fortfarande ett frågetecken.
På torsdag. :)
Fast vilken vecka får vi se... ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
elmotor_mattias
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 05 maj 2015 21:27
Ort: Ystad

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av elmotor_mattias »

Mgyllestad skrev:
Efter lite test har jag nu efter att ha tagit bort alla undermappar i Spotify, loggat ut och loggat in igen, fått upp all mina 97 spellistor i bilens Spotify. Har både egna och andra personers listor som jag följer. Ser dom alla nu :-) Nu kan jag gå in till familjen som tydligen tycker man ska göra annat än att sitta i bilen en lördagkväll...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur loggar man ut/in från Spotify i bilen?
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av HelectriC »

elmotor_mattias skrev:
Mgyllestad skrev:
Efter lite test har jag nu efter att ha tagit bort alla undermappar i Spotify, loggat ut och loggat in igen, fått upp all mina 97 spellistor i bilens Spotify. Har både egna och andra personers listor som jag följer. Ser dom alla nu :-) Nu kan jag gå in till familjen som tydligen tycker man ska göra annat än att sitta i bilen en lördagkväll...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur loggar man ut/in från Spotify i bilen?
Du kan nog inte helt logga ut, men du kan i varje fall logga ut ditt eget premiumkonto och då gå in på Teslas defaultkonto genom knappen under där du la in ditt eget utser/password. Kommer inte ihåg vad knappen heter, typ "recover Tesla account" eller nåt sånt
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av jonas »

Jag behöver ange mina kontouppgifter vid flera tillfällen. Jag kör på eget premium konto. Funkar bra några ggr sen måste jag logga ut och in igen för att det skall funka. Troligtvis när jag kört spotify från annat ställe än bilen, men ej verifierat.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8771
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Pontus »

Fick problem med backa knappen idag, den ville inte fungera. Sedan efter 10 min fungerade den och sedan slutade igen. Får se hur det är imorgon.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Kimiray
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 nov 2015 22:02

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Kimiray »

Går det att leta upp sina publika spellistor från annat premiumkonto?
Går det att skapa spellistor på bilens Spotifykonto?
Om det går, någon som skulle vilja beskriva hur... :roll:
Använder bilens Spotifykonto inte eget premium i bilen.
Tesla P90DL -15 & Renault Zoe -14
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare
Inlägg: 369
Blev medlem: 14 jul 2015 22:07
Ort: Resarö

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Peter Holm »

Tror mig förstått att Waze går att få in. Om så så vore det fint med en länk.
Givetvis vore en länk till Back to The Future snygg också ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av bylund »

Peter Holm skrev:
Tror mig förstått att Waze går att få in. Om så så vore det fint med en länk.
Givetvis vore en länk till Back to The Future snygg också ;)
Denna Waze funkar i Teslan:
http://tesla-waze.excelsis.com/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar